به گزارش سینماسینما، دوشنبه همین هفته خبری مبنی بر توهین سوسن پرور کارگردان و بازیگر نمایش هایلایت منتشر شد. خبری که در محافل تئاتری به سرعت بازتاب پیدا کرد و ما را بر آن داشت تا از چند و چون این ماجرا مطلع شویم.
آنچه در متن این خبر آمده از زنگ خوردن تلفن همراه یکی از تماشاگران در حین اجرای نمایش «هایلایت» حکایت دارد. اتفاقی که بعد از آن به قطع نمایش و برخورد کارگردان اثر منجر شده است. در ادامه این خبر آمده است: برخورد این کارگردان با یک مخاطب که صرفاً مخاطب یک نمایش خاص نیست و سرمایه تئاتر رو به توسعه ایران است میتواند زمینه دلآزردگی و دوری او از تئاتر شود. آنچه مسلم است این مخاطب دستکم تا مدتها از تئاتر دوری خواهد کرد و به نظر میرسد دیگر پا به سالن باران نخواهد گذاشت. قطعا او این خاطره تلخ را در دایره ارتباطات خود تعریف خواهد کرد و تصویر هنرمند تئاتر در اذهان بسیاری خدشه دار خواهد شد.
به همین مناسبت سوسن پرور نویسنده، کارگردان و بازیگر نمایش هایلایت در یادداشتی به این اتفاقات و خبر منتشر شده واکنش نشان داد. در این یادداشت آمده است:
«این جوابیه نیست فقط تشکری است از اعماق دلم از خبرگزاری محترم ایران تئاتر، داستان تحقیری که کردم را خواندم. اگر به عهده خودم گذاشته بودید حقیقیتر می نوشتم البته می فهمم برای بزرگ نمایی و بولد کردن قصه مجبور بودید از من ناظمی ترسیم کنید با یک خط کش آهنی در دست و آن ادبیاتی که به آن اشاره کردید و صد البته از تماشاگر هم یک مظلوم به تصویر بکشید.
دست مریزاد که این قصه باعث شد کسی راجع به مخاطب من بنویسد اما ای کاش از اول تر می نوشتید از خرداد ماه که شروع به نوشتن نمایش کردم و با مردم قدم به قدم پیش رفتم، برای مردم نوشتم و برای آنها اجرا کردم هیچ کس مخاطبش را اندازه من دوست ندارد این را اگر می توانید از خود مردم بپرسید که چگونه به حضورشان احترام گذاشته ام.
اما من به قلب تپنده بازیگرم هم احترام می گذارم و شما نگران آن تماشاگر نباشید نه تنها از تئاتر دور نمی شود بلکه طبق صحبتی که با او داشتم به زودی دوباره به تماشای کارم می آید و البته این بار با موبایل خاموش و ای کاش شما هم دوباره به تماشایم بنشینید خیلی از مردم بیش از ۵ بار هم آمده اند شما که نگران مخاطب تئاتر هستید بیایید تا نگرانیهایتان برطرف شود.»
منبع: میزان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سِیر و سُلوک در دنیای زنانه/ نگاهی به فیلم «بوتاکس»
- «دبورایانگ» از «بوتاکس» ایرانی نوشت
- کاوه مظاهری: «بوتاکس» یک کمدی سیاه است
- کامنت تند بهنوش بختیاری درباره همکارانش/ پست اینستاگرامی سوسن پرور در حمایت از بازیگران نقشهای فرعی
- کاوه مظاهری خبر داد/ «بوتاکس» برای حضور در جشنواره جهانی فیلم فجر آماده میشود
- گفتوگو با کاوه مظاهری، کارگردان «بوتاکس»/ نگاه مرحله ای به فیلم کوتاه یا مستند، نگاه مرتجعی است
- گپی با کاوه مظاهری/ در حوزه فیلم کوتاه باید نسل تازه بیاید تا فیلم کوتاه پرطراوت و تازه بماند
- بازیگر سرشناس سینما در ۷۸ سالگی درگذشت
- بازیگرانی که برای نقشهای سینمایی تغییر جنسیت دادند + عکس
- ترانه علیدوستی دست به افشاگری زد/ دلیل قهر بازیگر «فروشنده» با تلویزیون
- افشاگری ترانه علیدوستی از ماجرای جنجالی سانسور «اوشین» در ایران
- افشاگری ژوله درباره سانسورهای تلویزیون در مورد بازیگران زن
- پست انتقادی پرستو گلستانی از برخورد وزیر آموزش و پرورش با یک دانشآموز
- بازیگر زن پیشکسوت همچنان درگیر بیماری/ صدیقه کیانفر: خونریزی معده جانم را گرفته است
- پروانه معصومی: ترجیح میدهم در خانه بیکار باشم تا برخی از نقشها را بازی کنم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





