سینماسینما، تابناک نوشت: رئیس کانون کارگردانان سینمای ایران در کنایه به رفتار غیرحرفهای محمدحسین لطیفی در هدف قرار دادن مستقیم «خانه پدری» و کیانوش عیاری در برنامه هفت، تاکید کرد: باید به یکی از کارگردانان سینمای ایران تبریک بگویم، به خاطر این که توانست به توقیف مجدد «خانه پدری» کمک کند.
شب منوچهر مصیری، فیلمساز پیشکسوت در سالن سیف الله داد بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد. در این مراسم محسن امیریوسفی رئیس کانون کارگردانان سینمای ایران در بخشی از اظهاراتش، نسبت به اتفاقات رخ داده در خصوص خانه پدری موضعگیری کرد.
امیریوسفی در این مراسم گفت: امشب با چشمی خندان و چشمی گریان در خدمت شما هستیم؛ خندان به این جهت که شب منوچهر مصیری، فیلمساز و دوست قدیمی و کارگردان درجه یک سینماست و با چشمی گریان، به لحاظ این که فیلم درخشان «خانه پدری» از دیگر کارگردان سینمای ایران آقای کیانوش عیاری دیگر بار توقیف مجدد شد و از این بابت بسیار متأسفم.
او در ادامه در کنایهای مشخص به لطیفی مجری و گرداننده برنامه هفت افزود: این فرصت خوبی است که به یکی دیگر از کارگردانان سینمای ایران تبریک بگویم، به خاطر این که توانست به توقیف مجدد «خانه پدری» کمک کند؛ به آقای محمدحسین لطیفی همکار عزیزمان که در این برنامه تلویزیونی گفت قلبش بابت دیدن این فیلم ناراحت شد.
رئیس کانون کارگردانان ادامه داد: به عنوان آدمی که سالها پیش خودم با سکته مغزی مواجه شدم و تا پای مرگ رفتم، امیدوارم خداوند به آقای لطیفی تن سالم بدهد اما لطف کند فهرست بیماریهای دیگرش را هم به بنده بدهد و من موظفم که به کارگردانهای دیگر بسپارم که خدای ناکرده فیلمی مغایر با دیگر ناراحتیهای جسمی و روحی ایشان ساخته نشود!
گفتنی است، برنامه هفت دو هفته پیش آتش تهیه سنگینی ریخت که پس از آن «خانه پدری» توقیف شد. لطیفی در آن برنامه در حضور دو مهمان دیگر که همزمان این فیلم را هدف قرار داده بودند، گفت: «اولین بار که سکانس اول خانه پدری را دیدم، قرص زیرزبونی خوردم!»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- به خاطر یک نقد طنزآمیز؛ شورایعالی تهیهکنندگان از محسن امیریوسفی شکایت کرد
- بزرگداشت کیانوش عیاری با نمایش «شبح کژدم»
- واکنش آقااسفندیار به بیانیه شورایعالی تهیه کنندگان در مورد پروانه ساخت
- یادداشت «کیانوش عیاری» در سوگ ناصر تقوایی
- محسن امیریوسفی: روزی در این مملکت دادگاه رسیدگی به جنایات فرهنگی تشکیل میشود
- بازگشت آقااسفندیار با واکنش به بیانیه هیات انتخاب کمیته اسکار
- نسخه اصلی «خانه پدری» آنلاین اکران شد
- یک نمایش برای «خانه پدریِ» کیانوش عیاری
- از راههای رفته/ چیزهایی که نباید میگفتم!
- واکنش کیانوش عیاری به قاچاق فیلم «کاناپه»؛ از نمایش غیرقانونی اثرم ناراضی هستم
- نوبت فیلم کیانوش عیاری شد؛ انتشار نسخه قاچاق از فیلم توقیفی «کاناپه»
- اکران آنلاین «قیف» از سهشنبه
- مجوز ساخت سینمایی برای ۶فیلمنامه صادر شد
- کیانوش عیاری در بیمارستان بستری شد
- تقدیم «ترانهای عاشقانه برایم بخوان» به کیانوش عیاری/ سینما دارای یک زبان مشترک است
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت





