به گزارش سینماسینما، محمدآفریده در واکنش به خبر درگذشت وحید نصیریان نوشت:
قلب سیمرغ رفت
شاید از سال ۱۳۷۷ بود که وحید نصیریان را می شناختم، بسیار منظم اهل مطالعه و با وقار بود.تیزر جشنواره فرهنگ ایران زمین را او ساخت، چند فیلم کوتاه در طول این سالها برای انجمن و مرکز ساخت، همگی با قدرت و ساختارمند بود،یادم است سال۱۳۸۶ یا ۱۳۸۷ بود که فیلمنامه قلب سیمرغ را برآیم آورد،با توجه به ظرفیت بالای فیلمسازان انیمیشن و مهجور بودن آنان در کل حوزه سینما، تصمیم گرفتم از تولید چند فیلم سینمایی انیمیشن حمایت کنم، بامشورت با دوستان، صحبتی با معاونت سینمایی وقت آقای جعفری جلوه داشتم و از ایشان هم قول مساعد گرفتم. فیلمهای سینمائی رستم و سهراب ، قلب سیمرغ و… راه اندازی شد.چند ماه بعد به اتفاق معاونت سینمایی سری به دفتر فیلم قلب سیمرغ زدیم، هیچ وقت یادم نمی رود، جمعی از جوانان با لباس قلب سیمرغ و شور و اشتیاق وصف ناشدنی آقای وحید نصیریان، که با احساس خاصی پروژه را تو ضیح می داد،هرگز فراموشم نمی شود.سال ۱۳۸۸ از مرکز رفتم،چندبار در طول این سالها همدیگر را دیدیم،حال مناسبی نداشت،از ساختارهای فرسوده، کند و سیاست زده گله مند بود. گویا مسائل مهمتر!مثل همیشه، ذهن مسئولان را بخود مشغول کرده بود، روز قیامت خیلیها باید جواب عمر به باد رفته این نسل را بدهند، حقیقتا انرژی و امید این نسل، با روزمرگی ها و سوءظن ها و سوء مدیریت ها فرسوده شد.سال گذشته، برای جشنواره روح الله از او خواستم یک فیلم کوتاه انیمیشن با موضوع جشنواره بسازد و او مثل همیشه قبول کرد و فیلم زیبائی ساخت. وحید عزیز، می دانم پشت لبخند زیبا و چهره مهربانت، دل درد مندی داشتی.خدای کریم روحت را قرین رحمت کند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فیلمبرداری «سه جلد» به پایان رسید
- نگاهی به انیمیشن «قلب سیمرغ»/ روایتی ناقص اما ستودنی
- نمایش «قلب سیمرغ» برای کودکان کار با حضور خسرو سینایی
- رونمایی از انیمیشن «قلب سیمرغ» در غیاب کارگردان فقیدش
- نوشته محسن امیریوسفی برای خالق فقید «قلب سیمرغ»
- یادبود دو سینماگر درگذشته و حمایتهای ۲۰۰ میلیون تومانی یک جشنواره
- وحید نصیریان روز یکشنبه به آرامگاه ابدی بدرقه میشود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





