به گزارش سینماسینما ،کشاورز در یادداشت خود نوشته است :از روز پنجشنبه که خبر فروپاشی ساختمان پلاسکو را شنیدم حس می کنم چیزی در من فرو ریخته است. بی قرار سرنوشت آتش نشان هایی هستم که در این روزگار ناملایم جانشان را در مشت شان گرفتند و برای فرونشاندن شعله های آتش خودشان را فدا کرده اند.نگران حال ساختمان های پیر تهران هستم که در میان بی تفاوتی های ما نظاره گر پایان تلخ پلاسکو هستند و دلهره دارند که به چنین سرنوشتی دچار نشوند. دلواپس کسبه ای هستم که در یک چشم بر هم زدن اندوخته هایشان به باد رفت و کارگرانی که در آستانه سال نو بیکار شدند. این روزها تهران در حال پشت سر گذاشتن آزمون تلخی است و ما را محک می زند که چطور می توانیم از کنار بحران ها عبور کنیم. امیدوارم سهم مان از این عبور تنها ثبت بحران با کمک دوربین های موبایلمان نباشد. بی شک این حضور نه تنها موثر نیست بلکه سنگی بزرگ جلوی پای کسانی قرار می دهد که می خواهند روند امدادرسانی را تسهیل کنند.بی تردید حضور در صحنه همواره بهترین کار نیست. در میان این حجم از تلخی تنها چیزی که باعث التیام می شود یاد آتش نشان هایی است که بی هیچ چشمداشتی سوختند تا ما نسوزیم. کاش کسی نام آنان را از آتش نشان به جانفشان تغییر دهد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- خانه ایرانی، خانواده ایرانی، مادر ایرانی در «مادر» علی حاتمی
- انتشار گفتگویی منتشرنشده از محمدعلی کشاورز/ هر فیلمی که بازی میکنم خودم را محاکمه میکنم که آیا کاری که کردم درست بوده
- محمود پاک نیت از دشواریهای بازیگری در دوران کرونا میگوید/ لزوم رعایت کامل فاصله اجتماعی
- مجید انتظامی: خانه-موزه انتظامی آنطور که پدرم انتظار داشت اداره نمیشود
- مراسم تشییع پیکر محمدعلی کشاورز برگزار شد/ همیشه ماندگار
- اعلام جزئیات مراسم خاکسپاری محمدعلی کشاورز
- کارنامه بینظیر یک بازیگر/ به بهانه درگذشت محمدعلی کشاورز
- محمدعلی کشاورز درگذشت
- محمدعلی کشاورز در بیمارستان بستری است
- محمدعلی کشاورز از دوستی و همکاری با ماکس فون سیدو میگوید/ هنرپیشهای جسور و توانا
- پاسخ رامبد جوان به منتقدانش
- چرا بازیگر معروف در محل وقوع حادثه پلاسکو حاضر شد؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی


محمدعلی کشاورز در یادداشتی که در روزنامه ایران منتشر کرده به واقعه آتش سوزی پلاسکو واکنش نشان داده است .


