احمد مازنی (نماینده مردم تهران) معتقد است که موفقیت اصغر فرهادی در جشنواره فیلم کن ارزشمند است و نباید به دلیل اختلاف سلیقه چنین موفقیتهایی را زیر سوال برد.
او با اشاره به اهمیت سینما در بین هنرهای دیگر میگوید: سینما در دنیا به عنوان یک ابزار دیپلماسی و دیپلماتیک شناخته شده است و امروز نقش هالیوود در دنیا حتی بسیار پررنگتر از پنتاگون و وزارت امور خارجه آمریکاست و امروز از طریق هالیود سبک زندگی آمریکایی در دنیا ترویج و تبلیغ میشود.
مازنی ادامه داده: چرا ما نباید از این ظرفیت استفاده کنیم زیرا هنرمندان و سینماگران ما ظرفیت لازم را برای ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی در داخل و خارج کشور دارند و میتوانند در خارج از کشور فرهنگ ایرانی را نمایش دهند.
نماینده مردم تهران در مجلس دهم با اشاره به موفقیت اصغر فرهادی و فیلم فروشنده در جشنواره فیلم کن نیز اظهار میدارد: من به دوستانی که در این عرصه موفقیتهایی کسب کردند؛ تبریک میگویم و اگر افرادی به لحاظ سلیقه یا دیدگاهشان با این فیلمها اختلاف نظر دارند نباید این موفقیتها را دستکم بگیرند و آن را زیر سؤال ببرند بلکه باید با همان دید جذب حداکثری که مقام معظم رهبری فرمودند؛ به اصحاب فرهنگ احترام بگذاریم.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا محصولات فرهنگی را رصد میکند و به تماشای تاتر و سینما میرود یا خیر، گفته است: اخبار مسائل فرهنگی و هنری را مداوم پیگیری میکنم و اگر نتوانم فیلمی را در سینما ببینم؛ سعی میکنم در منزل و از طریق شبکه نمایش خانگی آن را تماشا کنم البته گاهی نیز پیش آمده که فیلمهای مهم را چند بار دیدهام.
منبع: ایلنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





