کارگردان سریال «آنام» درباره چرایی پخش نشدن تیتراژ این سریال از مشکلات دیگری همچون سانسور اثرش سخن گفت.
به گزارش سینماسینما، جواد افشار در باره دلیل پخش نشدن تیتراژهای آغازین و پایانی سریال «آنام» در شب گذشته ۱۲ بهمن و اینکه آیا مشکل فنی داشته است، بیان کرد: سریال «آنام» حدود یک هفته است که از شبکه سه پخش می شود و در این مدت تیتراژ آن هیچ مشکلی نداشته است اما شب گذشته سریال برای اولین بار در تاریخ پخش، بدون تیتراژ شروع و پایان پخش شد.
وی درباره چرایی این موضوع عنوان کرد: تهیه کننده سریال پیگیر این موضوع است اما این اتفاق بی سابقه بود و من متاسف هستم برای کسانیکه در پخش تلویزیون تصمیم می گیرند بخصوص پخش شبکه سه که شبکه جوان تلویزیون است و باید حساسیت زیادی روی آن باشد نه اینکه افراد بدون حس مسئولیت پذیری چنین کاری را انجام دهند و پاسخگو هم نباشند.
افشار اظهار کرد: این اقدام بی احترامی به ساحت هنری یک اثر است و از همه مهمتر توهین به مخاطب است، مخاطبی که می خواهد بداند سریالی که پخش می شود ساخته کیست و عوامل و دست اندرکاران و بازیگرانش چه کسانی هستند.
وی اضافه کرد: مسئولان این اقدام باید از این حرکت خود عذرخواهی کنند چون باعث رنجش و آزرده خاطری بیش از چند صد نفر شدند که در این سریال ۶۰ قسمتی جلوی دوربین و پشت دوربین زحمت کشیدند و یا باعث حذف ترانه احسان خواجه امیری شدند. حتی برخی سکانس هایی که مورد تایید مشاور مجموعه جناب آقای مهدی ارگانی بوده است بدون اطلاع ما سانسور و حذف می شود.
کارگردان سریال «آنام» درباره اهمیت سریال های نمایشی بیان کرد: وقتی مدیران ارشد تلویزیون و حتی جناب عبدالعلی علی عسکری رییس سازمان اعلام می کند مهمترین بخش فعالیت های رسانه ملی سریال های نمایشی است، پس باید سوال شود چه کسانیبه هر دلیلی چنین تصمیم غلطی می گیرند.
افشار در پایان گفت: وقتی چنین اتفاقی می افتد کمترین کار این است که مسئول پخش زنگ بزند و قبل از هر اتفاقی اجازه بگیرد و یا حداقل بعد از آن عذرخواهی کند چرا که تیتراژ، شناسنامه و هویت یک اثر است.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- هفت کار طنز مهران مدیری در فهرست؛ بهترین سریالهای ایرانی در imdb کدامند
- تأملی بر فیلم «صیاد» و بازنمایی یکی از مؤمنترین فرماندهان ایران/ صیاد در آیینه سینما
- بررسی سریالهای پربیننده ۲۰۲۴/ سریال در عصبانیترین حالت ممکن
- پایان مأموریت «ناریا» در تهران
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای ۹ فیلمنامه
- به کارگردانی جواد افشار؛ سریال «ناریا» مقابل دوربین میرود
- جبلی: به وعدهمان در قبال شبکه نمایش خانگی عمل میکنیم
- حامد عنقا: توفیق «مهمونی» طهماسب حسرت دارد نه نگرانی
- علیرضا افخمی: سانسور در تلویزیون نتیجه قبل را ندارد/ ضرورت تجربه در کنار جوانگرایی
- درهای بسته!
- جنگ سرد
- نمایش خیانتهای بختیار در «روزهای ابدی»
- پایههای ناامن سریال «خانه امن»
- ادامه تصویربرداری سریال «افرا»/ فریبا متخصص به جمع بازیگران این سریال پیوست
- بازدید مدیر گروه فیلم سریال شبکه دو از پشت صحنه سریال «بیگانهای با من است»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





