
عزیز الله حمید نژاد در بخشهایی از گفت وگوی خود با رضا درستکار در شرق حرفهای جالبی زده است .
به گزارش سینماسینما،بخش هایی از این مصاحبه به شرح زیر است :
در طول پخش سریال برخی رسانهها درباره تشابه بانوی عمارت و سریال شهرزاد صحبت کردند، شاید به دلیل حضور برخی بازیگران در هر دو پروژه یا حضور محسن چاوشی به عنوان خواننده؛ اما من بهشخصه شباهتی به مفهوم تقلید یا کپیکاری ندیدم.
برای من هم عجیب بود که برخی این دو کار را شبیه هم دیده بودند!
برسیم به «حریم سلطان»! به هرحال، در سالهای اخیر شبکههای ماهوارهای جایشان را میان خانوادههای ایرانی باز کردهاند و بسیاری وقتشان را به دیدن سریالهای آنها میگذرانند! ترکیه که در صنعت سریالسازی پیشرفت بسزایی کرده است و تکثیر اینهمه کانال فارسیزبان گویای رونق و استقبال از این سریالهاست؛ در میانههای پخش «بانوی عمارت» از شباهت آن و سریال «حریم سلطان» هم صحبتهایی به میان آمد. درباره آن نظری دارید؟
راستش من کلا حدود ۱۰ دقیقه از سریال حریم سلطان را دیدهام. حالا من از شما بپرسم واقعا آیا ساختار سریال حریم سلطان از نظر سینمایی، قاببندی، نورپردازی یا طراحی لباس، استاندارد بود؟
نه. حریم سلطان بیشتر از آنکه روی پرداخت یا اجرای سینمایی تمرکز کند، روی قصه و روابط ممنوعه تمرکز داشت و بهاصطلاح رگ خواب بینندهاش را پیدا کرده بود. نکته اینجاست که آنها توانستهاند صنعت سریالسازی ایجاد کنند، کانال صادرات را در این حوزه فعال کرده و معذالک در کشور ما هم مخاطبان خودشان را پیدا کردهاند. ترکها اتفاقا در سینمای هنری هم به رشدی قابلقبول رسیدهاند. بگذریم! چیزی که در آن مقایسهها، مدنظر گویندگان بود، موتور محرکشدن حریم سلطان برای ساخت سریال بانوی عمارت بود؛ یعنی اینکه صداوسیما کنشی دراینباره نداشته، بلکه رفتاری واکنشی برای مقابله تصویری با حریم سلطان موجب ساخت بانوی عمارت شده است!
من که سازنده اثر هستم، میگویم اینطور نبوده است. دوست داشتم سریالی پرمخاطب بسازم همراه با زیباییشناسی ویژهای که میتوانست در اذهان عمومی اثرگذار باشد؛ برای اینکه اساسا به تصاویری غنی و اثرگذارتر در تلویزیون برسیم. اینطوری بود که مثلا به نورپردازی در این سریال اهمیت دادیم چراکه در سریالسازی این موضوع خیلی در اولویت نیست. نورپردازی ما به این شکل بود که زمان بیشتری را به گروه فیلمبرداری و آقای رنجبران اختصاص میدادیم تا نورپردازی به شکلی که مطلوب است، آماده شود و شما میدانید که چقدر به زمان فیلمبرداری افزوده میشود. من استقبال مخاطب را از سریال، نتیجه دقت در همین جزئیات و بهویژه بازیگیری در کار میدانم و میبینیم که بیننده احساس خوبی دارد و حس میکند اثری متفاوتتر را دیده و به او احترام لازم گذاشته شده است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تصاویری از نقشآفرینیهای محمود پاک نیت به مناسبت تولدش
- شهرزاد، عادل فردوسیپور و ایدئولوژیهای سَلبی
- ماجرای طعنه و کنایه ضرغامی به مدیر یک شبکه تلویزیونی در ترکیه به خاطر سریال حریم سلطان
- رضا کیانیان با «بداهه» در شهرزاد
- نگاهی به سریال «بانوی عمارت» :درام داعیه روایت تاریخ ندارد
- تشابه اوک نیو با «بانوی عمارت»؟!
- در پستوی متحجرترین آدمهای جامعه ما، فیلمهای آمریکایی نقشآفرینی میکنند!
- گفتگوی خواندنی با حضرت والا/ از چگونه انتخاب شدن صالح میرزاآقایی تا استقبال مردم از سبیل قاجار!
- یادداشت محمد آفریده درباره عزیز الله حمید نژاد به بهانه نمایش بانوی عمارت از تلویزیون
- عوامل «بانوی عمارت» به قزوین رفتند/ تولید سریال در آخرین لوکیشن
- اندیشه فولادوند به «بانوی عمارت» پیوست
- رستگاری «شهرزاد»/یادداشتی از حسین ناصری روانشناس پیشگیری
- پرفروش ترین فیلم و سریال تاریخ شبکه نمایش نمایش خانگی چه آثاری هستند؟گفت وگو با رییس اتحادیه شرکتهای ویدئورسانه
- شهرزاد و قصهای که به حاشیه رفت/یادداشتی از احمد زید آبادی
- تهیه کننده «بانوی عمارت»: منتظریم تکلیف بودجه مان مشخص شود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
آخرین ها
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد
- سنگرم اندازه همان کافه ام بود





