تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۶/۰۳ - ۱۶:۵۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 24948

مصطفی کیاییداستان ادامه‌دار تبلیغات فیلم‌های ایرانی در شبکه‌های «جم»، سؤالات زیادی را مطرح می‌کند. به‌طورمثال اینکه اصلا چه کسی یا کسانی پشت این حرکت مخرب هستند؟

به گزارش سینماسینما، قطعا کارگردانان، تهیه‌کنندگان و پخش‌کنندگانی که در داخل کشور طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران، آزادانه فیلم می‌سازند و آن را به نمایش می‌گذارند، نیک می‌دانند که ارتباط با شبکه‌های ماهواره‌ای منع قانونی دارد و آن‌قدر عاقل و بالغ هستند که به چنین حرکاتی دست نزنند ولی متأسفانه تیزرهای برخی از فیلم‌ها مجددا در شبکه‌های جم پخش می‌شود و تبعات سوء آن هزینه‌هایی را بر سینمای ایران تحمیل می‌کند. مصطفی کیایی، کارگردان و تهیه‌کننده فیلم «بارکد»، یکی از افرادی است که ناخواسته ممنوع‌الکار شده است. در این‌باره با او گپ کوتاهی زدیم.
‌آقای کیایی! در ارتباط با ممنوع‌الفعالیت‌شدن برخی از تهیه‌کنندگان و پخش‌کنندگان به دلیل پخش تیزرهای فیلم‌هایشان در شبکه جهانی «جم»، سؤالم این است که آیا نامه به دستتان رسیده است؟
هنوز این نامه به دستم نرسیده، ولی من فقط در این مورد شنیده یا خوانده‌ام.
‌واکنشتان به این نامه چیست؟
معتقدم کار عجیبی بود! چون به نظر می‌رسد بدون اینکه تحقیقاتی صورت بگیرد، چنین چیزی صادر شده است. به‌هرشکل درست است که ما در سینما فعالیت می‌کنیم، ولی غیر از شخصیت حقوقی، شخصیت حقیقی هم داریم. چقدر خوب می‌شد پیش از هر چیز، از ما دراین‌باره پرسیده می‌شد.
‌شما به‌عنوان کارگردان فراخوانده شدید یا تهیه‌کننده؟
به‌عنوان تهیه‌کننده فیلم «بارکد». من به‌عنوان کسی که این فیلم را تهیه کرده‌ام، اصلا شوقی برای تبلیغ فیلمم در شبکه «جم» را نداشته و ندارم. چون در درجه نخست چنین کاری منع قانونی دارد و من همیشه سعی کرده‌ام به قانون تمکین کنم، ولی اگر منع قانونی نداشت حتی شاید اقدام هم می‌کردم!
‌آیا شما نسبت به پخش تیزرها اعتراض کردید؟
بله. بعد از اینکه دیدم تیزر فیلم «بارکد» از آن شبکه پخش می‌شود، بلافاصله اعتراض کردم که بعد پخش تمامی تیزرها قطع شد. حتی در آن یک هفته، چنین تبلیغاتی روی فروش فیلم من تأثیری نداشت. چون خوشبختانه فیلم از روز اول، فروش خوبی داشت. جالب است همان اوایل هم از سوی صداوسیما تشویق شدم، چون تیزرم از ماهواره پخش نشده بود. ضمنا من اصلا به چنین تبلیغاتی نیاز ندارم. چون مُبلغ اصلی فیلم من، مردم هستند که آنها هم دهان‌به‌دهان درباره فیلم اطلاع‌رسانی می‌کنند و به یکدیگر خبر می‌دهند.

 

منبع: شرق/ فرانک آرتا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها