کارگردان فیلم «پا تو کفش من نکن» با اشاره به اعلام وزارت ارشاد درباره رده سنی که این فیلم را میتوانند ببینند، اظهار کرد: وزارت ارشاد در نامهای به سینماهای سراسر کشور اعلام کرده است که به افراد زیر ۱۲ سال توصیه نمیشود فیلم «پا تو کفش من نکن» را ببینند.
به گزارش سینماسینما، محمدحسین فرحبخش با اعتقاد براینکه این فیلم سینمایی فضای مفرحی دارد، بیان کرد: من به عنوان کارگردان فیلم نظر وزارت ارشاد را قبول ندارم زیرا معتقدم «پا تو کفش من نکن» فضای مفرح وشادی دارد که از رده سنی ۲ تا ۹۰ ساله میتوانند آن را ببینند.
او با اشاره به دلایل تصمیم گیری وزارت ارشاد درباره رده سنی فیلم «پا تو کفش من نکن»، بیان کرد: افرادی که دنبال مسائل سیاسی هستند میخواهند به وزارت ارشاد برای مقاصد سیاسی خود فشار بیاورند و به همین دلیل فیلم ما را وجه المصالحه قرار دادهاند و گرنه فیلم ما سلامت، مفرح و طنز است.
فرحبخش افزود: فیلم «پا تو کفش من نکن» شب گذشته در حضور خبرنگاران و عوامل سینما نمایش داده شد و همه تعجب کردند که چرا برای این فیلم سالم باید حاشیه درست کنند. اطمینان دارم اگر مردم فیلم را ببینند با روحیه شاد، آرام و لبی خندان از سالن سینما خارج خواهند شد و حتی خنده شان خواهد گرفت که چرا برای این فیلم حاشیه درست شده است.
کارگردان «پا تو کفش من نکن» با تاکید بر فضای مناسب فیلم برای تمامی سنین گفت: از نظر من این فیلم را همه سنین میتوانند ببینند اما در حال حاضر وزارت ارشاد مسؤول است و نقش حاکمیتی دارد. ما هم برای اینکه از وزارت ارشاد حمایت کنیم اعتراض نمیکنیم اما به مردم اعلام میکنم که «پا تو کفش من نکن» فضا و کیفیت مناسبی دارد و نگران نباشند.
فرحبخش با بیان اینکه هیچ فیلمی در جمهوری اسلامی نمایش داده نمیشود که بنیان خانواده را خراب کند، ادامه داد : بعد از سی وپنج سال فعالیت کاری با اطمینان میگویم که فیلمهای سینمایی از دهها فیلتر رد میشوند و امکان ندارد که مسئله غیراخلاقی و غیرشرعی در فیلمی باشد و اکران شود. همه این مسائل توطئه علیه سینمای ایران است که در ادوار مختلف بوده و امروز بیشتر هم شده است. افرادی که بیرون حوزه ارشاد هستند با وزارت ارشاد رابطه خوشی ندارند و دوست دارند کاری کنند که سینما و اهالی آن شادی انتخابات را نبینند و به سالها قبل برگردند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- محمدحسین فرحبخش نامهای سرگشاده خطاب به همایون اسعدیان منتشر کرد
- فرح بخش:در سینمای ایران به جز من و عبدالله علیخانی تهیهکننده دیگری وجود ندارد/ همه تهیهکنندهها حقالعملکارند
- فرحبخش: فیلمنامه فیلم من، قبل از «۵۰ کیلو آلبالو» نوشته شده بود
- نامه صریح فرحبخش به قالیباف: روی سخنم با شماست
- گزارش تصویری از فرش قرمزهای روز ششم جشنواره فجر
- فرحبخش: جای خالی فیلمهای خوب کیمیایی در سینمای ایران/ با تعدد جشنوارهها مخالفم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





