کارگردان فیلم «پا تو کفش من نکن» با اشاره به اعلام وزارت ارشاد درباره رده سنی که این فیلم را میتوانند ببینند، اظهار کرد: وزارت ارشاد در نامهای به سینماهای سراسر کشور اعلام کرده است که به افراد زیر ۱۲ سال توصیه نمیشود فیلم «پا تو کفش من نکن» را ببینند.
به گزارش سینماسینما، محمدحسین فرحبخش با اعتقاد براینکه این فیلم سینمایی فضای مفرحی دارد، بیان کرد: من به عنوان کارگردان فیلم نظر وزارت ارشاد را قبول ندارم زیرا معتقدم «پا تو کفش من نکن» فضای مفرح وشادی دارد که از رده سنی ۲ تا ۹۰ ساله میتوانند آن را ببینند.
او با اشاره به دلایل تصمیم گیری وزارت ارشاد درباره رده سنی فیلم «پا تو کفش من نکن»، بیان کرد: افرادی که دنبال مسائل سیاسی هستند میخواهند به وزارت ارشاد برای مقاصد سیاسی خود فشار بیاورند و به همین دلیل فیلم ما را وجه المصالحه قرار دادهاند و گرنه فیلم ما سلامت، مفرح و طنز است.
فرحبخش افزود: فیلم «پا تو کفش من نکن» شب گذشته در حضور خبرنگاران و عوامل سینما نمایش داده شد و همه تعجب کردند که چرا برای این فیلم سالم باید حاشیه درست کنند. اطمینان دارم اگر مردم فیلم را ببینند با روحیه شاد، آرام و لبی خندان از سالن سینما خارج خواهند شد و حتی خنده شان خواهد گرفت که چرا برای این فیلم حاشیه درست شده است.
کارگردان «پا تو کفش من نکن» با تاکید بر فضای مناسب فیلم برای تمامی سنین گفت: از نظر من این فیلم را همه سنین میتوانند ببینند اما در حال حاضر وزارت ارشاد مسؤول است و نقش حاکمیتی دارد. ما هم برای اینکه از وزارت ارشاد حمایت کنیم اعتراض نمیکنیم اما به مردم اعلام میکنم که «پا تو کفش من نکن» فضا و کیفیت مناسبی دارد و نگران نباشند.
فرحبخش با بیان اینکه هیچ فیلمی در جمهوری اسلامی نمایش داده نمیشود که بنیان خانواده را خراب کند، ادامه داد : بعد از سی وپنج سال فعالیت کاری با اطمینان میگویم که فیلمهای سینمایی از دهها فیلتر رد میشوند و امکان ندارد که مسئله غیراخلاقی و غیرشرعی در فیلمی باشد و اکران شود. همه این مسائل توطئه علیه سینمای ایران است که در ادوار مختلف بوده و امروز بیشتر هم شده است. افرادی که بیرون حوزه ارشاد هستند با وزارت ارشاد رابطه خوشی ندارند و دوست دارند کاری کنند که سینما و اهالی آن شادی انتخابات را نبینند و به سالها قبل برگردند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- محمدحسین فرحبخش نامهای سرگشاده خطاب به همایون اسعدیان منتشر کرد
- فرح بخش:در سینمای ایران به جز من و عبدالله علیخانی تهیهکننده دیگری وجود ندارد/ همه تهیهکنندهها حقالعملکارند
- فرحبخش: فیلمنامه فیلم من، قبل از «۵۰ کیلو آلبالو» نوشته شده بود
- نامه صریح فرحبخش به قالیباف: روی سخنم با شماست
- گزارش تصویری از فرش قرمزهای روز ششم جشنواره فجر
- فرحبخش: جای خالی فیلمهای خوب کیمیایی در سینمای ایران/ با تعدد جشنوارهها مخالفم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم





