
سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اقدامات وزارت ارشاد در راستای سالن سینماهای فرسوده و ساخت و ساز و ایمن سازی آنها، اظهار داشت: درحوزه سینماها نگاه ما این است که به سمت توسعه زیرساخت ها حرکت کنیم از این رو تمامی ظرفیت ها و توان را در این راستا بکار بسته ایم و به صورت جدی نیز امور را دنبال می کنیم.
به گزارش سینماسینما ،صالحی در ادامه به ساخت ۱۰۰ سالن سینما طی سال ۹۶ اشاره کرد و از ساخت و راه اندازی همین تعداد طی سال ۹۷ خبر داد که به مرحله اجرایی و بهره برداری خواهند رسید.
عضو کابینه دولت تدبیر و امید تاکید کرد: موضوع ایمن سازی سینماها به عنوان مکانهای عمومی همواره مد نظرما بوده و شرایط سینماداران را درک می کنیم.
با توجه به ساخت سینماهای جدید برای شرایط بهتر، تاکید ما به سینماداران بافت های فرسوده این است که «درجهت نوسازی و انجام بازسازی هرچه سریع تر حرکت کنند».
صالحی درعین حال گفت: تمامی تلاش خود را بکار خواهیم بست تا محیط های سینما برای آحاد مردم به فضایی آرام و بدون دغدغه تبدیل و خانواده ها بتوانند اوقات خود را در این مکانها با خاطراتی خوب و خوش سپری کنند.
ایرنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نشست خبری وزیر ارشاد برگزار شد؛ مشکل شرعی، مانع «قاتل و وحشی»/ دور تازه بازگشت هنرمندان وطندوست
- انتقاد عارف از تصمیمات مسئولان در شهرستانها و ایجاد مانع برای کنسرتها و جشنوارهها
- وزیر ارشاد در نشست رسانهای مطرح کرد؛ اگر اثری را متوقف کنید، حقالناس است/ تعداد ممنوع از کارها بسیار کم است
- تغییراتی که باید، انجام میشود؛ پاسخ وزیر ارشاد درباره تغییر دبیر جشنواره فجر و معاون هنری
- پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سومین جشن مهر سینمای ایران
- صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شد
- زخم کاریِ ممیزی
- وزیر ارشاد در صحن علنی مجلس/ پیشنهاد تشکیل شورای فراقوهای نظارت بر سریالهای خانگی را دادهایم
- نامه سرگشاده محسن خانجهانی به وزیر ارشاد/ آقای وزیر! توقع «رپرتاژ» که ندارید؟/ اما و اگرهای یک «مستندنگاری»
- اختتامیه جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- پیام تسلیت وزیر ارشاد برای درگذشت خسرو سینایی
- توئیت وزیر ارشاد درباره تسهیلات بانکی مورد نیاز مشاغل فرهنگی، هنری و سینمایی
- توئیت وزیر ارشاد به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی/ روابط عمومیها در عروسی و عزا سر بریده میشوند
- انتقاد تلویحی وزیر ارشاد از پایتخت۶
- واکنش وزیر ارشاد به اخبار کرونا گرفتن مسوولان
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم





