کیانوش عیاری معتقد است یکی از بهترین بازیهای سینمای ایران را در فیلم «آی لاو تهران» دیده است.
به گزارش سینماسینما، «آی لاو تهران» نام یک فیلم داستانی بلند به کارگردانی سهند صمدیان است که چند سال قبل تندیس ویژه شهر تهران را در جشنواره فیلم تصویر که کیانوش عیاری هم در آن داور بود، از آن خود کرد.
این فیلم روایتی در چند اپیزود از عوالم و دیدگاههای پنج گروه دو نفره از قشرهای مختلف جوانان ایرانی درباره زندگی، جامعه و… در شهر تهران است که اکران آن اوایل مردادماه در گروه سینمایی هنر و تجربه آغاز شد، اما فعلا به دلیل آنچه مشکلات فنی گفته شده، متوقف شده است.
سهند صمدیان ایده ساخت این فیلم را از حدود ۲۷ سال قبل در سر داشت ولی پس از کشوقوسهای فراوان آن را به عوان اولین فیلم بلندش ساخت. او در یادداشتی که به مناسبت اکران فیلم منتشر کرد، درباره ایده ۲۰ سالگی خودش نوشت که در آن یک ماشین مشخص بود که توی خیابانهای تهران حرکت میکرد و سرنشینهایی داشت که همسن و سالهای خودش هستند از قشرهای مختلف جامعه که با هم فارسی حرف میزنند اما به سبک خاص خودشان.
این فیلم در جشنواره تصویر تندیس ویژه گرفت و کیانوش عیاری بازیهای آن را تحسین کرده است.
او در گفتوگویی تازه با ایسنا بیان کرد: چند سال قبل که به عنوان داور جشنواره فیلم «آی لاو تهران» را دیدم تصور میکردم بازیگران این فیلم شهروندانی واقعی هستند که بدون آگاهی از حضور دوربین صحبت کردهاند و در واقع فیلم با دوربین مخفی ساخته شده است.
وی افزود: بعد از آن از سیفالله صمدیان (پدر سهند صمدیان) خواهش کردم راستش را به من بگوید که دوربین مخفی بوده یا نه و او هم گفت که مخفی نبوده است. به همین دلیل همان طور که به سیفالله صمدیان هم گفتم، اگر این واقعیت داشته باشد به نظرم یکی از بهترین بازیهای سینمای ایران را تاکنون در «آی لاو تهران» دیدهام، فیلمی که کارگردان به خوبی توانسته بود از بازیگرانش بازی بگیرد.
عیاری درباره ویژگی بازیهای این فیلم گفت: در این فیلم اثری از هنر در بازیهای بازیگران دیده نمیشود و این یک امتیاز بزرگ محسوب میشود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سرنوشت نامعلوم سریال کیانوش عیاری/ چرا تلویزیون ۸۷ متر را گردن نمیگیرد؟
- نشست «بررسی ارتباط میان کتاب و سینما»؛ کیانوش عیاری: نمیدانم اگر سینما نباشد باید چه کار کنم؟
- نگاهی به کارنامه فیلمسازی کیانوش عیاری
- «بودن یا نبودن» و تبدیل خشونت به امید/ عیاری نمونهای از عیار شرافت در سینمای ایران است
- عیاری یک شگفتی در سینمای ایران است/ کیارستمی و عیاری پیش از هنر سینما، خود را کشف کردند
- در نشست نقد و بررسی «شبح کژدم» در موزه سینما مطرح شد؛ قدرت و توان بازیگر نباید دیده شود/ فیلمهای عیاری دارای حدیث نفس شخصی است
- در نشست نقد و بررسی «آبادانیها» مطرح شد؛ نقش عیاری در زبان سینمایی و تحول آن بسیار موثر است/ «آبادانیها» عدالت اجتماعی را وارد سینما کرد
- نمایش و بررسی «شبح کژدم» در موزه سینما
- بزرگداشت کیانوش عیاری در موزه سینما برگزار شد/ کیانوش عیاری: نمیتوانم از سینما دل بکنم/ راز ماندگاری عیاری در تعهد به انسانیت و سینما است
- نسخه مرمت شده «آبادانیها» در موزه سینما
- کیانوش عیاری: «۸۷متر» از شبکه یک روی آنتن میرود
- بزرگداشت کیانوش عیاری و افتتاح گنجینه این فیلمساز در موزه سینما
- گفتوگوی سینمایی نسلها/ نگاهی به مستند «موج نو»
- زنگ تفریح یک فیلمساز چیرهدست/ نگاهی به فیلم «ویلای ساحلی»
- آیا رضا عطاران رکوردهای فروش ۱۴۰۲ را میشکند؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- با حضور ۵۰۰ هزار تماشاگر در پنج هفته اتفاق افتاد/ استقبال غیرمنتظره فرانسویها از «دانه انجیر معابد»
- چند کلمه دربارهی فساد و فحشا و ابتذال و «کیک محبوب من»
- «آنها مرا دوست داشتند»؛ گوشهنشینانِ فراموش شده!
- نگاهی به فیلم «کیک محبوب من»/ عشق را در پستوی خانه نهان باید کرد
- اعضای شورای پروانه فیلمسازی سینمایی معرفی شدند
آخرین ها
- «دانه انجیر معابد» در میان نامزدهای جایزه بهترین فیلم اروپا
- نشست خبری اپرای عروسکی مولوی / گزارش تصویری
- جشنواره فرانسوی به «کشیم عاشق» جایزه داد
- رایان رینولدز و هیو جکمن در یک فیلم غیرمارولی همراه میشوند
- درباره نمایش و اجرای متفاوت «قلاده ای برای یک سگ مرده»
- موسیقی نمایش آوای پارسی / گزارش تصویری
- اکران مردمی فیلم شبگرد / گزارش تصویری
- «آنها مرا دوست داشتند»؛ گوشهنشینانِ فراموش شده!
- بدون حضور جانی دپ؛ دو فیلم جدید از «دزدان دریایی کاراییب» سال آینده تولید میشود
- چند کلمه دربارهی فساد و فحشا و ابتذال و «کیک محبوب من»
- معرفی داوران و آثار راهیافته بخش «هنرهای نمایشی» جشنواره چندرسانهای میراثفرهنگی/ اعلام برنامه بخش بینالملل
- نمایش «آخرین کوسه نهنگ» در جشنواره اسپانیایی
- جایزه طلای جشنواره ژاپنی به «زمین بازی» رسید
- برگزاری نخستین بوتکمپ مدیریت محصول آکادمی همراه اول
- درباره «بازنده» / لبه تاریکی
- نقدی به مدل فیلمسازی در ایران/ سینما بدون ساختار مشخص و قوانین دقیق
- «قهوه پدری» مهران مدیری از در شبکه نمایش خانگی
- «تَرَک عمیق» دو جایزه جشنواره بارسلون را گرفت
- گزارشی از گیشه سینماها؛ «زودپز» صدرنشین فروش فیلمهای هفته گذشته
- ۲ فیلم جدید در راه اکران سینماها
- پیوستن رضا بابک و شیرین اسماعیلی به «با خشم به گذشته نگاه کن»
- با یک کمپین کوچک برای فیلم ایستوود؛ کمپانی برادران وارنر «هیئت منصفه شماره۲» را وارد اسکار میکند
- پیمان معادی بازیگر فیلم جنایی هالیوودی شد
- «نادره رضایی» معاون هنری وزیر ارشاد شد
- اعضای شورای پروانه فیلمسازی سینمایی معرفی شدند
- از ۱۶ آبان؛ «خورشید آن ماه» ساخته ستاره اسکندری آنلاین اکران میشود
- حضور همراه اول در نمایشگاه کیشاینوکس با هدف گسترش فرصتهای جدید سرمایهگذاری
- ادعای سازندگان پربازدیدترین سریال تاریخ نتفلیکس؛ چالشهای فصل دوم «بازی مرکب» جذابتر است
- تهیهکننده سینما مطرح کرد: کوچ سینماگران حرفهای به پلتفرمها و فیلمهایی که تعطیل میشوند
- «فصل فرار اسبها» آماده نمایش شد