کیانوش عیاری معتقد است یکی از بهترین بازیهای سینمای ایران را در فیلم «آی لاو تهران» دیده است.
به گزارش سینماسینما، «آی لاو تهران» نام یک فیلم داستانی بلند به کارگردانی سهند صمدیان است که چند سال قبل تندیس ویژه شهر تهران را در جشنواره فیلم تصویر که کیانوش عیاری هم در آن داور بود، از آن خود کرد.
این فیلم روایتی در چند اپیزود از عوالم و دیدگاههای پنج گروه دو نفره از قشرهای مختلف جوانان ایرانی درباره زندگی، جامعه و… در شهر تهران است که اکران آن اوایل مردادماه در گروه سینمایی هنر و تجربه آغاز شد، اما فعلا به دلیل آنچه مشکلات فنی گفته شده، متوقف شده است.
سهند صمدیان ایده ساخت این فیلم را از حدود ۲۷ سال قبل در سر داشت ولی پس از کشوقوسهای فراوان آن را به عوان اولین فیلم بلندش ساخت. او در یادداشتی که به مناسبت اکران فیلم منتشر کرد، درباره ایده ۲۰ سالگی خودش نوشت که در آن یک ماشین مشخص بود که توی خیابانهای تهران حرکت میکرد و سرنشینهایی داشت که همسن و سالهای خودش هستند از قشرهای مختلف جامعه که با هم فارسی حرف میزنند اما به سبک خاص خودشان.
این فیلم در جشنواره تصویر تندیس ویژه گرفت و کیانوش عیاری بازیهای آن را تحسین کرده است.
او در گفتوگویی تازه با ایسنا بیان کرد: چند سال قبل که به عنوان داور جشنواره فیلم «آی لاو تهران» را دیدم تصور میکردم بازیگران این فیلم شهروندانی واقعی هستند که بدون آگاهی از حضور دوربین صحبت کردهاند و در واقع فیلم با دوربین مخفی ساخته شده است.
وی افزود: بعد از آن از سیفالله صمدیان (پدر سهند صمدیان) خواهش کردم راستش را به من بگوید که دوربین مخفی بوده یا نه و او هم گفت که مخفی نبوده است. به همین دلیل همان طور که به سیفالله صمدیان هم گفتم، اگر این واقعیت داشته باشد به نظرم یکی از بهترین بازیهای سینمای ایران را تاکنون در «آی لاو تهران» دیدهام، فیلمی که کارگردان به خوبی توانسته بود از بازیگرانش بازی بگیرد.
عیاری درباره ویژگی بازیهای این فیلم گفت: در این فیلم اثری از هنر در بازیهای بازیگران دیده نمیشود و این یک امتیاز بزرگ محسوب میشود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بزرگداشت کیانوش عیاری با نمایش «شبح کژدم»
- یادداشت «کیانوش عیاری» در سوگ ناصر تقوایی
- نسخه اصلی «خانه پدری» آنلاین اکران شد
- یک نمایش برای «خانه پدریِ» کیانوش عیاری
- از راههای رفته/ چیزهایی که نباید میگفتم!
- واکنش کیانوش عیاری به قاچاق فیلم «کاناپه»؛ از نمایش غیرقانونی اثرم ناراضی هستم
- نوبت فیلم کیانوش عیاری شد؛ انتشار نسخه قاچاق از فیلم توقیفی «کاناپه»
- مجوز ساخت سینمایی برای ۶فیلمنامه صادر شد
- کیانوش عیاری در بیمارستان بستری شد
- تقدیم «ترانهای عاشقانه برایم بخوان» به کیانوش عیاری/ سینما دارای یک زبان مشترک است
- سرنوشت نامعلوم سریال کیانوش عیاری/ چرا تلویزیون ۸۷ متر را گردن نمیگیرد؟
- نشست «بررسی ارتباط میان کتاب و سینما»؛ کیانوش عیاری: نمیدانم اگر سینما نباشد باید چه کار کنم؟
- نگاهی به کارنامه فیلمسازی کیانوش عیاری
- «بودن یا نبودن» و تبدیل خشونت به امید/ عیاری نمونهای از عیار شرافت در سینمای ایران است
- عیاری یک شگفتی در سینمای ایران است/ کیارستمی و عیاری پیش از هنر سینما، خود را کشف کردند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- بیانیه یکصد سینماگر درباره حکم تازه جعفر پناهی
- «سایت اند ساوند» ۵۰ فیلم برتر ۲۰۲۵ را انتخاب کرد؛ فیلم اندرسون در صدر/ «یک تصادف ساده» ششم شد
- یک چرخش استراتژیک بزرگ؛ نتفلیکس برای خرید برادران وارنر، وارد مذاکرات انحصاری شد
- دربارهی نمایش «زنی که فقط سیگار میکشد»؛ ای کاش که جای آرمیدن بودی
- «تاجی» به اسکار رفت/ «آمیگدال» آماده نمایش شد
- نخستین نشست هیئت مدیره انجمن منتقدان برگزار و رئیس انجمن انتخاب شد
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد





