وودی آلن که از سال ۱۹۷۴ میلادی تاکنون در هر سال یک فیلم ساخته است برای اولین بار در سال آینده پروژهای برای ساخت در برنامه کاری ندارد.
به گزارش سینماسینما به نقل از گاردین، «یک روز بارانی در نیویورک» چهلوهشتمین ساخته «وودی آلن» کارگردان کهنهکار هالیوودی است که قرار است تا پایان سال از سوی کمپانی آمازون اکران شود اما بر اساس اطلاعات موجود در پایگاه اطلاعاتی فیلمهای «IMDb» در سال آینده میلادی هیچ پروژه سینمایی در برنامه «آلن» ۸۲ ساله قرار ندارد و وی برای اولین بار در ۴۵ سال گذشته یک سال را بدون ساخت فیلم سپری خواهد کرد.
پروژه بعدی «آلن» که هنوز عنوانی برای آن انتخاب نشده برای سال ۲۰۲۰ میلادی در نظر گرفته شده است.
تعداد ساخت فیلم از سوی «وودی آلن» در سینمای معاصر بیسابقه است و و وی در ۴۴ سال گذشته هر سال یک فیلم ساخته است. وی در سال ۲۰۱۶ یک قرارداد ساخت پنج فیلم را با کمپانی آمازون امضاء کرد و پس از ساخت فیلم «واندوریل» در سال ۲۰۱۶ و فیلم «یک روز بارانی در نیویورک» که امسال اکران میشود، ساخت سه فیلم دیگر از آن باقی مانده است.
در فیلم «یک روز بارانی در نیویورک» که یک اثر کمدی رومانتیک است بازیگرانی چون «تیموثی شالامی»، «سلنا گومز»، «اله فانینگ»، «ربکا هال» و «جود لا» ایفای نقش کردهاند و داستان آن درباره زوجی است که برای گذراندن تعطیلات آخر هفته به نیویورک سفر میکنند اما با آب و هوای بد و مجموعهای از اتفاقات رو به رو میشوند.
معمولا بازیگران سرشناسی در آثار «وودی آلن» بازی میکنند که این کار را با بواسطه شهرت «وودی آلن» با دستمزدهای پائینتر و همچنین با هدف کسب جوایز سینمایی انجام میدهد. ساختههای «آلن» تاکنون برنده هفت جایزه اسکار در شاخههای بازیگری شدهاند و خود وی نیز تاکنون چهار جایزه دریافت کرده است.
دو جایزه بهترین کارگردانی و شش جایزه بهترین فیلمنامه از جوایز «بفتا»ی انگلیس، خرس نقرهای جشنواره برلین در سال ۱۹۷۵، جایزه «فیپرشی» جشنواره کن در سال ۱۹۸۵ برای «رز بنفش قاهره»، دو جایزه بهترین فیلم خارجی از جوایز سزار فرانسه برای «منهتن» و «رز بنفش قاهره»، شیر طلای افتخاری جشنواره ونیز در سال ۱۹۹۵ و جایزه یک عمر دستاورد سینمایی از جشنواره «سنسباستین» در سال ۲۰۰۴ از جمله افتخارهای سینمایی «وودی آلن» محسوب میشوند.
او ۲۴ بار نامزد اسکار و چهار بار برنده آن شده که این جوایز شامل یک اسکار بهترین کارگردانی و سه جایزه اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی میشود.
«آنیهال»، «صحنههای داخلی»، «منهتن»، «خاطرات اکلیلی»، «امتیاز نهایی»، «آلیس»، «ویکی کریستینا بارسلونا»، «گلولههای بر فراز برادوی»، «آفرودیت قدرتمند»، «شالودهشکن»، «نیمهشب در پاریس»، «تقدیم به رُم با عشق»، «یاسمن غمگین»، «کافه سوسایتی» و «مرد بیمنطق» از جمله دیگر ساختههای این کارگردان صاحبنام سینمای جهان است.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- کارگردانان زن در هالیوود با دست خالی میجنگند
- با حمایت اسپانیا؛ پنجاه و یکمین فیلم وودی آلن ساخته میشود
- وودی الن در سوگ دایان کیتون/ دنیای بدون کیتون؛ دنیایی غمگینتر
- دنزل واشینگتن از دنیای بازیگری خداحافظی میکند
- پیمان معادی بازیگر فیلم جنایی هالیوودی شد
- بازگشت دِپ به هالیوود؛ پنه لوپه کروز و جانی دپ در یک فیلم اکشن مهیج بازی میکنند
- وودی آلن صداپیشه انیمیشن «صندلی آقای فیشر» میشود
- هم زمان با اکران جدیدترین فیلمش؛ وودی آلن: عشق فیلمسازی از بین رفته است
- فیلم باید به دل بنشیند/ گفتگوی اختصاصی با فوزی بن سعید عضو هیئت داوری جشنواره ونیز ۲۰۲۳
- کدام فیلمها به جشنواره ونیز میروند؟
- زمان برگزاری کنفرانس مطبوعاتی جشنواره کن اعلام شد/ لیست احتمالی فیلمها
- نام فیلم جدید وودی آلن اعلام شد/ «کودتای شانس» در بازار برلین
- نسخه ویژه نابینایان «نیمه شب در پاریس» با صدای داریوش کاردان منتشر میشود
- وودی آلن: هیجان فیلمسازی از بین رفته است
- اختصاصی سینماسینما/ الک بالدوین سهشنبه با وودی آلن مصاحبه میکند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





