در نشست خبری دبیر سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر بعد از معرفی فیلمها ابراهیم داروغهزاده و احمد امینی نماینده هیات انتخاب به پرسشهای حاضران پاسخ دادند.
به گزارش سینماسینما، در این نشست که ظهر دهم دی ماه برگزار شد، داروغهزاده در پاسخ به پرسشی در مورد فیلم «امپراطور جهنم» ساخته پرویز شیخطادی که سال گذشته به جشنواره ارائه شده بود، گفت: «سال گذشته به صورت ناقص ارسال شده بودن و این فرصت را پیدا کردند که بازببنی شوندبنابراین این فیلم و «شعله ور» دوباره دیده شده و انتخاب شدند.»
او همچنین در مورد فیلم «آشغالهای دوستداشتی» توضیح داد که کارگردان فیلم پیش از اعلام اسامی از حضور در جشنواره انصراف داد و اکران را به این حضور ترجیح داد.
داورغهزاده تاکید کرد فیلمها ابتدا باید پروانه نمایش داشته باشند تا بعد انتخاب شوند.
در بخشی از نشست همچنین در مورد نقش قوه قضائیه در مورد انتخاب فیلمها سئوال مطرح شد و احمد امینی نماینده هیات انتخاب چنین پاسخ داد: «امسال صدای واحدی شنیده شد و هیچ فیلمی از این ۶۷ فیلم را هیچکس ندیده حتی دبیر و رییس سازمان سینمایی.»
داورغهزاده همچنین درباره نبود برخی کارگردان و امکان دلزدگی آنان از جشنواره گفت: «تمام فیلمهایی که آماده بودند آمدند وبرخی خودشان نتوانستتد برسانند. جشنواره برای همه سینما است و هیچ دلزدگی وجود ندارد.»
او ادامه داد: «آقای فرمان آرا هم یک دوره ای سیمرغ هایی که گرفتند را برگرداندد و ترجیح دادند در جشنواره جهانی شرکت کنند.»
امینی در مورد تنوع ژانر فیلمهای حاضر در جشنواره گفت: «سعی کردیم تا جاییکه حقی از کسی ضایع نشوداین تنوع را حفظ کنیم. ولی اکثر فیلم ها رویکرد اجتماعی دارند گریزی نبست ولی تمام تلاش این بود حق ضایع نشود، سعی کردیم تنوع ژانر و کیفیت لحاظ شود.»
داورغهزاده همچنین در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد هیچ برنامهای برای بخش خارج از مسابقه گرفته نشده است و همچنین احمد امینی اعلام کرد پنج فیلم در رزرو هستند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سینماگران هشدار دادند: بیکاری؛ بحران سینما در سال ۱۴۰۱/ آیا مدیران جدید میخواهند سینما را از ابتدا اختراع کنند؟!
- اولین گردهمایی جوانان کانون کارگردانان سینما برگزار شد/ سینما به سمت حذف کارگردانان صاحب فکر و اندیشه میرود
- بررسی «نظارت و ممیزی» در سینمای ایران طی دهه ۹۰
- نقد مشروح سعید عقیقی بر یک کتاب/ چگونه تئوریها را «زرد» کنیم؟
- کانون فیلمنامه نویسان مراسم مجازی بزرگداشت اصغر عبداللهی را برگزار میکند
- مراسم تودیع و معارفه معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی برگزار شد
- انتصابهای جدید در سازمان سینمایی/ دبیر جشنواره فجر معرفی شد
- پروانه ساخت ۲ فیلم صادر شد
- بازدید مدیر گروه فیلم سریال شبکه دو از پشت صحنه سریال «بیگانهای با من است»
- توئیت ابراهیم داروغهزاده درباره روایتهای آزارهای جنسی
- ابراهیم داروغهزاده: نمیتوان جشنواره فیلم فجر را به صورت آنلاین برگزار کرد
- واکنش ابراهیم داروغهزاده به توقف تولید در حوزه سریالهای شبکه نمایش خانگی
- ادامه تصویربرداری سریال بیگانهای با من است در تهران
- گفتوگوی توییتری داروغهزاده با سازندگان «ماجرای نیمروز: رد خون» و ماجرای ممیزیها
- انتشار جزییات هزینههای جشنوارهی ملی فجر + جدول
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





