
بنیاد سینمایی فارابی با انتشار یادداشتی به ادعاهای روزنامه کیهان پاسخ داد.
به گزارش سینماسینما، در توضیحات بنیاد سینمایی فارابی آمده است:
۱٫ به نظر میرسد سیاست شفاف سازی حمایتهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد سینمایی فارابی، از سوی روزنامه کیهان فرصتی برای درج دیدگاههای خود در قالب اشتباهات ظاهراً سهوی و تسویه حساب سیاسی با چهرههای فرهنگی و هنری کشور و در نهایت زیر سوال بردن حمایت از سینمای نوین ایران شده است.
۲٫ بنیاد سینمایی فارابی برای حضور سازندگان فیلمها در رویدادهای معتبر بینالمللی مطابق ضوابط و آییننامههای مرتبط، در برخی موارد، کمک هزینه سفرعوامل اصلی مانند تهیه کننده یا کارگردان را تأمین میکند؛ از جمله به سرکار خانم رخشان بنیاعتماد، فیلمساز ارزشمند سینمای ایران، برای حضور در رویداد سینمایی جشنواره فیلمهای آسیایی رُم(دوم تیر ۱۳۹۷) مبلغ ۰۰۰/۱۰۰/۱۲ ریال (معادل یک میلیون و دویست و ده هزار تومان) کمک هزینه سفر پرداخت شده است. حُب و بغض سیاسی نباید در خواندن اعداد، رسانه ای را دچار اشتباه کرده و یک میلیون و دویست و ده هزار تومان را چندین برابر کرده و صد و بیست و یک میلیون تومان بخواند و این ادعا را در قالب خبر بنویسد!
۳٫ هیچ یک از هنرمندان و سینماگران از دولت و در این مورد، از بنیاد سینمایی فارابی دستمزد دریافت نمی کنند. هنرمندان و سینماگران در پروژههایی که در راستای اولویتهای فرهنگی کشور باشد، میتوانند مشارکت بنیاد سینمایی فارابی را پس از طی مراحل لازم، درخواست کنند. مانند پروژه نگارش پنج فیلمنامه سینمایی در موضوعات اجتماعی و کارآفرینی، درباره شخصیتهای کارآفرین و ارزش آفرین موفق ایرانی، که توسط گروهی از فیلمنامه نویسان کشور در حال نگارش است.
۴٫ بهره مندی فیلمسازانی چون: آقایان علیرضا رئیسیان، محمد علی سجادی، احمد حامد و دیگران از «وام» یا «مشارکت» در پروژههای سینمایی، مبتنی بر شیوهها و رویههای قانونی و حرفهای است که بارها توضیح داده شده و فقط در صورتی که کسی یا کسانی بخواهند واقعیت را دگرگون جلوه دهند، این توضیحات را نادیده خواهند گرفت.
۵٫ شفاف سازی فرصتی برای نقد و بررسی منصفانه توسط افکار عمومی و به تبع آن ارتقای فعالیتها و تصمیمها؛ و نه برخوردهای سلیقهای و جناحی است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سی و هفتمین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان برگزیدگانش را شناخت
- وضعیت سینمای کودک مطلوب نیست/ تجلیل از شکوفنده، مسعودشاهی و عمو پورنگ در جشنواره فیلم کودک
- برای رقابت در اسکار ۲۰۲۶؛ «علت مرگ نامعلوم» نماینده ایران شد
- مدیر سابق سازمان اوج، مشاور بنیاد فارابی شد
- سرپرست معاونت فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی منصوب شد
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ حامد جعفری دبیر سی و هفتمین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان شد
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ حامد جعفری مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی شد
- نمایش سه فیلم ایرانی در جشنواره هندی
- پایان کار مجید زینالعابدین؛ سرپرست بنیاد سینمایی فارابی منصوب شد
- موتمن: سردر سینماهای کشور شبیه تئاتر بولینگ عبدو شده است/ فارابی را تعطیل کنید
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- انتشار فراخوان سی و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان
- اکران آنلاین غیرمنصفانه و ناعادلانه است/ چرا «کاپیتان» قربانی شد؟
- محمدرضا شریفینیا و آزیتا حاجیان در «معجزه پروین»
- ترکیب جدید هیات امنای بنیاد سینمایی فارابی مشخص شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش





