علی رستگار در روزنامه جام جم گفتوگوی مفصلی با آرش معیریان به بهانه اکران فیلم «آس و پاس» انجام داده ودر بخشهایی از این مصاحبه سوالی جنجالی از آرش معیریان کرده است.
به گزارش سینماسینما، بخشهایی از این مصاحبه به شرح زیر است:
یک بار مهران غفوریان، یکی از بازیگران فیلم «آس و پاس» به بهانه اکران «ناردون» مهمان برنامه هفت بود و گفت از بس در یکی از فیلم هایم بیخود و بی جهت و به اصرار کارگردان رقصیدم که شب از شدت عذاب وجدان، گریه کردم! احیانا که منظورش بازی در فیلم شما نبود؟ چون اینجا هم مقادیری حرکات موزون انجام می دهد.
راستش نمی دانم. اما به نظر من اگر بازیگری پلان و صحنه ای را دوست ندارد و در فیلمنامه هم قید نشده باشد و آن را بازی کند، یک نوع خودفروشی فرهنگی است و کاملااشکال دارد. یعنی اگر آقای مهران غفوریان یا هر دوست دیگری، صحنه ای را بازی کند که دوست نداشته باشد، در فیلمنامه هم نبوده باشد و سر صحنه به او تحمیل شود که بازی کند و این کار را هم انجام دهد، یک بی آبرویی در حوزه بازیگری و فیلمسازی است. اما اگر در فیلمنامه قید شده باشد و با علم به حضور، پذیرفته باشد، قرارداد بسته و پول هم گرفته باشد و حالاجلوی دوربین بگوید رقصیدم و بعدش گریه کردم، کار درستی نیست. چطور موقع پول گرفتن خوشحالی و می خندی اما موقع اجرا کردن چیزی که عهد کردی اجرا کنی، گریه می کنی؟! معمولااین حرف ها زده می شود و همه در شکل اجرای رسانه ای، پز فرهنگی و روشنفکری می گیریم، اما وقتی خودمان وارد فیلمسازی می شویم عملاهمین ایده ها را خودمان می دهیم. با شناختی که از برخی دوستان دارم، بعضی چیزهایی که آنها بعدها با اکراه از آن یاد می کنند، اتفاقا ایده خودشان بوده و عاشقانه هم سرصحنه، آن را اجرا کرده اند. منِ آرش معیریان به جرات اعلام می کنم فیلمسازی تجاری در حوزه سینمای بخش خصوصی هستم که تهیه کننده پولش را از جیب خودش می دهد. هیچ ابایی هم از گفتن این جمله ندارم. به همین سبب، هر فیلم خودم را هم بنا به دلیلی دوست دارم و عین یک پدر که حامی بچه هایش است، از آنها حمایت می کنم. مشکل ما در سینمای ایران این است که شترسواری می کنیم، اما دولادولا. یعنی خیلی از فیلم ها را بازی می کنیم، اما بعد که پای جراید و مصاحبه پیش می آید، خودمان را که می کوبیم هیچ، فیلم را هم نابود می کنیم و به همه کرده ها و عقبه خودمان هم توهین می کنیم. شما که عذاب وجدان می گیرید، چرا این کار را می کنید؟ شما که در فیلم هایی رقصیدی و قر و اطوار ریختی و صورتت را عاشقانه و با لذت چپ و چوله کردی، حالاچرا در مرحله نمایش و نقد، شانه خالی می کنی؟ به نظرم این مساله بی وفایی و نامردی نسبت به سینماست.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- کنسرت-نمایش «سیصد» با بازی بهرام رادان روی صحنه میرود
- مهران غفوریان برای شبکه نمایش خانگی سریال میسازد
- بازدید مدیر گروه فیلم سریال شبکه دو از پشت صحنه سریال «بیگانهای با من است»
- همکاری فرهاد قائمیان با یک انتشارات/ حمایت از نویسندگان جوان
- مهران غفوریان در برنامه ضابطیان: جایگزینی برای سیروس گرجستانی نداریم
- واکنش مهران غفوریان به کپی «اعجوبهها» از یک برنامه خارجی
- «شکرستان» با روایت شهاب حسینی از نیمه تابستان در شبکه نسیم/ «پاتوق» مهران غفوریان در مرحله تامین بودجه
- پروانه ساخت فیلم تازه شهرام مکری صادر شد/ ۴ فیلمنامه مجوز ساخت گرفتند
- فصل دوم «رالی ایرانی» سرانجام به شبکه نمایش خانگی میآید
- جزئیات تازه از حضور مهران غفوریان در برنامه «خندوانه»
- تاک شوی مهران غفوریان با مدل جیمی فالن/ «زیر آسمان شهر۴» چه شد؟
- معرفی مجری و بازیگران «رالی ایرانی ۲»/ فصل دوم در جزیره قشم به پایان رسید
- «تنگه ابوقریب»، «شعلهور» و «دم سرخها» روی پرده میروند
- فیلم سینمایی«آپاچی» کلید خورد
- صدور مجوز نمایش برای ۳ فیلم/ «سراسر شب» موتمن آماده اکران میشود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
آخرین ها
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد
- سنگرم اندازه همان کافه ام بود





