علی رستگار در روزنامه جام جم گفتوگوی مفصلی با آرش معیریان به بهانه اکران فیلم «آس و پاس» انجام داده ودر بخشهایی از این مصاحبه سوالی جنجالی از آرش معیریان کرده است.
به گزارش سینماسینما، بخشهایی از این مصاحبه به شرح زیر است:
یک بار مهران غفوریان، یکی از بازیگران فیلم «آس و پاس» به بهانه اکران «ناردون» مهمان برنامه هفت بود و گفت از بس در یکی از فیلم هایم بیخود و بی جهت و به اصرار کارگردان رقصیدم که شب از شدت عذاب وجدان، گریه کردم! احیانا که منظورش بازی در فیلم شما نبود؟ چون اینجا هم مقادیری حرکات موزون انجام می دهد.
راستش نمی دانم. اما به نظر من اگر بازیگری پلان و صحنه ای را دوست ندارد و در فیلمنامه هم قید نشده باشد و آن را بازی کند، یک نوع خودفروشی فرهنگی است و کاملااشکال دارد. یعنی اگر آقای مهران غفوریان یا هر دوست دیگری، صحنه ای را بازی کند که دوست نداشته باشد، در فیلمنامه هم نبوده باشد و سر صحنه به او تحمیل شود که بازی کند و این کار را هم انجام دهد، یک بی آبرویی در حوزه بازیگری و فیلمسازی است. اما اگر در فیلمنامه قید شده باشد و با علم به حضور، پذیرفته باشد، قرارداد بسته و پول هم گرفته باشد و حالاجلوی دوربین بگوید رقصیدم و بعدش گریه کردم، کار درستی نیست. چطور موقع پول گرفتن خوشحالی و می خندی اما موقع اجرا کردن چیزی که عهد کردی اجرا کنی، گریه می کنی؟! معمولااین حرف ها زده می شود و همه در شکل اجرای رسانه ای، پز فرهنگی و روشنفکری می گیریم، اما وقتی خودمان وارد فیلمسازی می شویم عملاهمین ایده ها را خودمان می دهیم. با شناختی که از برخی دوستان دارم، بعضی چیزهایی که آنها بعدها با اکراه از آن یاد می کنند، اتفاقا ایده خودشان بوده و عاشقانه هم سرصحنه، آن را اجرا کرده اند. منِ آرش معیریان به جرات اعلام می کنم فیلمسازی تجاری در حوزه سینمای بخش خصوصی هستم که تهیه کننده پولش را از جیب خودش می دهد. هیچ ابایی هم از گفتن این جمله ندارم. به همین سبب، هر فیلم خودم را هم بنا به دلیلی دوست دارم و عین یک پدر که حامی بچه هایش است، از آنها حمایت می کنم. مشکل ما در سینمای ایران این است که شترسواری می کنیم، اما دولادولا. یعنی خیلی از فیلم ها را بازی می کنیم، اما بعد که پای جراید و مصاحبه پیش می آید، خودمان را که می کوبیم هیچ، فیلم را هم نابود می کنیم و به همه کرده ها و عقبه خودمان هم توهین می کنیم. شما که عذاب وجدان می گیرید، چرا این کار را می کنید؟ شما که در فیلم هایی رقصیدی و قر و اطوار ریختی و صورتت را عاشقانه و با لذت چپ و چوله کردی، حالاچرا در مرحله نمایش و نقد، شانه خالی می کنی؟ به نظرم این مساله بی وفایی و نامردی نسبت به سینماست.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- کنسرت-نمایش «سیصد» با بازی بهرام رادان روی صحنه میرود
- مهران غفوریان برای شبکه نمایش خانگی سریال میسازد
- بازدید مدیر گروه فیلم سریال شبکه دو از پشت صحنه سریال «بیگانهای با من است»
- همکاری فرهاد قائمیان با یک انتشارات/ حمایت از نویسندگان جوان
- مهران غفوریان در برنامه ضابطیان: جایگزینی برای سیروس گرجستانی نداریم
- واکنش مهران غفوریان به کپی «اعجوبهها» از یک برنامه خارجی
- «شکرستان» با روایت شهاب حسینی از نیمه تابستان در شبکه نسیم/ «پاتوق» مهران غفوریان در مرحله تامین بودجه
- پروانه ساخت فیلم تازه شهرام مکری صادر شد/ ۴ فیلمنامه مجوز ساخت گرفتند
- فصل دوم «رالی ایرانی» سرانجام به شبکه نمایش خانگی میآید
- جزئیات تازه از حضور مهران غفوریان در برنامه «خندوانه»
- تاک شوی مهران غفوریان با مدل جیمی فالن/ «زیر آسمان شهر۴» چه شد؟
- معرفی مجری و بازیگران «رالی ایرانی ۲»/ فصل دوم در جزیره قشم به پایان رسید
- «تنگه ابوقریب»، «شعلهور» و «دم سرخها» روی پرده میروند
- فیلم سینمایی«آپاچی» کلید خورد
- صدور مجوز نمایش برای ۳ فیلم/ «سراسر شب» موتمن آماده اکران میشود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»





