علی رستگار در روزنامه جام جم گفتوگوی مفصلی با آرش معیریان به بهانه اکران فیلم «آس و پاس» انجام داده ودر بخشهایی از این مصاحبه سوالی جنجالی از آرش معیریان کرده است.
به گزارش سینماسینما، بخشهایی از این مصاحبه به شرح زیر است:
یک بار مهران غفوریان، یکی از بازیگران فیلم «آس و پاس» به بهانه اکران «ناردون» مهمان برنامه هفت بود و گفت از بس در یکی از فیلم هایم بیخود و بی جهت و به اصرار کارگردان رقصیدم که شب از شدت عذاب وجدان، گریه کردم! احیانا که منظورش بازی در فیلم شما نبود؟ چون اینجا هم مقادیری حرکات موزون انجام می دهد.
راستش نمی دانم. اما به نظر من اگر بازیگری پلان و صحنه ای را دوست ندارد و در فیلمنامه هم قید نشده باشد و آن را بازی کند، یک نوع خودفروشی فرهنگی است و کاملااشکال دارد. یعنی اگر آقای مهران غفوریان یا هر دوست دیگری، صحنه ای را بازی کند که دوست نداشته باشد، در فیلمنامه هم نبوده باشد و سر صحنه به او تحمیل شود که بازی کند و این کار را هم انجام دهد، یک بی آبرویی در حوزه بازیگری و فیلمسازی است. اما اگر در فیلمنامه قید شده باشد و با علم به حضور، پذیرفته باشد، قرارداد بسته و پول هم گرفته باشد و حالاجلوی دوربین بگوید رقصیدم و بعدش گریه کردم، کار درستی نیست. چطور موقع پول گرفتن خوشحالی و می خندی اما موقع اجرا کردن چیزی که عهد کردی اجرا کنی، گریه می کنی؟! معمولااین حرف ها زده می شود و همه در شکل اجرای رسانه ای، پز فرهنگی و روشنفکری می گیریم، اما وقتی خودمان وارد فیلمسازی می شویم عملاهمین ایده ها را خودمان می دهیم. با شناختی که از برخی دوستان دارم، بعضی چیزهایی که آنها بعدها با اکراه از آن یاد می کنند، اتفاقا ایده خودشان بوده و عاشقانه هم سرصحنه، آن را اجرا کرده اند. منِ آرش معیریان به جرات اعلام می کنم فیلمسازی تجاری در حوزه سینمای بخش خصوصی هستم که تهیه کننده پولش را از جیب خودش می دهد. هیچ ابایی هم از گفتن این جمله ندارم. به همین سبب، هر فیلم خودم را هم بنا به دلیلی دوست دارم و عین یک پدر که حامی بچه هایش است، از آنها حمایت می کنم. مشکل ما در سینمای ایران این است که شترسواری می کنیم، اما دولادولا. یعنی خیلی از فیلم ها را بازی می کنیم، اما بعد که پای جراید و مصاحبه پیش می آید، خودمان را که می کوبیم هیچ، فیلم را هم نابود می کنیم و به همه کرده ها و عقبه خودمان هم توهین می کنیم. شما که عذاب وجدان می گیرید، چرا این کار را می کنید؟ شما که در فیلم هایی رقصیدی و قر و اطوار ریختی و صورتت را عاشقانه و با لذت چپ و چوله کردی، حالاچرا در مرحله نمایش و نقد، شانه خالی می کنی؟ به نظرم این مساله بی وفایی و نامردی نسبت به سینماست.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- کنسرت-نمایش «سیصد» با بازی بهرام رادان روی صحنه میرود
- مهران غفوریان برای شبکه نمایش خانگی سریال میسازد
- بازدید مدیر گروه فیلم سریال شبکه دو از پشت صحنه سریال «بیگانهای با من است»
- همکاری فرهاد قائمیان با یک انتشارات/ حمایت از نویسندگان جوان
- مهران غفوریان در برنامه ضابطیان: جایگزینی برای سیروس گرجستانی نداریم
- واکنش مهران غفوریان به کپی «اعجوبهها» از یک برنامه خارجی
- «شکرستان» با روایت شهاب حسینی از نیمه تابستان در شبکه نسیم/ «پاتوق» مهران غفوریان در مرحله تامین بودجه
- پروانه ساخت فیلم تازه شهرام مکری صادر شد/ ۴ فیلمنامه مجوز ساخت گرفتند
- فصل دوم «رالی ایرانی» سرانجام به شبکه نمایش خانگی میآید
- جزئیات تازه از حضور مهران غفوریان در برنامه «خندوانه»
- تاک شوی مهران غفوریان با مدل جیمی فالن/ «زیر آسمان شهر۴» چه شد؟
- معرفی مجری و بازیگران «رالی ایرانی ۲»/ فصل دوم در جزیره قشم به پایان رسید
- «تنگه ابوقریب»، «شعلهور» و «دم سرخها» روی پرده میروند
- فیلم سینمایی«آپاچی» کلید خورد
- صدور مجوز نمایش برای ۳ فیلم/ «سراسر شب» موتمن آماده اکران میشود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نگاهی به «عروج» به بهانه زادروز لاریسا شپیتکو/ لحظه روبرو شدن با «خود»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- یک جایزه برای آیدا پناهنده؛ جشنواره فرانسوی به «در انتهای شب» جایزه داد
- نگاهی به سریال «جانسخت»؛ منتظر غافلگیری بمانیم یا نه؟
آخرین ها
- رکوردشکنی «پایتخت ۷» در تلوبیون؛ ۳۳۰ میلیون دقیقه تماشا و ۶۶۰ هزار کاربر همزمان
- فوت بازیگر آمریکایی؛ ریچارد چمبرلین درگذشت
- بزرگداشت رخشان بنیاعتماد برگزار شد
- نگاهی به فیلم عزیز؛ فیلمی قابل احترام
- عیدی ویژه همراه اول بهمناسبت عید فطر
- پرفروشهای سینما در هفته اول نوروز/ هیچ کدام از فیلمهای نوروزی، یک میلیون تماشاگر نداشتند
- آکادمی اسکار عذرخواهی کرد
- «میراث» در جشنواره هاتداکس رقابت میکند
- تازهترین ساخته هادی محقق به چین میرود/ اولین حضور جهانی «دِرنو» در جشنواره پکن
- یک جایزه برای آیدا پناهنده؛ جشنواره فرانسوی به «در انتهای شب» جایزه داد
- یک واکنش دیرهنگام؛ بیانیه آکادمی داوری در پی خشونت علیه برنده اسکار
- پس از ۴ دهه برگزاری در یوتا؛ جشنواره ساندنس به کلرادو میرود
- فرشته سقوط کرده/ نگاهی به فیلمنامه «هیات منصفه شماره ۲» با بررسی عناصر مشترک درامهای دادگاهی
- «داستان سلیمان»؛ یک داستان واقعی از هزاران پناهجوی جهان
- «یک نبرد پس از دیگریِ» دیکاپریو کوتاهتر شد!
- یک عشق بی رحم،مجازات اعدام را در بریتانیا لغو کرد
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نقدچیست؟ منتقدکیست؟
- نوروز موسیقایی با فیدیبو؛ برنامه فستیوال موسیقی «گوشه» اعلام شد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم