تهیهکننده یک برنامه تلویزیونی به این پرسش که در برخی گزارشهای تلویزیون پاسخ سوالات به مردم دیکته میشود، پاسخ داد.
به گزارش سینماسینما، سعید نوری آزاد تهیهکننده «برای ایران» درباره این برنامه که به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی برای شبکه آموزش تولید شده است، اظهار کرد: «برای ایران» یک میان برنامه است که در ۱۶۰ قسمت و به مدت یک دقیقه تولید شده است. این برنامه با موضوع هویت ملی از اواسط تابستان مطرح شد و بعد از تغییراتی در شکل و محورها به طراحی فعلی رسیدیم. حدود ۲۰ قسمت آن روی آنتن رفته و به دلیل موضوع قابل تعمیم و ساختار خوبی که دارد، قرار است از شبکههای مختلف تلویزیونی نیز پخش شود.
این تهیهکننده با اشاره به پرسش محوری این میان برنامه مبنی بر اینکه برای ایران چه کار کردهایم، گفت: هر اتفاقی که میافتد، میگوییم مسؤولان کشور چه کردهاند؛ البته سوال به حق و واردی است اما در این راستا مسؤولیت فردی و اجتماعی مردم فراموش شده و باید گفت من چه کاری انجام دادهام و این سوال در همه حوزهها وجود دارد.
او در پاسخ به اینکه آیا در برخی از گزارشهای مردمی پاسخ سوالات به مردم داده میشود؟ بیان کرد: برخی رسانهها اعم از تصویری و مکتوب برای اینکه بتوانند هدایت شده و با جهتگیری جواب خود را بگیرند این کار را میکنند و گاهی نیز یک نفر که حاضر میشود جلوی دوربین پاسخ بدهد بلد نیست حرف بزند به همین دلیل مجبورند پاسخ را به او بدهند که البته این کارها از اساس اشتباه است و این کار به بدنه رسانه ضربه جدی میزند اما این ذهنیت که همه فکر میکنند پاسخها به مردم دیکته میشود ظلم بزرگی در حق بچههای رسانه و بطور خاص بچههای تلویزیون است، اگر فردی خطا میکند نباید آن را به پای بدنه و کل رسانه نوشت.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نبرد صداهای گوشخراش و خوابآور؛ کاش مسابقات تکواندو گزارشگر نداشت!
- سلبریتیها برای حضور در برنامههای تلویزیون پول نجومی دریافت میکنند؟
- ماجرای جمعآوری کدهای دستوری به کجا رسید؟/ صداوسیما و توسکا همچنان شفاف نیستند
- «خندوانه» پربینندهترین برنامه زمستانی تلویزیون شد
- چند پرسش درباره درآمد روبیکا از برنامههای تلویزیون
- گلایه جمشید مشایخی از تلویزیون/ برای ضایع کردن من برنامهریزی کردند
- حاشیههای این روزهای تلویزیون/ از شایعهای درباره «حالا خورشید» تا جشنوارهای روی اعصاب
- عصر جدید؛ عصر لبخند به جای اشک؟/ جزییاتی از برنامه استعدادیابی احسان علیخانی
- درآمد میلیاردی شبکه سه، فقط در یک روز
- علی انصاریان مجری تلویزیون شد
- رییس صداوسیما کیست؟/ نگاهی به نقش پررنگ کدهای دستوری در برنامههای تلویزیونی
- جزئیاتی تازه از فصل جدید «خندوانه» و «قاچ»
- نظر جالب یک تهیهکننده درباره بازیگرانی که مجری شدند
- مجری مطرح تلویزیون زیر تیغ جراحی رفت + عکس
- کیهان به صف منتقدان برنامههای رشیدپور و ضیا پیوست/ استفاده از اسپانسر به چه قیمتی؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت





