تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۱۱/۲۳ - ۱۵:۳۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 12257

 

سیدجمال ساداتیانسیدجمال ساداتیان می‌گوید هیچ مصلحت‌اندیشی در اهدای جوایز اعمال نشد و تمامی داوران در آرای اعلام شده اتفاق نظر داشتند.

به گزارش سینماسینما، سیدجمال ساداتیان (تهیه‌کننده سینما و عضو هیات داوران جشنواره سی و چهارم فیلم فجر)؛ درباره آرای اعلام شده در بخش سودای سیمرغ گفت: در مجموع اختلاف‌نظر زیادی بین داوران درباره نتایج وجود نداشت البته لزوما همه نتایج براساس ۷ رای داوران نبود اما تمام برنده‌ها با رای بالای هیات داوران معرفی شدند و گاهی اگر اختلافی بوجود می‌آمد؛ باهم گفتگو می‌کردیم و حتی برخی فیلم‌ها دوبار توسط داوران دیده شد.

ساداتیان در پاسخ به این سوال که چرا فیلم ابد و یک روز بسیاری از جوایز بخش‌های دیگر را ازآن خود کرد؛ اما جایزه بهترین فیلم به ایستاده در غبار رسید؛ گفت: هیچ مصلحت‌اندیشی مطرح نبود بلکه فیلمی که به عنوان فیلم بر‌تر انتخاب شد در حالت کلی و در مجموع ساختارهای یک فیلم اثر قابل قبولی بود.

وی ادامه داد: فیلم ابد و یک روز در بخش‌های تخصصی و جزئیات امتیازات زیادی بدست آورده بود و اجزای آن قابل تقدیر بود.

ساداتیان با تاکید بر اینکه این دو جایزه در تضاد باهم نیستند و منافاتی باهم ندارند؛ افزود: مثلا فیلم خشم و هیاهو که جایزه ویژه هیات داوران را بدست آورد، در بخش‌های دیگر جوایز زیادی نگرفته بود اما‌ هیات داوران تشخیص داد که این فیلم ساختار و قابلیت‌های خوبی دارد لذا به فیلم جایزه داد. هرچند هومن سیدی کارگردان فیلم نیز اطلاعی از این جایزه نداشت و در مراسم شگفت‌زده شد.

ساداتیان با اشاره به اینکه‌ هیات داوران امسال رئیس نداشت؛ افزود: اصلا هیچ فشاری از طرف سازمان سینمایی یا مدیران دیگر برای اینکه به فیلمی توجه بیشتری شود؛ وجود نداشت و از ابتدا نیز قرار ما همین بود.

ساداتیان در پاسخ به این سوال که چرا فیلم‌هایی همچون امکان مینا و آخرین بار کی سحر را دیدی که در بخش‌های زیادی نامزده شده بودند؛ جایزه‌ای بدست نیاوردند؛ گفت: در هیات داوران از بین همه فیلم‌های به نمایش درآمده ابتدا نامزد‌ها را تعیین کردیم و بعد دوباره نامزد‌ها بررسی و امتیازبندی شدند و از میان نامزد‌ها برترین‌های هر بخش را معرفی کردیم.

وی با اشاره به اینکه هیچ تغییری در آرا صورت نگرفته است؛ ادامه داد: نتایج اعلام شده رای اول و آخر هیات داوران بود و جمع‌بندی نهایی ما درباره نتایج و برندگان تنها ۵ ساعت مانده به آغاز مراسم اختتامیه انجام شد.

منبع: ایلنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها