فیلم سینمایی «خانه پدری» در حالی ۱۳ آذرماه آخرین روز اکران خود را پشت سرمیگذارد که میتوان گفت، فیلم به نوعی عملا اکران نشد.
به گزارش سینماسینما، پس از ماجراهایی که برای فیلم «خانه پدری» به کارگردانی کیانوش عیاری پیش آمد و این فیلم مدتی قبل پس از توقیف دوباره روی پرده رفت، امروز چهارشنبه، ۱۳ آذر آخرین روز اکران این فیلم است و طبق تایید علی سرتیپی پخشکننده، علاقهمندان به «خانه پدری» فقط تا ۲۳ امشب فرصت تماشای این فیلم را دارند چون اکرانش در کل سینماهای ایران به پایان میرسد.
البته به گفته سرتیپی منظور از سینماهای ایران هم فقط تهران است، چون «خانه پدری» مجوز اکران در تهران را داشته و براساس پیگیری از عوامل فیلم، بعد از آنکه این اثر سینمایی برای بار دوم توقیف شد، فقط مجوز اکران آن برای تهران، آن هم به مدت دو هفته و بدون پخش در شبکه نمایش خانگی یا vod داده شد.
به این ترتیب فیلم، بدون اینکه فرصتی به مخاطبانش در شهرهای دیگر کشور برای تماشا داده باشد، دوباره به صندوق توقیف برمیگردد.
«خانه پدری» که یکم آبان ماه اکران شده بود، پنج روز بعد توقیف شد و بعد با پیگیریها و هماهنگی با قوه قضاییه و نیز با انجام برخی اصلاحات دوباره مجوز نمایش گرفت تا اکران آن از ۲۲ آبان از سر گرفته شود. با این حال با توجه به ناآرامیهای چند روزه که سبب تعطیلی سینماها نیز شده بود، «خانه پدری» هم از این قاعده مستثنی نشد و مثل بقیه فیلمها چند روز بعد از آرام شدن اوضاع اکران شد تا امروز به کار خود پایان دهد.
«خانه پدری» که پس از حدود ۱۰ سال توقیف توانست مجوز اکران در سینماهای محدود با زمان محدود بگیرد در این مدت حدود یک میلیارد و ۵۳۰ میلیون تومان فروش داشته و بیش از ۹۷ هزار نفر هم به تماشای آن رفتند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بزرگداشت کیانوش عیاری با نمایش «شبح کژدم»
- یادداشت «کیانوش عیاری» در سوگ ناصر تقوایی
- نسخه اصلی «خانه پدری» آنلاین اکران شد
- یک نمایش برای «خانه پدریِ» کیانوش عیاری
- از راههای رفته/ چیزهایی که نباید میگفتم!
- واکنش کیانوش عیاری به قاچاق فیلم «کاناپه»؛ از نمایش غیرقانونی اثرم ناراضی هستم
- نوبت فیلم کیانوش عیاری شد؛ انتشار نسخه قاچاق از فیلم توقیفی «کاناپه»
- مجوز ساخت سینمایی برای ۶فیلمنامه صادر شد
- کیانوش عیاری در بیمارستان بستری شد
- تقدیم «ترانهای عاشقانه برایم بخوان» به کیانوش عیاری/ سینما دارای یک زبان مشترک است
- سرنوشت نامعلوم سریال کیانوش عیاری/ چرا تلویزیون ۸۷ متر را گردن نمیگیرد؟
- نشست «بررسی ارتباط میان کتاب و سینما»؛ کیانوش عیاری: نمیدانم اگر سینما نباشد باید چه کار کنم؟
- نگاهی به کارنامه فیلمسازی کیانوش عیاری
- «بودن یا نبودن» و تبدیل خشونت به امید/ عیاری نمونهای از عیار شرافت در سینمای ایران است
- عیاری یک شگفتی در سینمای ایران است/ کیارستمی و عیاری پیش از هنر سینما، خود را کشف کردند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





