هفدهمین دوره جوایز فیلم کوتاه مستقل در لهستان با اعطای جایزه بهترین فیلمبرداری به فیلم ایرانی به خود پایان داد.
به گزارش سینماسینما، هفدهمین دوره جوایز فیلم مستقل کوتاه «Grand Off» در ورشو لهستان به کار خود پایان داد و جایزه بهترین اثر داستانی کوتاه به فیلم «همه چیز خوب» از کشور میزبان رسید و «ماکس پوگلیسی» براس ساخت فیلم «کلید کروما» از انگلستان برنده جایزه بهترین کارگردانی شد.
مستند «پل اتریشی» ساخته احمد آزاد و تهیه کنندگی راحیل ایلکا هم موفق به کسب جایزه بهترین فیلمبرداری از این رویداد سینمایی شد. مدیریت فیلمبرداری این مستند کوتاه را رضا حیدری پناه بر عهده داشته است.
«پل اتریشی» روایتی از تأثیرات پل تاریخی ورسک در قلب سازه های رو زمینی و زیرزمینی در حمل و نقلی کل دنیا (تونل های اتریشی یا طاق تخم مرغی) است و همچنین به تأثیر عجیب این معماری میپردازد و در عین حال روایتگر افسانهها و حکایتهایی از خاطرات نزدیک به یک قرن از تاریخ پل ورسک است که ریشه در فرهنگ، موسیقی و ادبیات مازندران دارد.
امسال فیلم «ژوئیسانس» ساخته صادق اسحاقی در بخش بهترین کارگردانی، «گنجه» ساخته داوود رحمانی و رضا عربشاهی در بخش بهترین بازیگر مرد (کسری لطفی)، «اوما» به کارگردانی مهدی کوشکی در بخش بهترین اثر داستانی و «کمک» ساخته مهدی حسین نژاد هم در بخش بهترین انیمیشن این رویداد سینمایی نامزد کسب جایزه بودند.
هفدهمین دوره جوایز فیلم کوتاه مستقل از تاریخ ۲۷ نوامبر تا ۴ دسامبر (۶ تا ۱۳ آذرماه) در ورشو لهستان برگزار شد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





