فیلمبرداری فیلم سینمایی «ما که هستیم؟» به کارگردانی و تهیه کنندگی «ابوالحسن کیوان» که اواسط آذرماه در تهران و شیراز آغاز شده بود به پایان رسید.
به گزارش سینماسینما، به نقل از مدیر رسانه این پروژه، «ما که هستیم؟» پس از نزدیک به سهماه فیلمبرداری در لوکیشنهای تهران و شیراز، این روزها وارد مرحله پس از تولید شده و مراحل تدوین و صداگذاری آن شروع شدهاست.
شیوع بیماری «کرونا» در هفتههای اخیر باعث شده بود تا مراحل فیلمبرداری این فیلم که لوکیشنهای آن در تهران(اطراف دماوند) و شیراز(تخت جمشید و حافظیه) هستند، با شرایط سخت و پیچیدهای روبرو شود.
ابوالحسن کیوان، تهیه کننده و کارگردان این اثر؛ نقاش، مجسمه ساز، معمار و فیلمساز ایرانی است که سال ۱۳۵۸ از دانشگاه «هنر» در تهران فارغ التحصیل شد و بعد از مهاجرت به استرالیا، در «تیف کالج» به تحصیلات خود ادامه داد.
بعضی از فیلمهای این فیلمساز ایرانی در جشنوارههای کشورهای مختلف دنیا برنده جایزه شده اند. فیلم «J & B» او در استرالیا ساخته شد و در سال ۲۰۱۴ در فستیوال کن پذیرفته شد، همچنین فیلم او با عنوان «مهاجرت» در سال ۲۰۱۸ برنده دو «مدال» از فستیوال فیلم «کلکته» در هند شد. فیلم «مهاجرت» در شش فستیوال تا مرحله Official selection پیش رفت.
در خلاصه داستان «ما که هستیم» آمده است: بهرام، فرصت زندگی با دختر مورد علاقهاش را از دست میدهد، چون او مهاجرت میکند. بعد پی میبرد پدر و مادرش آنهایی نیستند که او را بزرگ کردهاند. زندگی او از این به بعد دستخوش چالشی عمیق میشود و عشق و هویتش را از دست رفته میبیند. این مسائل درون او را به هم میریزد و منجر به پرسشهایی میشود که آزارش میدهند. بهرام یک شخصیت پرسشگر دارد. او می خواهد بداند و پاسخی در خور و نه سطحی برای آنچه که از او دزدیده شده، بیابد.
گروه بازیگران این فیلم را افشین نخعی، محمدرضا برزگر ، مهدیخان احمدی، رایا نصیری، نینا برزگر، الهه پور رستمی، معصومه دشتی، شیما الله بیگی، آزاد پاسایی نژاد، مهدی ضیغمی مقدم، منصور زارع، معصومه زاهدی، هانی نیکو پیام و هنرمند خردسال، تلما رفعت خواه تشکیل میدهند.
دیگر عوامل اصلی این فیلم عبارتند از:
مدیر فیلمبرداری: محمدرضا سجادیان، مدیرصدابرداری: میثم حسنلو، مدیر تولید: نریمان اقبالی، دستیار کارگردان و برنامه ریز: بهارک فرامرزی، دستیار کارگردان: محمد عزیزی – خاطره فخرآبادی، منشی صحنه: سحر عقیقی، مدیر تدارکات: علی رفعت خواه، گریم:الهه عالی حسینی، دستیار گریم رضا سالاری، لباس: سارا ولی پور. عکس: الهه حسینی، مشاور فرهنگی: سلمان فرخنده و مدیر رسانه: فرنوش آبا.
تهیه کنندگی این فیلم را ابوالحسن کیوان به عهده دارد.
عکسها: الهه عالی حسینی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «ما که هستیم؟» سه جایزه جهانی را از آن خود کرد
- درخشش بین المللی فیلم «ما که هستیم؟» در جشنوارههای جهانی
- رویای کارت سبز/ نگاهی به فیلم «من سیاهپوستم»
- مهاجرت سوژه یک انیمیشن شد
- برزخِ رفتن و ماندن/ نگاهی به فیلم «پناه»
- آفتاب تنها حقیقتشان بود/ نگاهی به فیلم «گزارش فرار یوسفی»
- مهاجران ،برنامه هر روز سینماهای ایران!/طنز
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





