تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۶/۱۲ - ۱۱:۵۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 141558

فیلمبرداری مستند سینمایی «سرباز شماره صفر» پایان یافت.

به گزارش سینماسینما این مستند به کارگردانی محمد سلیمی راد از اردیبهشت ۹۹ در استان کهگیلویه و بویراحمد کلید خورد و بعد از ۴ ماه، مراحل پایانی فیلمبرداری آن در آبادان و مناطق عملیاتی اروند کنار به پایان رسید.

سلیمی راد در این باره گفت: بخاطر شرایط کرونا فیلمبرداری کار یک ماه به تعویق افتاد و در ادامه با توجه به قرمز بودن وضعیت خیلی از استان ها و تعطیلی اکثر مکان های عمومی بالاخره توانستیم کار را به پایان برسانیم.

«سرباز شماره صفر» داستان زندگی مردی به اسم جهانگیر کرمی مقدم(بدوره) از روستای فیروزآباد یاسوج را روایت می کند که به خاطر بیماری همسرش، به سراغ پرونده جانبازی اش می رود ولی متوجه می شود در زمان جنگ بیمارستانی که همان موقع در آن بستری بود مورد حمله دشمن قرار می گیرد و اسناد تعداد زیادی از مجروحان جنگی از جمله پرونده خودش از بین می روند. حال جهانگیر برای تکمیل پرونده و ارائه به کمیسیون جهت دریافت درصد ایثارگری و استفاده از دفترچه خدمات درمانی، می بایست به سراغ رزمنده ها و فرماندهان زمان جنگ که از حضور و نحوه مجروحیت او اطلاع دارند برود تا برگه استشهادش را امضاء و ضمیمه پرونده اش بکند. او در این مسیر با اتفاقاتی روبرو می شود.

مستند  «سرباز شماره صفر» با مدت زمان ۷۵ دقیقه هم اکنون در مرحله تدوین است و برای حضور در جشنواره های معتبر داخلی و خارجی آماده می شود.

عوامل این مستند عبارتند از:
پژوهش و کارگردانی: محمد سلیمی راد
گروه پژوهش: رسول حاتمی نژاد- محمدجواد سعیدی
تصویربردار: محمد سلیمی راد- جابر بادیاد- حبیب علوانی- سعید کریمی
تدوین: هوشنگ میرزایی
صدابردار: بهمن درخشنده
صداگذار: گیسو آزادرَوش
گروه تولید: بهمن درخشنده- سبحان مسکینی- امید سبحانی
پشتیبانی: میررضا رفیعی- عباد ادیب پور- داریوش محمدی نژاد- علی پلم- سید مهدی بهشتی پور- امیر غلامیان

سلیمی راد سال ۲۰۱۹ با فیلم کوتاه «وُرد» برنده جایزه بهترین فیلم از چهارمین دوره جشنواره بین المللی لیفت هندوستان شد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها