تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۴/۱۸ - ۱۸:۳۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 60306

جنگ

فاطمه ثقفی کارگردان فیلم «بیوگرافی» که این روزها در گروه هنر و تجربه مورد توجه قرار گرفته است در گفت‌وگویی با روزنامه آسمان آبی به نکات قابل توجهی اشاره کرده است.

به گزارش سینماسینما، بخش‌های مهم این مصاحبه به شرح زیر است:
با آدمی روبرو شدم که با شخصیت اصلی فیلم غرابت داشت. در حال ساخت فیلم دیگری بودم. امیر حسین ثقفی برادرم فیلمنامه را نوشت و اینگونه شد که فیلم «بیوگرافی» را ساختم. در اصل خیلی اتفاقی درگیر ساخت فیلم شدم .

چند بار بازیگران را عوض کردم. حرفه‌ای ترین بازیگران سینمای ایران آمدند و جلوی دوربین هم رفتند. اما در نهایت آن‌ها را عوض کردم. ‌اصلا آن چیزی که می‌خواستم در نمی‌آمد. بازیگران الآن فیلم خیلی واقعی هستند. سر جای درست خود قرار گرفته‌اند. بیشتر بازیگران از چهره‌های حرفه‌ای تئاتر هستند.

خود من هم برای کارگردانی فیلم اول خیلی جنگیدم. قبلا دستیار برادرم بودم که در کارش خیلی جنگجویی است، هیچ وقت کوتاه نمی‌آید. فیلم‌های امیر حسین همیشه برای من کارگاه آموزشی بوده است. به خودم گفتم که شاید از این دنیا رفتم و دیگر نتوانم فیلم بسازم؛ سینماگر بودن یعنی جنگجو بودن.

فیلم «بیوگرافی» درباره رنج است. فیلمی درباره درد و رنج انسان ساخته‌ام. می‌خواستم ایمان را در مسیر رنج تعریف کنم. شاید مخاطب فیلم را ببیند و با خود بگوید که چقدر فیلم تلخی است اما برای من فیلمی است که سرشار از شکوه و بزرگی است. در نهایت در این فیلم ایمان به نمایش گذاشته می‌شود.

گروه «هنر و تجربه» اصلا دروغ نمی‌گوید. جیغ تماشاگران این نوع از سینما در نمی‌آید که چرا باید یک فیلمی ببینند که یک پلان شش دقیقه‌ای و ساکت و آرام است. هنرمند و کارگردان با مخاطب گروه «هنر و تجربه» یک رابطه حقیقی دارد. به یکدیگر راست می‌گویند. مردم می‌دانند که من می‌خواهم یک تجربه را با آن‌ها در میان بگذارم. پس بلیت می‌خرد و می‌آید یک تجربه را نگاه کند. خیلی همه چیز صادقانه جلو می‌رود.

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها