همایون شجریان با سهراب پورناظری در فیلم «رگ خواب» همکاری میکند.
به گزارش سینماسینما، ششمین همکاری سهراب پورناظری با حمید نعمتالله در ساخت موسیقی فیلم «رگ خواب» در حالی رخ میدهد که این آهنگساز از حضور همایون شجریان بهعنوان خواننده بهره برده است. موسیقی این اثر، دو قطعهی باکلام دارد که علاوه بر تیتراژ، در فضای فیلم نیز از آن بهره گرفته میشود.
آثار باکلام این اثر برگرفته از شعرهای «حسین منزوی» و «مولانا» است و پورناظری از فضاهایی خاص در آهنگسازی قطعات باکلام بهره برده، اگرچه بهخاطر فضای کلاسیک فیلم که تا حدودی متأثر از فیلمهای دوران کلاسیک اروپاست، در بخشهایی از موسیقی متن اثر، از ارکستراسیون غربی بهره گرفته شده است.
پورناظری برای ساخت موسیقی «رگ خواب» برای اولینبار از یک تیم آهنگسازی شامل آهنگسازان ایرانی و بینالمللی بهره برده، اتفاقی که در سینمای خارج از ایران بارها تجربه شده، اما این برای اولینبار است که در سینمای ایران از آن بهره گرفته میشود.
آخرین تجربه همکاری پورناظری و نعمتالله، موسیقی فیلم «آرایش غلیظ» بود که با واکنشهای متفاوتی همراه شد. آخرین همکاری مشترک میان همایون شجریان و سهراب پورناظری نیز در آلبوم تصویری «خداوندان اسرار» بهزودی منتشر میشود.
لیلا حاتمی و کوروش تهامی دو بازیگر نقشهای اصلی «رگ خواب» هستند که در ابتدا با نام «مینا» پروانه ساخت گرفت. فیلمنامه این اثر را معصومه بیات نوشته است و خود نعمتالله تهیهکنندگی آن را عهده دارد. پورناظری و نعمتالله پیش از این در آثاری مانند «بیپولی» و «آرایش غلیظ» و سریال «وضعیت سفید» همکاری داشتهاند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- چه را حبیب از حمید آموخت!؟
- فرهنگ و هنر زیر تیغ شهرداری تهران!
- ماجرای نافرجام یک کنسرت خیابانی/ شهرداری تهران آرزوی همایون را دفن کرد
- نغمهای نواخته نشد، اما طوفان معنا آفرید
- یک اتفاق تاریخی که نیفتاد؛ لغو کنسرت شجریان در میدان آزادی/ زاکانی از برگزاری در ورزشگاه آزادی خبر داد
- همایون یا شجریان؛ مسأله این است
- کنسرت رایگان همایون شجریان در میدان آزادی
- یک چالش عجیب در پایانبندی یک فیلم؛ تنش بین سازندگان «پیر پسر» و «قاتل و وحشی» بالا گرفت
- «سیصد» از علی نصیریان تقدیر کرد
- فروش بلیت «سیصد» از یکشنبه آغاز میشود
- معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی: وضعیت «قاتل و وحشی» تغییر نکرده/ پروانه نمایش فقط برای خارج از کشور
- تغییر زمان کنسرتهای همایون شجریان/ کانادا ویزا نداد
- نشست خبری کنسرت نمایش سیصد / گزارش تصویری
- کنسرت-نمایش «سیصد» با بازی بهرام رادان روی صحنه میرود
- آیا عاشقی ضعفی زنانه است؟/ «رگ خواب»؛ روایتی از یک بازی مردانه
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





