پوستر شانزدهمین جشنواره بینالمللی سینماحقیقت، توسط محمد حمیدی مقدم دبیر جشنواره و مهدی دوایی طراح پوستر و مدیر هنری این دوره رونمایی شد.
به گزارش سینماسینما به نقل از ستاد خبری جشنواره، بعد از ظهر شنبه دوازدهم آذرماه پوستر اصلی شانزدهمین جشنواره بینالمللی سینماحقیقت توسط محمد حمیدیمقدم مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی و دبیر جشنواره، مهدی دوایی طراح پوستر و مدیر هنری جشنواره و جمعی از مدیران در مرکز گسترش رونمایی شد.
محمد حمیدیمقدم در مراسم رونمایی از پوستر این دوره از جشنواره «سینماحقیقت» درباره ویژگیهای دوره شانزدهم جشنواره گفت: ویژگی این دوره از جشنواره توجه و تمرکز بر استانها و فیلمسازان با استعداد خارج از پایتخت است. محوری که در دو سال گذشته از مباحث اصلی تولید مرکز گسترش بوده، توسعه امکانها و فضاهای حمایتی از استانها و فیلمسازان آنها بوده است. خوشبختانه میتوانم این نوید را به مخاطبان جشنواره بدهم که شاهد تبلور آثار مستندسازان با استعداد استانهای دیگر در میان فیلمهای برگزیده بخشهای مختلف هستیم.
او ادامه داد: امسال در جشنواره «سینماحقیقت» رنگآمیزی، تنوع مضامین و فرمهای مختلف را درمیان آثار فیلمسازانی کمتر شناخته شده اما درخشان شاهدیم، این اتفاق بسیار مهمی در جشنواره است.
مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی درباره بخشهای دیگر شانزدهمین جشنواره سینماحقیقت بیان کرد: در این دوره از جشنواره توجه ویژهای به مبحث آموزش میشود و قرار است همزمان با برگزاری دوره شانزدهم جشنواره کارگاهها و ورکشاپهای آموزشی و نشستهای تخصصی ویژهای با هدف افزایش تعامل فیلمسازان استانهای مختلف با فیلمسازان مرکز برنامهریزی شده است تا در ادامه شاهد ارتقای سطح سینمای مستند استانها باشیم. این اتفاق هدفی است که در سازمان سینمایی به آن بسیار توجه و برای آن برنامههایی در نظر گرفته شده تا بتوانیم افزایش مخاطبان جشنواره را در مدت پیش رو شاهد باشیم.
دبیر شانزدهمین جشنواره سینماحقیقت در پایان درباره ارتباط با صدا و سیما در روزهای برگزاری جشنواره عنوان کرد: در چهار دورهای که در این جشنواره حضور داشتم همیشه تعاملی خوبی با صدا و سیما وجود داشته، امسال از سوی شبکههای مختلف سیما از جمله شبکه مستند و… پوشش خبری ویژهای رخ خواهد داد. خرسندیم که امسال آقای سلیم غفوری قائم مقام معاونت سیما و آقای محسن یزدی مدیر شبکه مستند سیما در شورای سیاستگذاری این جشنواره حضور دارند و تعامل میان جشنواره و صدا و سیما به شکل ویژهای پیش میرود. محل اصلی نمایش و حمایت از آثار مستند تلویزیون است و امیدوارم که پوشش اخبار و بحثهای نظری که در جشنواره در جریان است باعث آشنایی مردم با سینمای مستند تا زمانی که این آثار بتوانند وارد چرخه پخش از تلویزیون شوند.
طراحی پوستر شانزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را مهدی دوایی بر عهده داشته است. مهدی دوایی مدیر هنری، فیلمساز و طراح گرافیک متولد ۱۳۶۰ در تهران است. او دارای مدرک کارشناسی طراحی گرافیک از دانشکده هنر و معماری و کارشناسی ارشد تهیهکنندگی و کارگردانی از دانشکده صدا و سیما است. دوایی فعالیت حرفهای خود را از سال ۱۳۷۸ آغاز کرده و در این دو دهه به عنوان مدیر هنری، فیلمساز، مشاور و طراح با سازمانها و مجموعههای مختلفی تجربه همکاری داشته است.
مدیریت هنری سی و نهمین و چهلمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر و دوازدهمین دوره جوایز آکادمی فیلم کوتاه ایران-ایسفا در کارنامه مهدی دوایی ثبت شده است.
شانزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» با دبیری محمد حمیدی مقدم از ۲۰ تا ۲۵ آذرماه به صورت آنلاین و فیزیکی برگزار میشود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- نوزدهمین دوره جشنواره سینماحقیقت افتتاح شد
- از وعده تحول تا نداشتن نگاه سمپات
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- اعلام مستندهای راهیافته به بخش مسابقه دانشجویی «سینماحقیقت»
- اعلام ۱۱ مستند بلند بخش مسابقه بینالملل «سینماحقیقت ۱۹»
- ۱۶۰۶ قطعه عکس به دبیرخانه مسابقه «از قاب تا روایت» رسید
- انیمیشنهای ایرانی در بخش مسابقه جشنواره یونانی
- سفرهای جشنوارهای «گلهای کاغذی» ادامه دارد
- جایزه جشنواره اسپانیایی به مستتد هادی آفریده رسید
- رونمایی بسته فیلمهای مستند «زن، دوربین، نگاه» در هنر و تجربه/ نمایش ویژه برای «آخرین کوسه نهنگ»
- «بوم ایرانی» اکران آنلاین میشود
- هادی آفریده داور جشنواره فیلم «درخت زردآلو» شد/ نمایش «پیر پسر» در بخش ویژه
- «گلهای کاغذی» در راه ایتالیا
- حاجی مشهدی: فضای مجازی شبه منتقد پروری میکند/ لزوم تقویت ساختارهای نقد جدی
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





