پولاد کیمیایی بازیگر و فرزند مسعود کیمیایی با اشاره به اینکه هیچ توافقی میان پدرش و منصور لشگری قوچانی برای اکران نسخه تهیه کننده شکل نگرفته است از خبرسازی و جوسازی های تهیه کننده در این ارتباط سخن گفت.
به گزارش سینماسینما، پولاد کیمیایی بازیگر فیلم سینمایی “گشت ۲” در گفتگویی در پاسخ به این سوال که با توجه به پایانبندی “گشت ارشاد۱ ” به نظر میرسد که کاراکتر “عطا” در دومین قسمت این اثر جایی نداشته باشد، گفت: سعید سهیلی همواره به من لطف داشته است در زمان نگارش سناریو به این نتیجه رسید که “عطا” به کما برود و حافظهاش را از دست بدهد و در “گشت ۲” حضور داشته باشد، در طول داستان هم مشاهده میکنیم که تقریبا سی الی چهل دقیقه ابتدایی فیلم کاراکتر “عطا” شناختی از حاجی و حسن ندارد و به سختی آنها را به یاد می آورد.
این بازیگر با اشاره به اینکه شخصیت “عطا” در “گشت ۲” سردرگم است، بیان کرد: “عطا” در “گشت ارشاد ۱”جدی بود ولی در “گشت ۲” هم شخصیت آرامی پیدا کرد و هم علت همراهی خودش با حاجی و حسن را متوجه نمیشود که شکل گیری این مسئله موجب خلق موقعیتهای کمدی در فیلم شده است.
کیمیایی با اشاره به اینکه قبل از نقش آفرینی در “گشت ارشاد” بالای شش پیشنهاد بازی در فیلم کمدی را رد کرده است، گفت: حقیقتا خودم خیلی تمایل داشتم که در آثار کمدی هم بازی کنم، بنظرم بازیگر باید در ژانرهای مختلف خودش را محک بزند تا بخش تازهای از بازی خودش را به مخاطب نشان بدهد. البته فیلمسازان زیادی هستند که در این ارتباط ریسک نمیکنند و این مسئله نهایتا منجر به عدم کشف استعداد های جوان طی چند سال اخیر شده است در صورتی که جوانان بسیار با استعدادی چه به شکل آکادمیک و چه تجربی مستعد حضور در این عرصه هستند.
وی با ابراز خوشحالی از فروش چند میلیاردی “گشت۲”، افزود: خوشحالم که این فیلم مورد توجه منتقدان و مردم قرار گرفته است و پیش بینی میکنم که فروش این اثر از مرز ده میلیاردتومان بگذرد.
پولاد کیمیایی در ارتباط با جایگاه فعلی ساعد سهیلی به نسبت زمانی که در “گشت ارشاد۱” نقش آفرینی کرد، گفت: اولین بازی فرزند سعید سهیلی را در فستیوال کیش با حامد بهداد دیدم و با اینکه شاید سن و سالی نداشت ولی بازیگر با استعداد و خوبی به نظر میرسید و دقیقا مشابه اتفاقی که برای من رخ داد برای ساعد هم تکرار شد و تقریبا در موقعیت سختی قرار گرفت، چرا که هر ۲ فرزند کارگردانهای مطرح سینمای کشورمان هستیم و دائما با صحبتهایی در ارتباط با نقش آنها در حضورمان در سینما مواجه میشویم که یا باید این مسیر حرفه ای را بدون توجه به این حواشی ادامه بدهیم یا از این حرفه کنارهگیری کند، چرا که هر روز با سوالاتی نظیر اینکه چرا دائما در آثار پدرش بازی می کند؟ مواجه خواهد شد، هرچند که حسن هایی هم در این ارتباط وجود دارد، ولی خوشبختانه ساعد سهیلی در سینما جایگاه خودش را تثبیت کرده است اما هنور معتقد هستم که اوج پختگی بازی او را ندیدیم.
وی در پاسخ به این سوال که بالاخره شرایط برای ساخت “لکنت” مهیا شده است یا خیر، خاطرنشان کرد: بله، خوشبختانه توافقات نهایی با سرمایه گذار فیلم صورت گرفته است و با تهیه کننده هم به تواقات اولیه دست پیدا کردیم و نهایتا تا اوایل اردیبهشت با ارائه درخواست پروانه ساخت، پیش تولید را به صورت رسمی آغاز خواهیم کرد.
این بازیگر در ارتباط با ساخت “معکوس”، افزود: با منصور لشگری قوچانی برای ساخت این اثر به تهیه کنندگی وی به توافق رسیدیم و سپس با بازیگران و عوامل پشت صحنه قرار منعقد کردیم که ایشان پس از گذشت ۳ ماه بدون هیچگونه عذرخواهی با توقف ساخت این اثر از من درخواست کرد که نقش خواننده را در “قاتل اهلی” بازی کنم و ساخت “معکوس” در همان مرحله متوقف ماند و پس از پایان جشنواره فیلم فجر مدارک موجود در این ارتباط را به شورای داوری خانه سینما ارائه دادهام و از وی به علت توقف ساخت “معکوس” شکایت کردم.
پولاد کیمیایی در ارتباط با نقش آفرینی در فیلم سینمایی”عدالت شوم” به کارگردانی مسعود کیمیایی گفت: به احتمال نود درصد در این اثر به علت ساخت اولین فیلم سینمایی خودم حضور نخواهم داشت ولی با این حال تصمیم نهایی در این باره را پدر می گیرد.
بازیگر فیلم سینمایی “قاتل اهلی” درباره زمان اکران این اثر سینمایی، گفت: اصلا تمایلی به صحبت در این ارتباط ندارم ولی هنوز توافقی میان پدرم ولشگری قوچانی صورت نگرفته است و نمیدانم چرا ایشان خودشان در ارتباط با اکران این فیلم به رسانهها خبر میدهند، درحالی که پس از پایان جشنواره فیلم فجر در وزارت ارشاد جلسه ای با حضور پدرم، لشگری قوچانی به همراه عوامل سازنده و حبیب ایل بیگی معاونت نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی تشکیل شد که در آن جلسه مقرر شد با کسب رضایت پدر و تسویه حساب با سایر عوامل سازنده “قاتل اهلی” این فیلم به نمایش عمومی درآید که این اتفاق تاکنون رخ نداده است.
پولاد کیمیایی با اشاره به اینکه اگر لطمه ای به سلامتی پدرم وارد شود، هرگز منصور لشگری قوچانی را نخواهم بخشید، توضیح داد: پدر من به سینمای ایران خدمت زیادی کرده است و در شان سینمای ایران نیست که فردی با وی اینگونه رفتار کند، قوچانی یک سوم تجربه پدر من را ندارد و تنها با چند فیلمساز جوان کار کرده بود و با همکاری با پدرم بدنبال مطرح کردن نام خودش بود.
وی در خاتمه با اشاره به اینکه نود درصد دستمزد خود بابت نقش آفرینی در “قاتل اهلی” را دریافت نکرده است، بیان کرد: هنوز جزو آن جلسه اتفاق خاصی رخ نداده است و تاکید میکنم توافقی میان پدرم و قوچانی در ارتباط با نسخهای که ایشان از صحنه ها و دیالوگهای آن به ظاهر کم کردند، شکل نگرفته است و این تهیه کننده خودش در رسانه ها مشغول جوسازی و خبررسانی است.
منبع: برنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پولاد کیمیایی برای «گالیله» میخواند
- «بازنمایش قصه ترانههای ماندگار» با حضور بازیگران جدید در تالار وحدت/ آغاز بلیتفروشی از امروز + تیزر
- انتشار اولین تیزر از پشت صحنه «خائن کشی» همزمان با زادروز هشتاد سالگی مسعود کیمیایی
- عکسهای جدید از «خائنکشی» منتشر شد
- تدوین «خائنکشی» مسعود کیمیایی به پایان رسید
- الهام حمیدی به «خائن کشی» پیوست + عکس
- پایان فیلمبرداری «گشت ارشاد ۳» + عکس
- «معکوس» پولاد کیمیایی اکران میشود
- لشکری قوچانی: همه چیز دستبهدست هم داده تا سینمای ایران رشد نکند
- پس از پولاد کیمیایی؛ پژمان بازغی بازیگر «سلفی با دموکراسی» شد
- پولاد کیمیایی اولین بازیگر «سلفی با دموکراسی» شد
- پولاد کیمیایی «لکنت» را در ژانر وحشت میسازد
- تولد ۷۸ سالگی مسعود کیمیایی / گزارش تصویری
- درخواست پولاد کیمیایی از حسین انتظامی برای جلوگیری از شوخی های جنسی در سینما
- پولاد کیمیایی: به زودی با تئاتر روی صحنه میروم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد





