شورای مرکزی انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران در پی درگذشت جمشید ارجمند منتقد باسابقه و معتبر سینمای ایران پیام تسلیتی صادر کرد.
به گزارش سینماسینما، در این پیام آمده است:
به نام حضرت دوست
افرادی هستند که در طول حیات و حضور خود، تبدیل می شوند به ریشه های اصیل هویت یک جامعه فرهنگی و صنفی.
بار دیگر بانگی بر آمد و یار و عزیزی که الگویی از اخلاق، بزرگ منشی و انسانیت و آزادگی بود، از جهان فانی ما کوچ کرد.
جمشید ارجمند، چراغبان فرهنگ صنفی ما بود، که فرهیختگی و روشنفکری اش را فروتنانه استتار می کرد و عاشقانه تکیه گاه و مشوق نسل های جوان و پرشور این روزگار بود.
یاد و خاطره اش گرامی است، و فقدان اش را به جامعه منتقدان و دو همکار عزیز صنفی مان، لیلا ارجمند و شاهرخ دولکو و دیگر اهالی رسانه و دوستداران واقعی سینما تسلیت می گوئیم.
شورای مرکزی انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران
۲۴ تیر ماه ۹۵
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آغاز داوری پانزدهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران
- در نشست نقد و بررسی «سینهما رکس» عنوان شد؛ آبادانیها بعد از آتشسوزی سینمارکس هنوز به مرحله بازیابی عاطفی نرسیدهاند
- سعید عقیقی: «قهرمان» در کنار «جدایی نادر از سیمین» کاملترین فیلم اصغر فرهادی است/ ریسک بزرگ فیلمساز در استفاده از میزانسن تازه
- دبیر جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی مشخص شد
- سخنان مهدویان در واکنش به اتفاقات جشن منتقدان/ مسبب مشکلات پناهی من نیستم
- روزگار غریب و هولناک ما!/واکنش جواد طوسی به حواشی جشن انجمن منتقدان
- واکنش محمود گبرلو به سخنان جمشید مشایخی در جشن منتقدان
- اولین سالگرد درگذشت جمشید ارجمند برگزار می شود
- دبیر یازدهمین دوره جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی انتخاب شد
- اعتراض انجمن منتقدان به دبیر جشنواره فیلم فجر: این روزها می گذرد، تاریخ شهادت می دهد
- اعتراض انجمن منتقدان به ارایه اطلاعات نادرست در برنامه «هفت»
- جایگزین دو عضو مستعفی انجمن منتقدان سینما مشخص شدند
- پیام تسلیت انجمن منتقدان و نویسندگان سینمابه مناسبت درگذشت محسن سیف
- پیام های تسلیت مسئولان فرهنگی برای درگذشت محمدرضا رستمی
- نامزدهای جایزه جشن منتقدان معرفی شدند/ پیشتازی ابد و یک روز
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





