پیام «محمد خزاعی» معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی به چهلمین جشنواره فیلم فجر منتشر شد.
به گزارش سینماسینما به نقل از مرکز اطلاعرسانی روابطعمومی جشنواره فیلم فجر، متن پیام رئیس سازمان سینمایی برای جشنواره فیلم فجر به شرح زیر است:
به نام خدا
در دوران جدید، سینما به عنوان هنر حقیقتجو و خیالانگیز و یکی از مهم ترین مظاهر زندگی اجتماعی سهم مهمی در فرهنگ سازی، امیدآفرینی، آگاهی بخشی برای جامعه دارد و در این راستا، رویداد بزرگ «جشنواره فیلم فجر» به مثابه میعادگاه مبارک و نمایشگاه دستاوردهای یکساله سینماگران در آینه افکار عمومی مسیر استعلای فرهنگ ایرانی_اسلامی را در بستر سینما به نمایش بگذارد.
بدون تردید، سینمای ایران در «گام دوم انقلاب» نیازمند همدلی و اندیشهورزی همه خانواده سینماست؛ تا ضمن فهم ضرورت ها و آسیبهای این عرصه به نگاه مبتنی بر “قانونگرایی”، “استانداردسازی”و “عدالتمحوری” بیش از پیش تکیه دهد. و در این گام، در آغاز دهه پنجم جشنواره فجر به تغییر و تحول در ساختارها نیاز داریم تا برای آن افقهای تازهای را ترسیم و بهسوی آن حرکت کنیم.
بی گمان، انگارههای فریبنده، گاه این سینما را از رسالت راستینش دور میکنند. سینمایی که در آن چرخه تولید و پخش آثار بر محور عدالت فرهنگی نچرخد و فیلمها با خواست جامعه، مطالبات مردم و منافع ملی همسو نباشد، نمیتواند سینمای ایدهآل و انقلابی تلقی شود.
پس به تاسی از رهنموده رهبری معظم انقلاب با رویکرد “بازسازی انقلابی” ساختارها، تحول زیرساختها و ارتقاء فناوریهای جدید در عرصه هنر، مسیر را برای رشد خلاقیت ها بگشاییم و به رشد و اعتلای سینما در چارچوب “منافع ملی”، “دیپلماسی فرهنگی” و “عدالت اجتماعی” بیندیشیم.
جشنواره «فیلم فجر» جلوه گاه خلاقیتها، رهیافتها و دریافتهای یکساله سینما و بستری برای آسیبشناسی، ظرفیتشناسی و نیازسنجی است.
اقبال عمومی مخاطبان سینما و شور و اشتیاق اقشار جامعه در آستانه جشنواره؛ سرمایه بی بدیلی برای سینماگران، مدیران و تصمیم گیران کلان حوزه فرهنگی کشوراست تا فارغ از روزمرگیها و حواشی زودگذر، به بهره گیری هر چه بیشتر از ظرفیتهای این رسانه در جهت پیشرفت و توسعه پایدار جامعه و بازنمایی و حل گرههای کور بسان تعریف حضرت امام خمینی(ره) در ساحت هنر برتر، استفاده نمایند.
امید است چهلمین جشنواره فیلم فجر که چتر آن با موهبت نگاه عدالت فرهنگی بر فراز ایران و تمامی استان ها و مناطق کشور برافراشته شده با راهبرد” امیدآفرینی”، ” اخلاق گرایی” و ” آگاهیبخشی” ضمن اهتمام مضاعف به رعایت نکات بهداشتی و مصوبههای ستاد ملی مقابله با کرونا به درخشندگی و پویایی هر چه بیشتر فرهنگ ایرانی- اسلامی در چشم جهانیان بیانجامد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فراخوان جشنواره فیلم فجر ۴۴ منتشر شد
- با صدور احکامی از سوی رائد فریدزاده؛ دبیران جشنوارههای ملی و جهانی فیلم فجر معرفی شدند
- مهدی مسعودشاهی درگذشت
- انتقاد سازندگی از گفتوگوی کمال تبریزی با ایسنا/ داوران بر اساس مصلحت رای دادند نه کیفیت
- جشنواره علیه جشنواره
- انتقاد صریح کمال تبریزی و علیرضا رییسیان از بهرام رادان
- به بهانه نامساعد بودن شرایط جوی جنوب کشور؛ اختتامیه تجلی اراده ملی فیلم فجر ۴۳ در پردیس ملت برگزار میشود
- پاسخهای آشتیانیپور به شبهات رأیگیری مردمی جشنواره فیلم فجر
- درباره متن و حاشیه داوری جشنواره فیلم فجر؛ کمال تبریزی: حس کردم جلسات داوری شنود میشود/ فشار از بیرون مانع پخش «قاتل و وحشی»
- یک یادداشت در هفت پرده
- فرهیختگان ادعا کرد: شعبدهبازی در آرای مردمی؟/ ابهام در انتخاب فیلم برگزیده تماشاگران جشنواره فجر
- پیام حسن پورشیرازی به مصطفی زمانی؛ از تو آیین و رسم جوانمردی آموختم
- واکنش شهاب حسینی به جوایز جشنواره فجر؛ میلی بودن جشنواره به یقین همگان رسیده است
- «خدای جنگ» سیمرغ ویژه جشنواره فجر را نپذیرفت
- برگزیدگان جشنواره فیلم فجر معرفی شدند؛ سعید خانی: «قاتل و وحشی» را اکران کنید/ مصطفی زمانی سیمرغش را با حسن پورشیرازی تقسیم کرد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





