رخشان بنی اعتماد در یادداشتی که نسخه ای از آن در اختیار سینماسینما قرار گرفته است نسبت به رکورد شکنی بی سر و صدای کوهنورد جوان تبریزی واکنش نشان داد.
به گزارش سینماسینما، عظیم قیچی ساز کوهنورد جوان کشورمان که جزو رکوردداران صعود به ۱۳ قله بالای هشت هزار متری است، برای پیوستن به باشگاه هشت هزار متری ها در هفته گذشته برای صعود به آخرین قله بالای هشت هزار متری راهی کشور نپال شد تا نام خود و ایران را در میان رکوردداران این رشته جاودانه سازد.
در همین رابطه رخشان بنی اعتماد با انتشار یادداشتی نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد.
در متن این یادداشت آمده است:
در هیاهوی این روزهای پرخبر از دوستی شنیدم که عظیم قیچیساز، جوان ورزشکار تبریزی در مسیر فتح چهاردهمین و آخرین قله بالای ۸ هزار متر جهان است. شنیدم که با این فتح، عظیم قیچیساز شانزدهمین کوهنوردی در سراسر جهان خواهد بود که بدون اکسیژن و شرپا موفق به فتح تمامی قلههای بالای ۸ هزار متر دنیا میشود. از کنار داستان تلاش عظیم قیچیساز نمیتوان به آسانی گذشت. جوان هموطنی که تا این زمان با همت و اراده شخصی و بدون حمایت، موفق به فتح ۱۳ قله این گروه شده است و این بار دست به کاری زده “کارستان” که آسان نیست و رو در رو با بسیار موانع جوی و جغرافیایی.
از کوهنوردی این را میدانم که قهرمانانش کمتر شناخته میشوند، چرا که این ورزش عرصه تنهایی، تلاش و صبوری و تداوم است و ارزش در خود تلاش و نه صرفاً رقابت برای رسیدن و بهدستآوردن مدال و نشان.
اراده و تلاش این فرزند خلف سرزمینمان را ارج مینهیم. او قهرمان است، چه موفق به فتح این آخرین قله بشود و یا نه.
آرزوی همه هموطنان برای سلامتی و سفر بیخطر در این مسیر دشوار، بدرقه راه عظیم قیچیساز عزیز.
رخشان بنیاعتماد
۲۵ فروردین ۱۳۹۶
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- همزمان در سراسر دنیا؛ مستند «ژیلا» آنلاین اکران میشود
- اختصاصی سینماسینما/ رخشان بنیاعتماد: هنرمند، مزدور و رعیتِ اربابان پادگانی نیست
- نوزدهمین جشن تصویرسال و جشنواره فیلم تصویر پایان یافت/ از وصیت رخشان بنیاعتماد تا جایزه جهانی کیارستمی
- ایران در جشنواره بینالمللی فیلم هند؛ یک داور و هشت فیلم
- تصویر چهل سال تهران در خانه تهران
- پروژه های «نیویورک ۲۰۲۰» و «پاریس به وقت کرونا» در جشن تصویر سال/ تشریح جزئیات جشن تصویر سال
- بهترین فیلمهای تاریخ سینمای ایران از نگاه نویسندگان سینماسینما (۶)/ آزاده کفاشی، گلاره محمدی
- اعتراض کانون کارگردانان به صداوسیما
- رخشان بنیاعتماد: “زغال” یک هوای تازه در سینماست
- واکنش هنرمندان سرشناس ایرانی به تحریمهای ترامپ علیه مردم ایران / #نه_به_تحریم_ظالمانه
- بنیاعتماد: زندگی توران میرهادی برایم جذاب شد
- به پیشواز دومین اکران اینترنتی فیلم تورانخانم/ یادداشت مشترک رخشان بنیاعتماد و مجتبا میرتهماسب
- تمدید اکران اینترنتی مستند «توران خانم»
- اکران اینترنتی «توران خانم» ساخته مشترک رخشان بنیاعتماد و مجتبا میرتهماسب
- برای بهاریهای سینمای ایران
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما





