سیدعباس صالحی در پیامی به جشنواره سینما حقیقت نوشت: « مرور سینمای مستند انقلاب در این دوره، تلاشهای خالصانه یک ملت برای رسیدن به استقلال و رهایی از وابستگی را یادآوری میکند.»
به گزارش سینماسینما، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دوازدهمین جشنواره سینما حقیقت پیام داد.
متن پیام سیدعباس صالحی به شرح زیر است:
«بسم الله الرحمن الرحیم
سینمای مستند، تصویر واقعی روزگار ما با همه شیرینیها و تلخیها و شادیها و غم های آن است. زبان رسا و سیمای بی پیرایه سینمای مستند، به آن رنگ واقعیت می بخشد و صداقت و صمیمیت را جلوهگر میسازد.
سینمای مستند مجال نزدیک شدن به مرزهای حقیقت است.
در سالهای اخیر ذهن خلاق و نگاه هنرمندانه مستندسازان عزیز کشورمان، آثاری ماندگار، واقعی و تاثیرگذار در عرصه های سه گانه صنعت، هنر و جامعه آفریده و با خلق آثار مستند در حوزهای مختلف بویژه دو حوزه فرهنگی و اجتماعی، نام ایران و ایرانی و فرهنگ غنی این مرزوبوم در جهان پرآوازهتر گشته است.
تقارن برگزاری دوازدهمین دوره “جشنواره سینما حقیقت” با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گویای این واقعیت است که در پرتو نظام برخاسته از انقلابی مردمی، بستر مناسب و مساعد برای بروز استعدادها و شکوفایی خلاقیتها فراهم شده است.
ثبت وقایع انقلاب اسلامی به مدد سینماگران عزیزمان، سندی ماندگار و میراثی ارزشمند برای ایران معاصر است و مرور سینمای مستند انقلاب در این دوره، تلاش های خالصانه یک ملت برای رسیدن به استقلال و رهایی از وابستگی را یادآوری می کند.
بدون تردید سهم برجسته ای از افتخارات سینمای ایران در جهان و عرصه بین الملل به واسطه حضور موفق آثار سینمای مستند است، موفقیت هایی که اعتباری شایسته به جشنواره حقیقت در منطقه و آسیا بخشیده است. به گونه ای که شاهد حضور آثار ارزشمند و مخاطبانی پرشور و کم نظیر در این رویداد فرهنگی هستیم.
به همه دست اندرکاران برگزاری دوازدهمین جشنواره سینما حقیقت صمیمانه درود می فرستم و امیدوارم با همت والای شما عزیزان، تداوم موفقیت های سینمای مستند ایران را نظاره گر باشیم.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نگاهی به دو مستند؛ از ماجرای صداهای پررنج تا خاطرهبازی با سینما
- جریان نوی مستندهای کره جنوبی؛ فراتر از ملتها، فراتر از سیاست
- برای آرش کوردسالی/ «نفت» از آن سوی «دیوار»
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- جشن مستقل سینمای مستند افتتاح شد؛ سینمای مستند از جامعه عقب نیست/ مراقب باشید جشن، جشنواره نشود
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ اعضای شورای سیاستگذاری شانزدهمین جشنواره سینماحقیقت معرفی شدند
- دو فیلم از اردوان زینی سوق در روسیه/ سه مستند ایرانی در جشنواره یکاترینبرگ نمایش داده میشود
- بازگشت جوایز فنی به بخش مسابقه ملی سینماحقیقت
- معجزهی روایت سینمایی/ نگاهی به مستند «آقای صیاد را ول کنید»
- معرفی برگزیدگان پانزدهمین جشنواره بینالمللی سینماحقیقت
- مراسم یادبود جمشید مشایخی و همسرش در اکران «بریکولاژ؛ زندگی نادر مشایخی» برگزار شد/ مشایخی: موسیقی و شعر از زندگی ایرانیان جدا نشدنی است
- عمیق ترین لحظه های محسوس حیات در مستند «ایستوود»
- «بیبی جان»؛ توانمند در قصهگویی و ایجاد تعلیق
- مستند «مرگ ماسایوشی»؛ حفظ شرافت یا ابرقدرت شدن؟
- معرفی نامزدهای مسابقه ملی جشنواره «سینماحقیقت»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





