محمدمهدی اسماعیلی جشنواره بینالمللی تئاتر فجر را مجال و فرصت مغتنمی دانست تا همسو و همپا با برنامههای فرهنگی گام دوم انقلاب اسلامی، قدمهای محکم و تازهای بردارد و آثار درخشانی را با رویکردی اصیل و انقلابی به صحنههای داخلی و خارجی معرفی کند.
به گزارش سینماسینما به نقل از ستاد خبری چهلمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر، متن پیام محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به این رویداد به شرح زیر است:
«راز و رمز پویایی هنر و کشف معانی بدیع و تجلی جلوههای شهودی معرفت، کیمیاییاست که آسمان هنر به برکت مُصحف کریم و سیره و صفات انبیاء و اولیاء بر صحنه هستی رقم میزند تا از این رهگذر،انسان خاکی را به معراج افلاکی برساند.
چه موهبتی از این فراتر که هنرمندان و آفرینشگران صحنههای تئاتر، این فرصت ستودنی و تأمل را بر صحنههای نمایش خود با اکسیر حکمت و زیبائی به کمال رسانده و چه خرّم هنری که از چشمههای معارف معنوی سیراب گشته و چه زیبا هنری که قبای پرنیانیاش به عطر و بوی گلستان قدسی آمیخته شود.
فرهنگ غنی و شکوهمند اسلامیایرانی در طول تاریخ هنر همواره به سوی خیر و کمال و حکمت معنوی گرایش داشته و چون گنجی بیپایان از این ذخایر قدسی بهره گرفته و به فراخور، آثار ماندگاری را بر صحیفه هستی رقم زده و به یادگار گذاشته است.
هنر تئاتر نیز با فطرت و دیرینگی خود، ذاتی برخاسته از معنویت دارد و یکی از صفات خداوندی را که همانا آفرینش و خلاقیت است بر صحنه جان میبخشد تا حقیقتی را آشکار سازد و به همین منزلت و اعتبار است که آن را مقوّمی فرهنگی برای رشد و تعالی بشر قلمداد میکنند.
جشنواره بینالمللی تئاتر فجر که چهلمین دوره برگزاری خود را آغاز میکند، مجال و فرصت مغتنمی است تا همسو و همپا با برنامههای فرهنگی گام دوم انقلاب اسلامی، قدمهای محکم و تازهای بردارد و آثار درخشانی را به مدد ذوق و زیبایی با رویکردی اصیل و انقلابی به صحنههای داخلی و خارجی معرفی نماید. این مهم زمانی حاصل میشود که نگارش متون ارزشمند نمایشی به عنوان یک اولویت، مورد توجه اصحاب هنر نمایش قرار گیرد. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر آن است تا با حمایتهای همهجانبه و فراگیر خود، این رویکرد ارزشی و فاخر را با حضور و مشارکت هنرمندان دنبال کند. در این راستا همت بر این است تا با سرلوحه قراردادن شعار دولت سیزدهم، عدالت فرهنگی، حرکتی شایسته برای دسترسی عادلانه هنرمندان سراسر کشور به امکانات موجود و بهرهمندی تمامی هموطنان گرانقدر در گوشهگوشه ایران اسلامی از محصولات متنوع و ارزشمند هنری برپایه فرهنگ اصیل ایرانیاسلامی صورت گیرد.
بیشک حضور همدل و همراه پیشکسوتان و افراد صاحبسبک این هنر در کنار نسل جوان و حضور چشمگیر هنرمندان استانی از سراسر کشور جشنواره امسال را وزینتر کرده است.
از همه هنرمندان شرکتکننده در این جشنواره و خانواده بزرگ تئاتر که در شرایط سخت و دشوار با همت و کوشش خود چراغ صحنههای تئاتر را فروزان نگه داشتهاند،صمیمانه سپاسگزارم. در پایان از پروردگار هستیبخش سلامتی، عزت و شکوهمندی را برای تمام هموطنان و به ویژه خانواده شریف تئاتر کشور آرزومندم.»
چهلمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر از ۱۴ تا ۲۶ بهمن به دبیری حسین مسافرآستانه برگزار میشود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نامه سرگشاده یک کارگردان به وزیر ارشاد
- چهل و سومین جشنواره تئاتر فجر برگزیدگانش را شناخت
- اعلام نامزدهای دریافت جایزه در چهل و سومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- هنرمندان فعال در تئاتر خیابانی جوانانی دغدغهمند هستند
- معرفی مکانهای میزبان ۳ بخش از جشنواره تئاتر فجر
- وزیر ارشاد در نشست رسانهای مطرح کرد؛ اگر اثری را متوقف کنید، حقالناس است/ تعداد ممنوع از کارها بسیار کم است
- تغییراتی که باید، انجام میشود؛ پاسخ وزیر ارشاد درباره تغییر دبیر جشنواره فجر و معاون هنری
- وزیر ارشاد: در خصوص هنرمندان ممنوع الکار تجدید نظر کلی خواهد شد
- پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سومین جشن مهر سینمای ایران
- صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شد
- واکنش وزیر ارشاد به انتقادات سینماگران از یک مصوبه
- آقای وزیر دولت چهاردهم تقابل با اهالی فرهنگ را به تعامل تبدیل کنید/خطر گعدههای دولت در سایه
- نظر وزیر ارشاد درباره ساخت فیلم بدون مجوز رسولاف
- با حکم وزیر ارشاد؛ رییس سازمان سینمایی، دبیر جشنواره فیلم فجر چهل و سوم شد
- چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر؛ نامزدهای بخش مسابقه تئاتر ایران معرفی شدند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





