پریناز ایزدیار در صفحه شخصیاش نوشت:
چند سالی است که جمعی اندک از سودجویان که تعدادشان بر اساس اعلام مسئولان محلی، به دویست نفر هم نمیرسد، لکهای سیاه بر نام سرزمین سبز و پربرکتمان به جا گذاشتهاند: جمعی اندک اما زیادهخواه که با استفاده از روشهایی غیرقانونی چون گذر و کرس و یا با برپا کردن تورهای هوایی، به کسب درآمدهای هنگفت از کشتار پرندگان مهاجر خستهبال خو کردهاند.
پرندگانی که پس از فرسنگها پرواز، تنها برای چند صباحی زمستانگذرانی به طبیعت ناب مازندران پناه آوردهاند؛ غافل از اینکه تالابهای امن این سرزمین، به سیاهچالههایی تبدیل شدهاند که بناست دردناکترین پایان را به پروازشان گره بزنند.
جلوگیری از تخلفات شرمآور این سودجویان بدون شک از نهادهای قضایی و اجرایی ساخته است اما از هموطنانم به ویژه مردم خوشقلب و دوستداشتنی مازندران تقاضا دارم، به رسم میهماننوازی که به آن شهرهاند از خرید لاشههای دردکشیده این مخلوقات بیگناه خداوند که نسل بسیاری از آنها در نتیجه صید بیرویه در خطر انقراض قرار گرفته خودداری کنند.
از مردم شریف و بافرهنگ فریدونکنار تقاضا دارم، با خودداری از خرید لاشه پرندگان در بازار فریدونکنار، سایه تاریک بیرحمی، کشتار و قانونگریزی را از نام فریدونکنار و مازندران دور کنند که تصویری که نام فریدونکنار این روزها در ذهن هموطنان و حتی جامعه جهانی تداعی میکند شایسته ما نیست.
از زنان مهربان زادگاهم تقاضا دارم، لاشههای دردآلود این مسافران خسته را که به خاک ما پناه آوردهاند در سفرههایشان نپذیرند. این لاشهها علاوه بر درد، به قانونشکنی هم آلودهاند و محصول تخلفات سودجویانی هستند که نه تنها سرمایههای ارزشمند حیات وحش، بلکه آبروی همشهریانشان را هم فدای درآمد غیرقانونی و بادآورده میکنند.
برای بازگرداندن میهماننوازی و قانون به سرزمینمان، مادامی که در بازار فریدونکنار، لاشه پرندگان مهاجر به صورت غیرقانونی عرضه میشود، مازندرانیهای عزیز بیایید بازار فریدونکنار را تحریم کنیم که قانونشکنی و میهمانکشی رسم ما نیست.
خبر فوری
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «لتیان»، باران کمجان بهاری/ نگاهی به فیلم «لتیان»
- برترین بازیگران زن سال ۹۸ (۲)/ پریناز ایزدیار، باران کوثری
- هارمونی چشم نواز/ نگاهی به فیلم «سرخپوست»
- واکنش عضو شورا به اظهارات پریناز ایزد یار
- پریناز ایزدیار: به خاطر فیلم «تابستان داغ» حرفهای الکی زیادی شنیدیم
- روایت ایزدیار از ممنوع الکاری بعد از سریال زمانه/ ترجیح می دهم سراغ تلویزیون نروم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- محمد رسولاف با «دانه انجیر مقدس» به کن باز میگردد
- تحلیل رسانههای فرانسوی از حضور فیلم رسولاف در بخش مسابقه کن/ یک انتخاب سیاسی
- سینماسینما/ گفتوگو با کن لوچ درباره «بلوط پیر» و دیگر چیزها/ امید، فعالیتی سیاسی است
- فیلم ترنس مالیک به جشنواره کن نرسید/ لیلا حاتمی با مریم مجدلیه به ونیز میرود؟
- شمشیرها برق میزنند/ نگاهی به فیلم «شوگان»
آخرین ها
- فوت کارگردان فرانسوی برنده نخل طلا و سزار/ لوران کانته درگذشت
- نسخهی آزادیِ لانتیموس/ نگاهی به فیلم «بیچارگان»
- نکوداشت اکبر زنجانپور در نوزدهمین «شب کارگردان»
- حضور همراه اول در بزرگترین نمایشگاه فناوری ترکیه
- معرفی همراه اول بهعنوان کارفرمای برتر سلامتمحور
- «در سایه سرو» از جشنواره ایتالیایی جایزه گرفت
- فیلم ایرانی نامزد قدیمیترین جایزه سینمایی اروپا شد
- کیوسکهای دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
- تحلیل رسانههای فرانسوی از حضور فیلم رسولاف در بخش مسابقه کن/ یک انتخاب سیاسی
- فیلمهای «رکوردزن» و زنگ خطر برای آینده این سینمای محترم!
- «هواخوری» روی صحنه میرود
- تمدید مهلت شرکت در جشنواره «خیمه شب بازی»
- سینماسینما/ گفتوگو با کن لوچ درباره «بلوط پیر» و دیگر چیزها/ امید، فعالیتی سیاسی است
- نسخه ویژه نابینایان «همسر» با صدای مسعود فروتن منتشر میشود
- نمایش «شیرین» کیارستمی در جادوی سینما بنیاد حریری
- آغاز ثبتنام دهمین دوره کارآموزی همراه اول
- تتلو در دادگاه: عذرخواهی میکنم
- مستانه مهاجر داور جشنواره الجزایر شد
- فیلم ترنس مالیک به جشنواره کن نرسید/ لیلا حاتمی با مریم مجدلیه به ونیز میرود؟
- «آقای قاضی» به شبکه دو میآید
- واکنشها به گفتگوی عضو هیئت مدیره نماوا/ شورای صیانت خانه سینمای ایران بررسی میکند
- محمد رسولاف با «دانه انجیر مقدس» به کن باز میگردد
- بستههای همراه اول ویژه حج ۱۴۰۳ اعلام شد
- چرا «سرزمین مادری» فعلا متوقف است؟
- اکران «همسایه شما، زهره» در هنر و تجربه/ پوستر فیلم رونمایی شد
- کمال تبریزی به دبیری جشنواره فیلم اقوام ایرانی نرسید
- معرفی نامزدهای دومین جشنواره «عروسکخونه»
- «ایستاده با گرگ» نامزد دریافت جایزه از جشنواره دهلی نو شد
- کیلین مورفی، بهترین بازیگر مرد آکادمی فیلم و تلویزیون ایرلند/ پیروزی «اوپنهایمر» کامل شد
- شمشیرها برق میزنند/ نگاهی به فیلم «شوگان»