پیمان قاسمخانی میگوید: اگرچه اکران فیلم در فضای اینترنتی کاری امتحانشده و موفق در سینمای دنیا بوده، اما جذابیت فیلمهای کمدی به تماشای دستهجمعی و در سالن سینماست.
به گزارش سینماسینما، پس از اینکه دستاندرکاران فیلم «خروج» به کارگردانی ابراهیم حاتمیکیا اعلام کردند این فیلم رونماییشده در جشنواره سیوهشتم فجر، در این روزهای تعطیلی اجباری سینماها به صورت آنلاین و البته فقط برای ۲۴ ساعت اکران میشود، بازخوردهای متفاوتی در رسانهها انعکاس یافت؛ عدهای این کار را ضربه به سالنهای سینما دانستند و عدهای هم آن را راهکاری برای کم کردن بار اکران فیلمها و کنار رفتن آثاری که در سینماها مخاطب زیادی نمیتوانند کسب کنند.
بر این اساس، با توجه به اینکه زمان بازگشایی سینماها و اطمینان خاطر پیدا کردن مردم برای حضور در سالنها مشخص نیست، پیشبینیهایی از برخی فیلمهای تازه ساختهشده مطرح شده که ممکن است به صورت آنلاین اکران شوند. یکی از این فیلمها «خوب، بد، جلف ۲» ساخته پیمان قاسمخانی است که یکی از گزینههای اکران نوروزی بود.
این فیلم پس از پایان جشنواره فجر برای گرم کردن تنور سینماها در روزهای باقیمانده تا آخر سال که به اصطلاح زمان مُرده اکران گفته میشود، روی پرده رفت ولی با شیوع ویروس کرونا حتی به زمان قانونی اکران نوروزی هم نرسید.
کارگردان این فیلم در پاسخ به اینکه آیا حاضر است فیلم خود را اینترنتی اکران یا آن را روانه شبکه نمایش خانگی کند، میگوید: چنین روشی به طور کلی مسبوق به سابقه است و شبکههایی مثل نتفلیکس اختصاصی فیلمهایی برای شبکه خودشان تولید میکنند که ممکن است اکران هم شود، ولی ما در ایران به این موضوع فکر نکردهایم. کاری که صاحبان فیلم «خروج» انجام دادهاند هم جالب بوده و خطشکنی کردهاند و فکر میکنم برای خیلی از فیلمها میتواند اتفاق درستی باشد.
قاسمخانی اضافه میکند: اکران در سامانههای ویاودی به نظرم بیشتر برای فیلمهایی مناسب است که شاید قرار نیست یا پیشبینی نمیشود آثار پرفروشی باشند و در ویاودی شانس بیشتری برای دیده شدن دارند، اما کمدی قطعا شرایط متفاوتتری دارد.
او ادامه میدهد: تماشای کمدی در سالن سینما حال بهتری دارد و اینکه مردم همه با هم بخندند یک تجربه دستهجمعی جذاب است. برای همین علاقه شخصی من این است که فیلم «خوب، بد، جلف ۲» در سینما اکران شود، چون ماجرا فقط پول و فروش فیلم نیست. لذت فیلم کمدی دیدن در سینما برای شخص من بالاتر از این است ولی از آنجا که وضعیت نامشخص است و نمیشود با قطعیت حرفی زد، ممکن است ما هم در آینده به این سمت برویم، هرچند فعلا چنین تصمیمی نداریم.
در «خوب، بد، جلف ۲» سام درخشانی و پژمان جمشیدی بازیگران ثابت از سری قبلی «خوب، بد، جلف» هستند و حامد کمیلی، فرهاد آییش و گوهر خیراندیش از بازیگران مطرحی هستند که به این گروه اضافه شدهاند.
قاسمخانی در دومین تجربه سینمایی خود فیلمی را ساخته که بیشتر شوخی با سینما و سینماگران است و طبق گفته خودش در جشنواره فجر، قصد دارد قسمت سوم آن را هم برای تمام شدن قصه «خوب، بد، جلف» بسازد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اکران آنلاین فیلم «پیر پسر» آغاز شد
- نسخه اصلی «خانه پدری» آنلاین اکران شد
- «خانواده خلج» به اکران آنلاین رسید/ نمایش ۳ انیمیشن در سالن حقیقت
- «در آغوش درخت» به اکران آنلاین رفت
- «صبحانه با زرافهها» به اکران آنلاین رسید
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- اکران آنلاین «بچه زرنگ» از ۵ فروردین
- «آغوش باز» آنلاین اکران میشود
- «خائن کشی» آنلاین میشود
- اکران آنلاین «قیف» از سهشنبه
- «شهر خاموش» و «شناور» در شبکه نمایش خانگی
- از ۱۶ آبان؛ «خورشید آن ماه» ساخته ستاره اسکندری آنلاین اکران میشود
- آغاز پیش فروش فیلم سروشصحت/ «سال گربه» آنلاین اکران میشود
- «تمساح خونی» و «آبی روشن» آنلاین اکران میشوند
- همزمان در سراسر دنیا؛ مستند «ژیلا» آنلاین اکران میشود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «مثل یک بهمن»؛ روایت خنیاگری که صدای یک قوم اصیل شد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
آخرین ها
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت
- ۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم-کنسرت «بازی تاج و تخت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «سگ سیاه»؛ بازمانده در شهر مردگان
- پیوند نوستالژی و نقد اجتماعی در «سینما شهر قصه»
- سیویکمین دوره جوایز سینمایی لومیر فرانسه؛ نامزدی ۲ سینماگر ایرانی/ «بیگانه» نامزد ۶ جایزه شد





