تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۸/۰۱ - ۱۱:۲۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 144313

 

اکبرمنتجبی روزنامه نگار در صفحه اینستاگرام خود نوشت :دیروز به دلایٔلی رفته بودم میدان پانزده خرداد. بازار تهران. حدود ظهر بود. نزدیک ساعت دو. بازار از جمعیت موج می‌زد. رستوران شرف‌الاسلامی شلوغ بود. رستوران مسلم شلوغ‌تر.ساندویچی‌ها و فست‌فودی ها پر از مشتری.

آنطرفتر سر چهارراه گلوبندک موتوری‌ها در هم می‌لولیدند. پله‌های مترو پانزده خرداد پر از دستفروش بود و مردم به سختی بالا و پایین می‌رفتند.

این درحالی بود که بنابر آمار رسمی روزانه بیش از سیصد نفر به علت کرونا می‌میرند.

نکته‌ای که می‌خواهم بگویم این است که ظاهرا عموم مشاغل این روزها برقرار هستند. طبعا دولت برای آنکه چرخ اقتصاد مردم بچرخد نمی‌تواند یا نمی‌خواهد آنها را تعطیل کند یا دامنه‌ی تعطیلی را گسترده کند.

خب با این وصف چرا باید سینماها و سالن‌های تاتر تعطیل باشد؟

چندین هزارنفر از این تعطیلی آسیب دیدند و می‌بینند. چرا کسی مهر پایانی بر سینماهراسی و تاتر‌هراسی نمی‌زند؟ چرا دست‌اندرکاران با این تعطیلی‌های دامنه‌دار در تاتر و سینما مقابله نکرده و مردم را دیدن فیلم و تاتر دعوت نمی‌کنند

عموم تماشاچیان فیلم و تاتر افراد فرهنگی جامعه هستند.

انتظارم این بود و هست دکتر انتظامی رییس سازمان سینمایی کشور با درایتی که دارد مهر پایانی بر این سینما هراسی بزند و چراغ سینماها را با چند فیلم مهم و قوی و درخور توجه روشن کند.

انتظارم این است دوستان کارگردان و فیلمساز و هنرمند کمپین دیدن فیلم و تاتر در سالن‌های سینما و تاتر را راه بیندازند. دوستان مطبوعاتی و منتقد، با جریان سینماهراسی مبارزه کنند.

واقعیت این است که دیدن فیلم و تاتر در سالن‌های بزرگ با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی، خطرناک‌تر از سوار شدن در متروها و اتوبوس‌های تهران و کلان شهرهای دیگر نیست.

روزانه هزاران نفر در اتوبوس و مترو سوار می‌شوند. مترو تعطیل نمی‌شود اما سینما و تاتر برای چند ده نفری که فیلم می‌دیدند تعطیل می‌شود. یا همه را تعطیل کنید یا به اقتصاد همه‌ی صنوف بیندیشید.

برچسب‌ها: ,

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها