خبرنیوز نوشت: اگر مثلا بازیگر مطرحی مثل محسن تنابنده برای نوشتن فیلمنامه و نقش اصلی یک سریال موفق، ۵ میلیارد دریافت کند آیا به نسبت بازدهی سریال پایتخت و سطح دیده شدن آن و موجی که در شاد کردن میلیون ها نفر ایجاد می کند رقم بالایی است؟
مدتی پیش بحث ساخت سریال پایتخت هفت مطرح شد.به صورت غیر رسمی خبر پیش تولید آن نیز رسانه ای شد و به عنوان مثال سارا و نیکا فرقانی با ناراحتی ضمن خبر ساخت این سریال از عدم حضورشان در پایتخت هفت گفتند.
به موازات پخش خبر ساخت سریال پایتخت هفت، حاشیه های ریز و درشتی هم برای آن ایجاد شد. حتی بعضی بخش های خبری صداوسیما و خبرگزاری رسانه ملی اخباری بر ضد آن منتشر کردند تا در نهایت محسن تنابنده نویسنده فیلمنامه و بازیگر اصلی این مجموعه با انتشار متنی در اینستاگرام ضمن اعلام دلخوری از حاشیه های پیش آمده خبر «نساخته شدن» پایتخت هفت را به صورت رسمی اعلام کرد.
شاید پررنگ ترین حاشیه پایتخت هفتی که ساخته نشد مربوط به دستمزد محسن تنابنده باشد.
در اخبار غیر رسمی اعلام شد که محسن تنابنده برای حضور در پایتخت هفت مبلغ ۵ میلیارد تومان قرار دادبسته است.همین هم باعث شد تا بعضی رسانه های اصولگرا مثل روزنامه کیهان با پیش کشیدن افکار سیاسی تنابنده به انتقاد از اختصاص این رقم بالا به این بازیگر بپردازند.
نکته مد نظر ما هم اما همین است. می خواهم گریزی کوتاه به دستمزد بازیکنان فوتبال لیگ کشور خودمان بزنم و مقایسه ای کوچک و رفع مزاحمت از شما.
لابد همه می دانند متوسط دریافت یک بازیکن متوسط فوتبال امسال در لیک کشورمان دو میلیارد تومان است.تازه این رقم خیلی بالایی نیست و به طور مثال در تیم های متمول لیگ ارقام اختصاص یافته به بازیکنان مطرح بین ۱۰ تا ۱۲ میلیارد تومان هم هست. بازیکنانی که فقط پول خوبی به جیب می زنند خیلی هایشان نه در تیم ملی هستند و نه در تیم باشگاهی اشان برای کشورمان افتخار کسب کرده اند. منظورم این است که آنها پول خوبی می گیرند و سود چندانی برای مردم ندارند.
با این حال اگر مثلا بازیگر مطرحی مثل محسن تنابنده برای نوشتن فیلمنامه و نقش اصلی یک سریال موفق، ۵ میلیارد دریافت کند آیا به نسبت بازدهی سریال پایتخت و سطح دیده شدن آن و موجی که در شاد کردن میلیون ها نفر ایجاد می کند رقم بالایی است؟
اگر با من باشد می گویم نوش جانش. چرا که نه. وقتی با همان آقای فوتبالیست مقایسه اش می کنم و تاثیرات هر دو را می بینم به این نتیجه می رسم با آن شرایطی که ذکر شد ۵ میلیارد تومان برای محسن تنابنده رقم خیلی بالایی نیست.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- یک «پایتخت» غیرمعمولی/ فصل هفتم «پایتخت» جزو فصلهای موفق نبود
- رکوردشکنی «پایتخت ۷» در تلوبیون؛ ۳۳۰ میلیون دقیقه تماشا و ۶۶۰ هزار کاربر همزمان
- عکسی قدیمی که شبنم مقدمی منتشر کرد/ تنابنده، اصلانی و مقدمی؛ ۲۱ سال پیش
- اکران فیلمی با بازی محسن تنابنده از هفته آینده
- بازگشت مهران مدیری با یک سریال و شروعِ پیشتولید «پایتخت»
- ماجرای قهر و آشتیها در صداوسیما/ زندگی شیرین میشود؟
- «پایتخت» جدید، فرصت نو برای سیما
- مرد هزار چهره / درباره محسن تنابنده
- فروش دو میلیاردی «سه کام حبس» در چهار روز
- پریناز ایزدیار و محسن تنابنده به شبکه نمایش خانگی میآیند
- وقتی دیر میشود/ نگاهی به سریال «رهایم کن»
- چهارمین جایزه بین المللی محسن تنابنده برای فیلم جنگ جهانی سوم از جشنواره فانتاسپوآ برزیل
- رهایش نکنیم/ نگاهی به سریال «رهایم کن»
- محسن تنابنده نامزد جوایز فیلم آسیا شد
- تبریک خانه سینما برای یک روز ملی و چند جایزه سینمایی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





