تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۱/۲۱ - ۲۰:۱۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 153810

رئیس انجمن دستیاران فیلمبردار خانه سینما از نبود نظارت، اجرایی نشدن کامل و دقیق پروتکل‌های بهداشتی در برخی پروژه‌ها و ادامه فیلمبرداری‌ها با وجود دستور به تعطیلی ۱۰ روزه در شرایط قرمز کرونایی انتقاد کرد.

به گزارش سینماسینما، پویان کفیلی بیان کرد: این روزها پروژه‌های مختلفی در سینما، شبکه نمایش خانگی و تلویزیون در حال تولید و فیلمبرداری است که متاسفانه در برخی از آن‌ها پروتکل‌های بهداشتی به درستی رعایت نمی‌شوند و اقلام لازم بهداشتی هم به میزان کافی از سوی گروه‌ها تهیه نمی‌شود و همه چیز به خود افراد سپرده شده است.

او که این روزها خودش هم مشغول کار است ولی تاکید دارد صحبت‌هایش از جایگاه مسئولیت صنفی مطرح می‌شود، افزود: تعداد پروژه‌های سینمایی شاید چندان زیاد نباشد، اما در بخش‌های دیگر مثل فیلم کوتاه، تیزرها و نیز شبکه نمایش خانگی کارهای زیادی در حال تولید هستند و متاسفانه اطلاع دارم که در برخی گروه‌ها شرایط خوبی برقرار نیست و در همین مدت افراد متعددی به کرونا مبتلا شده‌اند. البته دوستان دیگری هم هستند که سر پروژه‌ای نبودند اما باز هم گرفتار بیماری شدند ولی نکته مهم این‌جاست که در حال حاضر ستاد کرونا ۱۰ روز تعطیلی سراسری اعلام کرده ولی سینما همچنان به فعالیت خود در بخش تولید ادامه می‌دهد.

او افزود: سرمایه‌گذاران و تهیه‌کننده‌ها معتقدند توقف فیلمبرداری باعث ضرر و زیان آن‌ها می‌شود و شاید من هم در آن موقعیت بودم موضعی مشابه داشتم ولی واقعیت این است که در پروژه‌های فیلمبرداری افراد ارتباط نزدیکی با هم دارند و متاسفانه پروتکل‌ها آن‌طور که باید رعایت نمی‌شوند و بدتر از آن این‌که هیچ نظارت بالادستی هم وجود ندارد. در صورتی که اگر تهیه‌کننده‌ها پیگیری نمی‌کنند باید در مرحله بعدی حتما از طریق وزارت ارشاد یا دستگاه‌های متولی دیگر نظارت صورت گیرد و به تعویق کار در این دوران خاص دستور داده شود. آیا باید منتظر فاجعه باشیم تا تصمیمی جدی گرفته شود؟

کفیلی یاداور شد:‌ الان گروه‌های بسیار کمی هستند که تست دوره‌ای کرونا می‌گیرند یا حتی ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده به اندازه کافی در اختیار عوامل گروه‌ها قرار می‌دهند چون به هر حال تمام این‌ها هزینه‌های زیادی دارد و متاسفانه مسئولیت عمومی صاحبان یک پروژه در این وضعیت صرفا به عهده افراد سپرده شده است، دقیقا مثل شرایطی که در کل کشور داریم و به جای پذیرش مسئولیت، وضعیت بد فعلی را به گردن دیگران می‌اندازند.

به گفته او در حال حاضر حدود ۱۰ سریال نمایش خانگی در حال تولید هستند که همه جزء کارهای بزرگ این شبکه محسوب می‌شوند و جای سوال است که وقتی سینما در دسته مشاغل گروه یک نیست، پس چرا دستور تعطیلی ستاد ملی مقابله با کرونا را رعایت نمی‌کند؟ و اگر توجیه فعالیت بخش خصوصی است، پس چرا هیچ نظارتی نه از سوی خانه سینما  و نه از سوی دستگاه‌های متولی بالاتر وجود ندارد؟

به گزارش ایسنا، اسفند سال ۹۸ و فروردین سال ۹۹ همزمان با موج اول کرونا در کشور، یک کارگروه مدیریت بحران کرونا در خانه سینما تشکیل شد که تعطیلی و رعایت پروتکل‌ها را در پروژه‌ها پیگیری می‌کرد اما بعد از مدتی با بروز یک‌سری اختلاف‌ها دیگر از این کارگروه خبری نشد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها