سینماسینما، علی پاکزاد – محسن کیایی بازیگر سینما گفت: «فکر میکنم «چهارراه استانبول» بهترین اثری است که مصطفی کیایی تا به امروز ساخته است. این فیلم از نظر فضاسازی، کارگردانی و ریتم از همه نظر بهترین فیلم مصطفی کیایی است.»
به گزارش سینماسینما، محسن کیایی یکی از بازیگران حاضر در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر است. او در فیلم «چهارراه استانبول» ساخته مصطفی کیایی ایفای نقش کرده است. کیایی معتقد است «چهار راه استانبول» بهترین فیلم مصطفی کیایی است.
محسن کیایی بازیگر فیلم «سد معبر» درباره اکران عمومی این فیلم گفت: «فیلم «سد معبر» دارای یک فیلمنامه اجتماعی است که پرداخت خوبی به یک معضل اجتماعی داشته است. سوژه این فیلم بسیار مهم است. موضوعاتی شبیه به «سد معبر» در جامعه ما به وفور دیده می شود. محسن قرایی به عنوان یک فیلم اولی بسیار خوب عمل کرد. بازیگرانی که در این فیلم با هم همکاری داشتند هم بسیار نکته مهمی بود. آخرین نفری بودم که به این فیلم اضافه شدم. قرار نبود اصلا در این فیلم حضور پیدا کنم. حامد بهداد در این فیلم عالی ظاهر شد. «سد معبر» از استاندارهای خوبی برخوردار بود. این فیلم یکی از مشکلات اصلی جامعه را به تصویر کشید. »
کیایی درباره جشنواره فجر گفت: «نگاه ما باید به جشنواره فجر تغییر کند. جشنواره فجر این آگاهی را به شما می دهد که در یک جشنواره دولتی شرکت کرده اید و امکان هر اتفاقی در آن ممکن است. اگر فجر را قبول ندارید نباید شرکت کنید و اگر هم می پذیرید باید با آن کنار بیایید. فیلمی مثل «سد معبر» هم قرار نبود در جشنواره جایزه بگیرد. به بسیاری از مسائلی که در جشنواره وجود دارد اعتراض دارم اما هر جشنواره ای سیاست خاص خود را دارد. نکات جالبی را همواره در جشنواره دیده ایم. گاهی فیلم هایی جایزه گرفتند که به هیچ وجه لایق آن نبودند و بسیاری از اتفاقات دیگر که در نوع خود جالب بوده است. البته جایزه منتقدان و خانه سینما هم دچار اشکالاتی هستند. همواره سلیقه حکم کرده است. نمی توان به قطعیت گفت که این جوایز به شایسته ترین افراد همواره تعلق می گیرد»
او ادامه داد: «انتخاب نشدن فیلم «آستیگمات» بر می گردد به کج سلیقگی دوستان. این فیلم را واقعا نفهمیدند. به جرات می گویم که فیلم با کیفیتی بود. این فیلم نیز حول محور مسائل اجتماعی میچرخد. درباره یک خانواده صحبت می کند. نقش اصلی را من بازی می کنم مهتاب نصیر پور نقش مادر خانواده را بازی می کند. این فیلم درباره معضلات اجتماعی موجود صحبت می کند. داستان بسیار خوبی دارد. قطعا منتقدان و روزنامه نگاران با دیدن این فیلم و عدم انتخاب آن در بخش مسابقه تعجب خواهند کرد. عدم انتخاب این فیلم به این دلیل است که در مسیر دیگری حرکت می کند و سیاست های جشنواره فجر چنین فیلمی را نمی پذیرد.»
محسن کیایی درباره فیلم «چهار راه استانبول» گفت: «در مورد این فیلم خودم را می کشم بیرون و از گروه جدا می شوم. عقیده دارم که این فیلم بهترین اثری است که مصطفی کیایی تا به امروز ساخته است. این فیلم از نظر فضاسازی، کارگردانی و ریتم و مسائل دیگر بهترین فیلم مصطفی کیایی است. این فیلم به سوژه ای می پردازد که کمتر در سینمای ایران شاهد آن بوده ایم. ۳۰ دی سالگرد ساختمان پلاسکو است. البته فیلم درباره اتفاقات پلاسکو نیست بلکه به نوعی شرایط پیش می رود که قصه فیلم وصل می شود به ساختمان پلاسکو و اتفاقاتی که افتاد. «چهارراه استانبول» یک فیلم حادثه ای ویژه است. باید در جشنواره این فیلم را ببینیم و بعد درباره آن نظر دهیم. با توجه به شرایط جشنواره و داوری ها و سیاست های که وجود دارد ما خیلی به بخش جایزه فکر نمی کنیم. مهمترین چیز این است که ما راجع به موضوعی صحبت کردیم که برای جامعه مهم است.»
بازیگر «جشن دلتنگی» درباه حضور در این فیلم گفت: «فیلم «جشن دلتنگی» درباره فضای مجازی و اتفاقتی که در اینستاگرام رخ می دهد صحبت می کند و اتفاقاتی که این میان رخ می دهد را روایت می کند. آقای بابک حمیدیان هم در این فیلم حضور دارند.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- با نام بینالمللی «پاهای گلی»؛ «بازی را بکش» به روسیه میرود
- نوستالژی دهه شصت در شبکه نسیم
- «۱۰۰۱» و اهمیت همصدایی در سوگ
- «۱۰۰۱» نوستالژی میشود/ گفتگوی محسن کیایی با دوبلورهای «فوتبالیستها»
- موفقیت پویش «۱۰۰۱ امید» در آزادی ۱۲۵۴ زندانی جرایم غیرعمد
- زمان همه چیز را درست میکند؟/ «۱۰۰۱» جای خود را باز کرد
- صداپیشه «مهمونی» به «۱۰۰۱» پیوست
- «۱۰۰۱» با محسن کیایی میآید
- بازگشت جنابخان به تلویزیون همراه با محسن کیایی
- «آغوش باز» نیمه شهریور اکران میشود؛ محسن کیایی و حامد کمیلی در سینما
- «هتل» صدرنشین تازه اکران سینماها
- در آستانه اکران در سینماها؛ پوستر «هتل» رونمایی شد
- پوستر «نگهبان شب» رونمایی شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- زبان بهمثابه مقاومت؛ در یادِ بهرام بیضایی
- در اندوه فقدان چهره شاخص موج نو سینمای ایران؛ بازتاب جهانی درگذشت بهرام بیضایی
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ پروانه ساخت سینمایی برای ۷ فیلمنامه صادر شد
- در پاسداشت استاد بیبدیل هنرهای نمایشی ایران/ بیضایی، تاریخ و علامت تعجب
- در سوک سیاوش که از شاهنامه رفت
- یادبود بهرام بیضایی؛ ایرانی بودن بار بزرگی است بر دوش ما
- بریژیت باردو درگذشت
- برای رفتن غریبانه شیرین یزدانبخش؛ وصیتی به مثابه گلایه
- «کفایت مذاکرات» و خندههایی که از دل موقعیت میآیند
- «پرهیجان: نبرد برای اوبر»؛ چطور میتوانیم آرزوی شکستِ نجاتبخشمان را داشته باشیم؟
- درباره بازیگران زن مولف سینمای ایران/ ترانه علیدوستی؛ آخرین بازیگر زن مولف
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی





