تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۱۲/۰۹ - ۰۸:۰۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 81592

در بخش بازسازی کلاسیک‌های سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۷ فیلم خارجی و ۴ فیلم ایرانی به نمایش گذاشته می‌شود. به گزارش سینماسینما، فیلم‌های ایرانی شامل ۲ فیلم کوتاه و ۲ فیلم بلند است که کار بازسازی آنها توسط اداره کل آرشیو صداوسیما انجام شده و در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درمی‌آید.
فیلم‌های کوتاه «یا ضامن آهو» ساخته پرویز کیمیاوی و «اربعین» ساخته ناصر تقوایی و فیلم‌های بلند «امیرکبیر» ساخته علی حاتمی و «بازمانده» ساخته سیف الله داد از جمله این آثار هستند.
فیلم «یا ضامن آهو» به نمایاندن رابطه عاشقانه مردم با امام رضا‌(ع) در داخل حرم اختصاص یافته است.
فیلم «اربعین» به کارگردانی ناصر تقوایی محصول سال ۱۳۴۹ است. این مستند به سنت‌ها و مراسم بوشهر با نوحه‌خوانی بخشو می پردازد.
فیلم «امیر کبیر» هم بخشی از مجموعه تلویزیونی «سلطان صاحبقران» ساخته زنده یاد علی حاتمی است که توسط خود کارگردان مونتاژ شده و برای نخستین بار به نمایش در خواهد آمد.


فیلم «بازمانده» محصول سال ۱۳۷۳ به کارگردانی سیف‌الله داد و بازیگری سلما مصری، جیانا عید، بسام کوسا، جمال سلیمان و غسان مسعود است.
آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com است.
سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها