تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۲/۰۱ - ۰۹:۱۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 84967

بنیاد پژمان اعلام کرد به‌عنوان حامی و با دو برنامه در سی و ششمین جشنواره‌ جهانی فیلم فجر حضور ‌دارد.به گزارش سینماسینما، روابط عمومی این بنیاد در خبری آورده است: بنیاد پژمان جوایز بهترین کارگردانی فیلم اول و بهترین فیلم از نگاه منتقدین را اهدا خواهد کرد.
در طول جشنواره نیز بنیاد پژمان چندین ویدیو از هنرمندان معاصر را به نمایش خواهد گذاشت.
این رویداد تحت پلتفرم ‘اتاق’ در کاخ جشنواره بر پا ست و به انتخاب سهراب کاشانی و نریمان حامد آثاری از هنرمندانی چون رضا کیانیان، طلا مدنی، رزیتا شرف‌جهان، امیرعلی قاسمی، مریم امینی، گلناز اسماعیلی، بهرنگ صمدزادگان، ساسان ابری، علی اتحاد، نازگل انصاری نیا، یوشا بشیر، علی‌یار راستی، سهراب کاشانی، جاوید قائم‌مقامی، سیاوش نقشبندی، حامد صحیحی و مملی شفاهی را به نمایش می گذارد.
اتاق؛ پلتفرمِ در حرکتِ بنیاد پژمان با برنامه‌ریزی مستقل برای برپایی در فضاهای خارج از بنیاد از جمله جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها طراحی شده است.
گفتنی ست بنیاد پژمان در سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را با تمرکز بر آثار هنرمندان معاصر ایران و جهان در چهارچوب بیانیه‌ای مشخص آغاز کرد و با گذشت زمان، وظیفه‌ خود در راستای تعهد به فضای فرهنگی و هنری ایران را بیش از گردآوری آثار هنری و پشتیبانی اقتصادی از گالری‌ها و هنرمندان دانست. ایجاد سکویی ارتباطی بین هنرمندان و فراهم کردن فضایی فراتر از اطراف دستیافتنی‌شان در چشم‌انداز این نهاد قرار دارند.


نمایش آثار هنر معاصر، برگزاری کارگاه‌، دعوت از هنرمندان و کارشناسان هنری و برگزاری جلسات گفت‌وگو، تبادل هنرمندان با دیگر مراکز هنری در خارج از ایران و پشتیبانی از مطالعات فرهنگی و نشر از اهداف این بنیاد محسوب می‌شوند.
این نهاد خصوصی سعی دارد هم‌پا با محیط‌های آموزشی و فرهنگی، بستری هرچه بارورتر و خلاق‌تر برای اعتلای وضعیت فرهنگ و هنر معاصر را سبب شود. در این راستا سه مرکز: کارخانه‌ آرگو، ساختمان کندوان و کافه‌ موزه‌ هنرهای معاصر به ترتیب به ‌عنوان فضای نمایشی، اقامتگاه هنرمندان و محل برگزاری جلسات سخنرانی مشغول فعالیت هستند.
سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) با دبیری سید رضا میرکریمی توسط بنیاد سینمایی فارابی و زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد. بخش جهانی این جشنواره با حضور آثار داخلی و خارجی از سال ۲۰۱۵ (۱۳۹۵) به شکل جداگانه و مستقل از بخش سینمای ملی برگزار می‌شود.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها