تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۱/۱۳ - ۰۷:۵۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 83650

تهیه‌کننده تعدای از فیلم‌های نوری بیلگه جیلان فیلمساز مطرح ترکیه در جشنواره جهانی فیلم فجر کارگاه تخصصی برگزار می‌کند.

به گزارش سینماسینما، در راستای تبادل تجربیات سینمایی با بزرگان سینمای جهان تعدادی کارگاه تخصصی در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر تدارک دیده شده است که یکی از آنها با حضور زینب اوزباتور آتاکان تهیه‌کننده فیلم های ترکیه ای برگزار می شود.

زینب اوزباتور آتاکان که در استانبول متولد شده است کارگاه تخصصی شیوه تهیه کنندگی فیلم های سینمایی را در ایران برگزار می کند.

این فیلمساز ترک از واحد فیلم و تلویزیون دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه مارمارا فارغ‌التحصیل شده و در خلال سال‌های ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۹ در نقش‌های مختلفی در صنعت تبلیغات تلویزیونی فعالیت کرده و به تهیه‌کننده‌ای زبده بدل شده است.

او پس از سال ۱۹۹۴ به کارش در کمپانی‌ای ادامه داد که خودش یکی از مؤسسان آن بود. در ۱۹۹۹ وارد صنعت فیلمسازی شد و تولید پروژه‌های جهانی را آغاز کرد. او در سال ۲۰۰۷ کمپانی «زینوفیلم» را پایه‌گذاری کرد که به تولید پروژه‌های سینمایی اختصاص یافت. او بر همین اساس، سه سال بعد جایزه بهترین «همکار تولید» اروپایی را از آکادمی فیلم اروپا کسب کرد.

وی در سال ۲۰۱۰ کارگاه‌های «یاپیم‌لب» را با این هدف راه انداخت که تجربه و دانش خود به عنوان تهیه‌کننده را با فیلمسازان جوان به اشتراک بگذارد.

زینب آتاکان هنوز نایب رییس شبکه دیداری-شنیداری زنان اروپایی (EWA) است که برای ایجاد فرصت‌های برابر برای زنان شاغل در صنایع دیداری-شنیداری در اروپا و سراسر جهان فعالیت می‌کند.

او در ۲۰۱۴ جایزه دستاورد Uçan Süpürge Bilge Olgaç را به دست آورد و در سال ۲۰۱۴ آخرین فیلم کارنامه نوری بیلگه جیلان با نام «خواب زمستانی» را تهیه کرد که در شصت‌وهفتمین جشنواره فیلم کن موفق به کسب نخل طلای این رویداد بزرگ سینمای جهان شد. البته آتاکان پیش از این سه فیلم دیگر از جیلان با نام های «اقلیما» (۲۰۰۶)، «سه میمون» (۲۰۰۸) و «روزی روزگاری در آناتولی» (۲۰۱۱) را تهیه کرده است.

آتاکان از سال ۲۰۱۴ «فیلم فوروم آنتالیا» را راه انداخت که بازاری برای تولید مشترک است و به عنوان بخشی جنبی جشنواره فیلم آنتالیا برپا می‌شود و خودش ریاست آن را هم بر عهده دارد. او همچنین بخش ترکیه جوایز تماشاگران جوان را ساماندهی کرده است که پروژه‌ای زیر نظر آکادمی فیلم اروپاست. او عضو آکادمی فیلم اروپا، عضو آکادمی آسیا پاسیفیک اسکرین و مدیر هنری پایگاه فیلم کوتاه بنیاد سابانجی هم هست.

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها