تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۰۳/۲۹ - ۱۳:۲۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 176725

کارگاه فیلمسازی با موبایل برای کودکان و نوجوانان از تاریخ ۲۱ تا۲۷ خرداد ۱۴۰۱ با حضور مهگان فرهنگ در دو گروه سنی کودک و نوجوان در شهر مهر در استان فارس توسط مرکز اسلامی فاطمیه برگزار شد.
به گزارش سینماسینما، این رویداد یکی دیگر از کارگاه های آموزشی مهگان فرهنگ بود که بر اساس تجربه های پیشین آموزشی او در زمینه فیلم و انیمیشن به کودکان و نوجوانان برگزار شد.
تاکید بر تقویت تخیل, ایده پردازی، اهمیت داستان، تجربه های زیسته در زندگی کودکان و نوجوانان و نگاه بومی از مهمترین نکاتی است که او در کارگاه های مختلف ملی و جهانی در نظر دارد.

در این دوره شرکت کنندگان به تفکیک گروه سنی آموزش‌هایی را دیدند و در برخی از ساعت‌ها به کار عملی پرداختند.
کارگاه انیمیشن دو بعدی با موبایل در بخش کودکان از بخش‌های خاص این کارگاه بود، چرا که ایده پردازی، نوشتن داستان برای فیلم، پرداختن به شخصیت و ساخت آن با ساده ترین امکانات اصلی ترین مواردی است که به آن ها آموزش داده شد و استفاده از عناصر بصری بومی از جمله نخل از مهمترین مواردی بود که کودکان در ایده هایشان استفاده کردند و آثار خود را با محوریت آن ساختند.
در بخش نوجوانان نیز پس از آموزش های ساده و اولیه، نوجوانان تجربه هایی تصویری در محیط انجام دادند.
این کارگاه توسط مرکز اسلامی فاطمیه در شهر مهر برگزار شد و در انتهای دوره به کودکان ونوجوانان شرکت کننده گواهی حضور در دوره اهدا شد.
در طول دوره برگزار شده یک جلسه به پخش فیلم و گفتگو تعلق داشت که در بخش نوجوانان فیلم ساز دهنی ساخته امیر نادری و در بخش کودکان کشاورز و ربات اثر عبدالله علیمراد پخش شد و پس از آن بچه ها به گفتگو درباره ی فیلم ها پرداختند. فیلم دیدن و گفتگو درباره ی فیلم یکی از شیوه های مهم در تقویت تفکر انتقادی و افزایش اعتماد به نفس در کودکان و نوجوانان است.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها