تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۷/۲۳ - ۱۷:۰۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 69497

اصغر یوسفی نژاد از اکران فیلم ” ائو” و فیلمنامه جدید خود گفت.
به گزارش سینماسینما، اصغر یوسفی نژاد کارگردان فیلم سینمایی “خانه ”  در خصوص اکران این فیلم در سینماهای کشور که قرار است از روز یکشنبه ۲۳ مهرماه به روی پرده سینماها برود، گفت: برنامه اکران فیلم‌ ما در گروه هنر و تجربه همانند سایر آثاری است که در این گروه روی پرده رفته‌اند. جلسات نقد و بررسی خواهیم داشت و در شهرهای مختلف حضور به هم می‌رسانیم.

وی ادامه داد: تا جایی که بتوانم و در توانم باشد، مایلم در برنامه‌ها حاضر باشم، چراکه بخش اساسی فیلمسازی مواجه با تماشاگر و آشنا شدن با نظرات اوست. این اصلی‌ترین بخش ماجرای فیلمسازی است و من هم تلاش می‌کنم این لحظات را از دست ندهم، اما هم‌زمان با اکران داخلی ما چند برنامه هم در خارج از کشور داریم که اصلی‌ترین آن ۲ آبان ماه در توکیو رقم می‌خورد و بعدازآن در آبان و آذر هم برنامه‌هایی در سطح بین‌المللی داریم که به‌موقع اطلاع‌رسانی خواهند شد.

کارگردان فیلم “ائو” در ادامه بیان کرد: در کنار این بخش از ماجرا اولین نسخه یا پیش‌نویس فیلمنامه بعدی را هم آماده کردم. فیلمنامه در مرحله‌ای است که مستعد بازنویسی‌های بسیار است و تاکنون تنها چارچوب کلی کار و بخش عمده‌ای از دیالوگ‌های آن نوشته‌ شده است. بعد از اکران فیلم “ائو ” پس از مشورت با دوستان نزدیکم نگارش کامل فیلمنامه را شروع خواهم کرد.

یوسفی نژاد در خصوص تفاوت فیلم جدید با “ائو” اظهار کرد: تغییرات عمده خواهد بود و آنچه الآن بیان شود طرح خامی است که به آنچه تماشاگر می‌بیند هیچ ربطی ندارد، بنابراین فعلاً از گفتن خلاصه موضوع آن خودداری می‌کنم. تنها می‌توانم بگویم که فیلم جدیدم به لحاظ شرایط تولیدی و ابعاد پروژه، انتخاب بازیگران، زبان و لوکیشن نزدیک به “ائو ” است، اما به لحاظ موضوع و داستان کاملاً مجزا از آن فیلم است.

این منتقد سینما درباره عنوان فیلم جدید نیز گفت: عنوان فیلم جدیدم “عروس خوانده ” یا به زبان آذری ” اوگئی گلین” نام دارد.

وی در خاتمه عنوان کرد: ما در ایام جشنواره فیلم فجر مهمان هم‌وطنان فارس زبان بودیم و الآن هم مهمان آن‌ها هستیم. تا اینجا که شرمنده‌مان کردند و امیدواریم که در سالن‌ها نیز رسم مهمان‌نوازی را ادامه دهند و ما را تنها نگذارند.

“ائو” روایت مردی است که از دنیا رفته و همه دور جسد او جمع شده‌اند اما این جسد از چشم تماشاگر دور نگه داشته‌ می‌شود. متوفی وصیت کرده که بعد از مرگ، جسد او را در اختیار دانشکده پزشکی برای استفاده علمی قرار دهند اما دخترش شدیدا مخالف است. رامین ریاضی، محدثه حیرت، غلامرضا باقری، صدیقه دریانی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

این فیلم در سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر موفق به دریافت جایزه نتپک، سیمرغ سیمین بهترین فیلمنامه و سیمرغ زرین بهترین فیلم شد.

منبع: هنرآنلاین

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها