شب گذشته هیات داوران بخش «نوعی نگاه» هفتاد و دومین جشنواره فیلم کن، جایزه بزرگ این بخش رقابتی را به کریم عینوز کارگردان برزیلی دادند.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، فیلم «زندگی نامرئی یوریدیس گوسمائو» ساخته کریم عینوز از برزیل موفق به کسب جایزه بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن ۲۰۱۹ شد.
نادین لبکی فیلمساز لبنانی که ریاست هیات داوران این بخش را برعهده داشت، اسامی برندگان را اعلام کرد که در میانشان «ژاندارک» برونو دومون و فیلم مستقل «بالا رفتن» هم جای داشت.
کارگردان «کفرناحوم» و گروه داورانش از میان ۱۸ فیلم بلند این بخش، برندگان را تعیین کردند. بخش نوعی نگاه در واقع دومین جایزه مهم جشنواره فیلم کن را تشکیل میدهد.
بخش نوعی نگاه در کنار بخش مسابقه و سینه فونداسیون بخشهای رقابتی رسمی جشنواره کن هستند.
«زندگی نامرئی یوریدیس گوسمائو» ساخته کریم عینوز ملودرامی درباره دو خواهر در دهه ۱۹۵۰ در ریودوژانیرو و ششمین فیلم بلند کارگردان ۵۳ ساله برزیلی است. وی پیشتر در سال ۲۰۰۲ با اولین فیلمش با عنوان «مادام ساتا» در بخش نوعی نگاه حضور داشت.
جایزه دوم هیات داوران به «آتش خواهد آمد» ساخته الیور لاکس از فرانسه اهدا شد. وی پیشتر جایزه بخش هفته منتقدان جشنواره کن را در سال ۲۰۱۶ با اولین فیلم بلندش با عنوان «میموزا» دریافت کرده بود.
کانتمیر بالاگوف فیلمساز ۲۷ ساله روسی نیز جایزه بهترین کارگردانی را برای فیلم «قددراز» دریافت کرد. این درام درباره دو زن جوان است که در دوره پس از جنگ جهانی دوم باید زندگیشان را دوباره بسازند.
یک جایزه ویژه به نام Coup de Coeur هم به دو فیلم به صورت مشترک اهدا شد؛ «عشق یک برادر» ساخته مونیا چوکیا از کبک که فیلم افتتاحیه این بخش بود و فیلم «بالا رفتن» ساخته مایکل آنجلو کاوینو.
«آزادی» ساخته آلبرت سرا فیلمساز اسپانیایی نیز جایزه ویژه گروه داوری را برد و «ژاندارک» به کارگردانی برونو دومون با تقدیر ویژه داوران روبه رو شد.
جایزه بهترین بازیگر به کیارا ماسترویانی دختر کاترین دونو بازیگر پرآوازه فرانسوی و مارچلو ماسترویانی فیلمساز شهیر ایتالیایی برای بازی در «در شبی جادویی» فیلمی کمدی از کریستوف اونوره تعلق گرفت.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ۴۸ منتقد بهترین فیلم کن ۲۰۲۵ را انتخاب کردند؛ «صراط» بهترین فیلم شد/ فیلم پناهی در میان آثار منتخب
- برندگان بخش «نوعی نگاه» جشنواره فیلم کن معرفی شدند
- گزارش محمد حقیقت از اکران «یک تصادف ساده»؛ آیا فیلم جعفر پناهی از کن جایزه میگیرد؟
- به بهانه نمایش فیلم سپیده فارسی در کن؛ نامه سرگشاده کن لوچ و پل لاورتی خطاب به جامعهی بینالملل سینماگران در حمایت از صلح/ دیگر نمیتوان ادعا کرد که ما نمیدانستیم
- جشنواره فیلم کن ۲۰۲۵؛ جایزه ویژه «زنان در حرکت» به نیکول کیدمن اهدا میشود
- داوران کن مشخص شدند
- «داستانهای موازی» به خریداران عرضه میشود/ پروژه جدید فرهادی در بازار کن
- همزمان با ۱۰۰ ساله شدن فیلم؛ نسخه ترمیم شده «جویندگان طلا» در کن نمایش داده میشود
- در پی حضور دو فیلم ایرانی در بخش رقابتی کن؛ کانون کارگردانان سینما بیانیه داد: خوشحالیم
- «زن و بچه» سعید روستایی به کن دعوت شد
- ۱۱ فیلم اعلام شد؛ «منفعت آدام» بخش هفته منتقدان کن را افتتاح میکند
- پوستر بخش ۱۵ روز کارگردانان جشنواره کن منتشر شد
- برای دومین دوره؛ ایریس نوبلوخ رئیس جشنواره کن شد
- با رونمایی احتمالی فیلم در جشنواره کن؛ تام کروز با «ماموریت غیرممکن» خداحافظی میکند
- با حضور منصور بهرامی و بوریس بکر؛ نمایش مستند «ناستی» در جشنواره بینالمللی فیلم کن
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





