نشست مطبوعاتی فیلم «چرا گریه نمیکنی؟» بدون حضور کارگردانش برگزار شد، در حالی که علیرضا معتمدی در سینمای رسانه حضور داشت.
به گزارش سینماسینما، فیلم جدید علیرضا معتمدی روز شنبه ۱۵ بهمن در پردیس ملت برای اهالی رسانه نمایش داده شد. در نشست مطبوعاتی این فیلم فقط تهیهکننده شرکت کرده و رضا محقق جلسه را با نام خدای تنها آغاز کرد.
در اواسط نشست، دختر کوچک رضا محقق نیز او را همراهی کرد و کنار پدرش نشست.
او سپس گفت: ابراز همدردی میکنم با مردم خوی و امیدوارم مسئولان و سینما در این فصل سرد در شرایط سخت کمککننده باشند.
وی با اشاره به اینکه سه اثر در این دوره از جشنواره دارد، ادامه داد: وقتی مشغول تولید فیلم «شهر خاموش» بودم باران کوثری پیشنهاد همکاری در ساخت این فیلم را داد و پس از تحقیقاتی تصمیم به تولید فیلم گرفتم.
او بیان کرد که یکسری از سوالها باید توسط خود فیلمساز پاسخ داده شود.
این تهیه کننده درباره اسم فیلم هم گفت: اگرچه نظرم براین بود که تغییر کند اما در کار فیلمساز دخالتی نمی کنم.
محقق اظهار کرد: من نمیتوانم برای آقای معتمدی تعیین تکلیف کنم که تشریف بیاورند یا خیر. در دنیا تهیهکننده صاحب یک اثر است و من عزم خود را جزم کردم که فیلم در اینجا باشد. اینکه تا اینجا تشریف بیاورند و پشت در بایستند را خودشان باید پاسخ دهند. سینمایی که صاحبانش مردم و هنرمندان هستند را نمیشود تحریم کرد چون ما معیشت مردم را نشانه گرفتهایم. در حوزه سیاسی هم عدهای به نام کاسبان تحریم وجود دارند. اگر در تونس و قاهره اتفاقهایی افتاد، آیا سینما را تحریم کردند؟
او درباره واکنش بازیگران به حضور فیلم در جشنواره با اشاره به آیهای از قرآن مبنی براینکه گروهی قلیل بر عدهای زیاد پیروز میشوند، گفت: من اینجا تنها آمدم ولی این سینما مگر سال قبل هم نبود؟ میگویند من رانت دارم ولی سابقه کاری من همه چیز را نشان میدهد، بخصوص که همین سال قبل فیلم کم بودجه «دِرب » را در جشنواره داشتم. میگویند من وصل هستم. بله، ولی وصل به خدا. چرا شائبه ایجاد میکنند؟ دوستان اگر دوست دارند تشریف بیاورند. به آنها گفتم اینجا میدان شماست. من میدانم شما برمیگردید. ما در غم مردم غمگینیم و در شادی آنها شاد. من نمیتوانم با سینما قهر کنم. اگر هم قهر کنم، برمیگردم. صحبتی دارید، آن را مطرح کنید.
وی تاکید کرد: وسط بازی نکنیم. بیایید در میدان بازی کنید و حرف بزنید. پیام دادهاند که رفاقتی در این فیلم بودند. چه کسی رفاقتی آمده؟ شمایی که ۵۰۰ میلیون گرفتید؟ نامه نوشتید که من تهیه کننده باشم، بعد میگویید مرا نمیشناختید و دو هفته قبل از کار اضافه شدم؟ اگر میخواهید مرا بزنید جور دیگری بزنید. مملکت قانون دارد و حتما برای ادعاهای مطرح شده باید پاسخ داشته باشند. گفته بودند داماد شخص خاصی هستم. من به داماد پاسدار بودن افتخار میکنم ضمن اینکه ازدواجم از سر عشق و دوستی بود.
رضا محقق با بیان اینکه سینما عشق اوست گفت: امسال با سه فیلم به جشنواره آمدم و سال دیگر با چهار فیلم.
او درباره اینکه آیا نگران نیست اظهارنظرش درباره بازیگران فیلم، ادامه کارش در سینما را برایش سخت کند، گفت: برای چه نگران باشم؟ مگر آنها مرا به سینما آوردند؟ بگذارید آزادی کمی نفس بکشد. بگذارید مردم قضاوت کنند. شما اگر دلتان برای مردم میسوزد، بیایید و کمک کنید. برای مردم چه کار کردید؟ از پشت مناسبات خود بیرون بیایید. سینما پنح هزار عضو دارد وقتی آن را تحریم میکنید بیش از چهار هزار نفر دیگر چه کنند؟ مگر سینما ارث موروثی کسی است؟ شما جای خود را با سیاسیون اشتباه گرفتید. کجای دنیا بازیگر این همه اختیار عمل دارد که درباره همه چیز حرف بزند؟ چند نفر از آنها به خوی رفتند؟
وی ادامه داد: چرا برای تحریمهای ظالمانه آمریکا و بیماران پروانهای و … پست نمیگذارید؟ چون میترسید پروازهایتان به خطر بیفتد؟
رضا محقق در پایان نشست که در لحظههایی با صدای بلند و بغض او همراه بود، گفت: من در آخر فقط میخواهم بگویم که خدای بزرگ من بخشیدم تو هم ببخش. سینمای ما برای همه است. شما -بازیگران- رفتید، ولی برمیگردید و من هم در خدمت شما هستم.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ معرفی آثار راهیافته به بخش مسابقه سینمای ایران
- اکران فیلمی با بازی باران کوثری
- عشق از راه میرسد/ نگاهی به فیلم «چرا گریه نمیکنی؟»
- «آه سرد» در بخش رقابتی جشنواره ایتالیایی
- رقابت «آه سرد» در جشنواره فیلم مسکو
- اولین حضور جهانی «آه سرد» در جشنواره سانتاباربارای آمریکا
- سیمرغ مردمی جشنواره فجر دوباره حذف میشود؟
- درباره انتقاد شدید کارگردان چرا گریه نمیکنی از فیلمیران پخش کننده فیلمش
- گفتوگو با علیرضا معتمدی کارگردان «چرا گریه نمیکنی؟»/ تروما را به تجربه خلاقه و رهاییبخش تبدیل کردم
- رقابت ادامهدار کمدیها و گیشه ۸۰۰ میلیونی سینما
- جدیدترین آمار فروش فیلمها با ۱۸ میلیون تماشاگر
- آغاز نمایش فیلمهای سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران با «آه سرد»
- ثبت قرارداد اکران «چرا گریه نمیکنی» و «سلفی با رستم»
- «آه سرد» از ۱۲ مهر اکران میشود
- تماشاگران «دِرب» از سینمای ایران به ۲۰ هزار نفر در فرانسه رسید
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «مثل یک بهمن»؛ روایت خنیاگری که صدای یک قوم اصیل شد
آخرین ها
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت
- ۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم-کنسرت «بازی تاج و تخت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «سگ سیاه»؛ بازمانده در شهر مردگان
- پیوند نوستالژی و نقد اجتماعی در «سینما شهر قصه»
- سیویکمین دوره جوایز سینمایی لومیر فرانسه؛ نامزدی ۲ سینماگر ایرانی/ «بیگانه» نامزد ۶ جایزه شد





