علیرضا نجفزاده که پیش از این «زوج یا فرد» را ساخته بود قرار است سراغ قصههایی برود که هر دو از فیلمنامههایی تراژیک و ملودرام برخوردار است.
به گزارش سینماسینما، علیرضا نجفزاده کارگردان جوانی که در اولین تجربه سریالسازی مستقل خود در نوروز ۹۸ «زوج یا فرد» را روانه آنتن شبکه سه کرد و این روزها در تدارک ساخت سریال دوم خود است، در این باره گفت: بعد از «زوج یا فرد» پیشنهادهای زیادی برای کارگردانی داشتم اما فیلمنامههایی که به من پیشنهاد میشد خوب نبودند.
وی با اشاره به دو سریال که فیلمنامهشان با نظر او در حال نگارش است، بیان کرد: این روزها فیلمنامه دو سریال یکی برای شبکه نمایش خانگی و دیگری برای تلویزیون نوشته میشود که تحقیق و نگارش آنها با نظر من جلو میرود و از بین این دو تصمیم خواهم گرفت که کدام را بسازم.
کارگردان «زوج یا فرد» که اولین سریالش فضایی طنز داشت، ادامه داد: سریال شبکه نمایش خانگی یک ملودرام اجتماعی است. پروژه تلویزیونی هم یک قصه تراژیک دارد البته من دنبال قصه خوب هستم وحال و هوای آن فرقی نمیکند هرچند ساخت طنز کار سختی است.
وی درباره فیلمنامه تراژیکی که برای تلویزیون دارد، اظهار کرد: بابک احمدی مقدم این قصه را مینویسد و حدود یک تا یک ماه و نیم دیگر نگارش فیلمنامه آن به پایان میرسد.
نجفزاده در پایان درباره قصههای مشابه در سریالهای تلویزیونی توضیح داد: من در این مدت چند پیشنهاد داشتم که به دلیل همین که قبلا کارهایی مشابه این قصهها ساخته شده بود از کارگردانی آثار منصرف شدم. متاسفانه موضوعات خیلی از روی هم کپی میشود و در هر دوره ای قصه هایی باب میشود که عدهای سمت آنها میروند. شخصاً علاقهای به این جنس کپیبرداریها ندارم.
منبع: خبرگزاری مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





