نوید صولتی که فیلم کوتاه «جونده» را در گروه سینمایی هنر و تجربه در بسته بازگشت کوتاه در حال اکران دارد، شرایط تولید این فیلم کوتاه را سخت عنوان کرد که تنها همراهی با یک تیم حرفهای توانست این کار را به سرانجام برساند.
به گزارش سینماسینما ،این کارگردان با اشاره به شرایط تولیدی سخت «جونده» اشاره کرد و گفت: «نود درصد فیلم در شب های سرد زمستان، در قبرستان قطارهای فرسوده و در فضایی کاملا دور افتاده از شهر فیلمبرداری شد. همین عوامل برای یک تولید سخت کافی است و تنها چیزی که می توانست این شرایط را سهل و آسان کند تا بتوانم تمام آن چیزی که در کاغذ و ذهنم داشتم پیاده کنم، یک تیم همدل و حرفه ای بود و باید از حسین خطیبی که به عنوان مدیر تولید شرایط لازم را برای گروه هموار کرد تا گروه بتواند بیکم و کاست پروژه را پیش ببرد تشکر کنم.»
مسعود امینیتیرانی فیلمبردار این فیلم از جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران جایزه بهترین فیلمبرداری را دریافت کرده است. صولتی با بیان اینکه امینی به دوربیناش کاراکتر میدهد، توضیح داد: « آرامش همکاری با مسعود امینی تیرانی مثال زدنی است. امینی همیشه بنا به جهان فیلم، به دوربیناش کاراکتر میدهد و با قابهایش به آن کاراکتر جان میبخشد. او در راستای جهان فیلم، قابهایش را رنگ و نقاشی میکند و نگاه عمیقی به فیلمنامه و جهان فیلم دارد.»
او تاکید کرد: «بسیاری از فیلمبردارها در وهله اول از انتخاب دوربین، لنز و تجهیزات نور و تصویر صحبت میکنند و ابزار، مهم ترین دغدغه آنهاست. اما مسعود امینی مهمترین الویت و دغدغهاش، محور جهان فیلم و جهانبینی کارگردان است و تفاوت نگاه ایشان، من را به تولید فیلم، بیشتر امیدوار می کرد. همین نگاه درست از جهان فیلم بود که جایزه بهترین فیلمبرداری از سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران را برای فیلم «جونده» به همراه داشت.»
فیلم کوتاه «جونده» علاوه بر جایزه و تندیس بهترین فیلمبرداری از سی و ششمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران نامزد بهترین فیلم داستانی، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم هنروتجربه و بهترین تدوین از این جشنواره در سال ۱۳۹۸بوده است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- در پی جنجالها در شبکه اجتماعی ایکس؛ بازیگر شخصیت «امیلیا پرز» از اسکار حذف شد
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- اندر احوالات هوش مصنوعی
- در سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ بهرام رادان از هیات داوران جشنواره خارج شد
- آغاز دور جدید حراج شمارههای رند همراه اول
- تنور سرد روز دوم جشنواره فیلم فجر/ چرا باید هر فیلمی سر از جشنواره دربیاورد؟
- نقد «صنم» و «آنتیک»/ از چرایی حضور یک فیلم در جشنواره تا اثری که محترم ماند
- «رگهای آبی»؛ با فروغ، رزومهای برای باران