
نوید صولتی که فیلم کوتاه «جونده» را در گروه سینمایی هنر و تجربه در بسته بازگشت کوتاه در حال اکران دارد، شرایط تولید این فیلم کوتاه را سخت عنوان کرد که تنها همراهی با یک تیم حرفهای توانست این کار را به سرانجام برساند.
به گزارش سینماسینما ،این کارگردان با اشاره به شرایط تولیدی سخت «جونده» اشاره کرد و گفت: «نود درصد فیلم در شب های سرد زمستان، در قبرستان قطارهای فرسوده و در فضایی کاملا دور افتاده از شهر فیلمبرداری شد. همین عوامل برای یک تولید سخت کافی است و تنها چیزی که می توانست این شرایط را سهل و آسان کند تا بتوانم تمام آن چیزی که در کاغذ و ذهنم داشتم پیاده کنم، یک تیم همدل و حرفه ای بود و باید از حسین خطیبی که به عنوان مدیر تولید شرایط لازم را برای گروه هموار کرد تا گروه بتواند بیکم و کاست پروژه را پیش ببرد تشکر کنم.»
مسعود امینیتیرانی فیلمبردار این فیلم از جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران جایزه بهترین فیلمبرداری را دریافت کرده است. صولتی با بیان اینکه امینی به دوربیناش کاراکتر میدهد، توضیح داد: « آرامش همکاری با مسعود امینی تیرانی مثال زدنی است. امینی همیشه بنا به جهان فیلم، به دوربیناش کاراکتر میدهد و با قابهایش به آن کاراکتر جان میبخشد. او در راستای جهان فیلم، قابهایش را رنگ و نقاشی میکند و نگاه عمیقی به فیلمنامه و جهان فیلم دارد.»
او تاکید کرد: «بسیاری از فیلمبردارها در وهله اول از انتخاب دوربین، لنز و تجهیزات نور و تصویر صحبت میکنند و ابزار، مهم ترین دغدغه آنهاست. اما مسعود امینی مهمترین الویت و دغدغهاش، محور جهان فیلم و جهانبینی کارگردان است و تفاوت نگاه ایشان، من را به تولید فیلم، بیشتر امیدوار می کرد. همین نگاه درست از جهان فیلم بود که جایزه بهترین فیلمبرداری از سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران را برای فیلم «جونده» به همراه داشت.»
فیلم کوتاه «جونده» علاوه بر جایزه و تندیس بهترین فیلمبرداری از سی و ششمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران نامزد بهترین فیلم داستانی، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم هنروتجربه و بهترین تدوین از این جشنواره در سال ۱۳۹۸بوده است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





