اسماعیل منصف میگوید در بحران کرونا هنروتجربه میتواند متولی راهاندازی سیستم پخش آنلاین برای فیلمهای هنری و تجربی باشد.
به گزارش سینماسینما، اسماعیل منصف نویسنده و کارگردان سینما درباره اینکه برای نجات سینمای هنری و تجربی در شرایط کرونا و پساکرونا چه باید کرد گفت: فیلمسازان در بحران کرونا به یک شرایطی محکوم شدهاند که برای تغییر آن شاید از دست ما کاری برنیاید. تنها کاری که ما میتوانیم در این زمان انجام دهیم این است که باوجود شرایط پیش آمده با خود خلوتی کرده و روی ایدهها و طرحهایمان کار کنیم و ما جز این امکانی نداریم.
وی با اشاره به اینکه بحران کرونا یک اتفاق ملی و جهانی است، بیان کرد: در این شرایط حمایت از سوی اشخاص کافی نیست و کاری از دست آنها برنمیآید و دولت باید پای کار بیاید اما به نظر من هنروتجربه آنقدر دغدغه دولت نبوده است که در این شرایط بخواهد به آن کمک کند و باید خودمان فکری برای آن بکنیم.
کارگردان «زغال» با بیان اینکه فیلمهای هنری و تجربی یک حامی مهمی با نام موسسه هنروتجربه دارند، مطرح کرد: به نظر من باید همان امکاناتی را که برای سینمای بدنه که آنچنان هم به رشد جامعه کمک نمیکند و فقط سرگرم کننده است، در نظر گرفته میشود برای این سینمای آگاهی بخش نیز لحاظ کنند.
منصف افزود: اگر قرار است وامها و بودجههایی برای فیلمهای سینمای بدنه که دچار ضرر و زیان شدهاند، درنظر بگیرند باید به سینمای مستقل و فیلمسازان این حوزه نیز همان امکانات را بدهند چراکه شرایط داخلی و خارجی برای فیلمهای آنان نیز وجود ندارد.
وی درباره اینکه باید کارگروه مقابله با کرونا برای سینمای مستقل نیز تشکیل بشود، عنوان کرد: کارگروههای دیگری که برای ارایه راهکار مقابله با بحران کرونا در سینما تشکیل شده است شاید شناخت درستی از سینمای مستقل نداشته باشند و باید کارگروهی مستقل برای این سینما تشکیل بشود.
کارگردان «زغال» با اشاره به اینکه فیلمها برای اکران روی پرده سینما ساخته میشوند، اظهار کرد: در این شرایط چه بسا که بشود از فرصت استفاده کرد و به این حداقل رضایت داد و سیستم پخش آنلاین را برای فیلمهای هنری و تجربی نیز راهاندازی کرد. در این بحران کرونا بازدید از فیلمهای مستند در سایتهای مختلف چند برابر شده است و این نشان میدهد میتوان به سیستم پخش آنلاین فکر کرد.
منصف ادامه داد: شاید خود هنروتجربه بتواند متولی راهاندازی سیستم پخش آنلاین بشود و چه بسار راهاندازی این سیستم بتواند مفید واقع شود. این سیستم شاید در ابتدا با استقبال مواجه نشود اما به مرور فرصتی برای آینده این سینما خواهد بود.
وی با بیان اینکه برخی از فیلمهای هنروتجربه در شهرهایی نمایش داده شد که شاید کسی اسم هنروتجربه را نشنیده بود، گفت: میتوان از این بحران استفاده کرد و دامنه فعالیت هنروتجربه را بیشتر کرد. همچنین میتوان از فضای مجازی که امکان تبلیغات فیلمها را به ما میدهد، استفاده کرد.
کارگردان «زغال» در پایان درباره اختصاص یک سالن ویژه اکران فیلمهای هنروتجربه گفت: متاسفانه در حال حاضر اکثر سالن ها در اختیار سینمای بدنه است و فیلمهای هنروتجربه سهم بسیار کمی در تعداد سانسها و سالنهای سینما دارند. هنروتجربه مخاطب خاص خود را دارد اما باید مکانهایی برای اکران فیلمهای این گروه هم در نظر گرفته بشود تا مخاطب بداند آنجا که میرود فقط قرار است فیلمهای هنروتجربه را ببیند. کار سختی است اما انجام این کار در برخی از شهرها امکان پذیر است.
عکس خبر از امیر گرشاسبی است.
منبع: صبا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اکران آنلاین فیلم «پیر پسر» آغاز شد
- نسخه اصلی «خانه پدری» آنلاین اکران شد
- «خانواده خلج» به اکران آنلاین رسید/ نمایش ۳ انیمیشن در سالن حقیقت
- «در آغوش درخت» به اکران آنلاین رفت
- «صبحانه با زرافهها» به اکران آنلاین رسید
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- اکران آنلاین «بچه زرنگ» از ۵ فروردین
- «آغوش باز» آنلاین اکران میشود
- «خائن کشی» آنلاین میشود
- اکران آنلاین «قیف» از سهشنبه
- «شهر خاموش» و «شناور» در شبکه نمایش خانگی
- از ۱۶ آبان؛ «خورشید آن ماه» ساخته ستاره اسکندری آنلاین اکران میشود
- آغاز پیش فروش فیلم سروشصحت/ «سال گربه» آنلاین اکران میشود
- «تمساح خونی» و «آبی روشن» آنلاین اکران میشوند
- همزمان در سراسر دنیا؛ مستند «ژیلا» آنلاین اکران میشود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد





