تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۴/۱۴ - ۱۵:۲۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 138326

سینماسینما، تبسم کشاورز: به اعتقاد کامبیز نوروزی سینمای ایران یکی از بالنده ترین جریانهای فرهنگی ایران است که در مقایسه با سایر جریانهای فرهنگی در حال رشد بوده و بسیاری از شخصیتهای سینمایی افراد معتبر فرهنگی اند.

این حقوقدان در گفتگو با خبرنگار سینماسینما گفت: «توانایی سینمای ما به جایی رسیده که با وجود همه ممیزی ها، قابلیت حرف زدن را پیدا کرده و سالهاست که دیگر ممیزی نتوانسته سد راه آن باشد. این سینما به مذاق آنانی که به دنبال فرهنگ دستوری اند و توانایی تولید اثر ندارند خوش نمی آید. کسانی که نمی توانند قدشان را بلند کنند ،پای دیگران را کوتاه می کنند تا قدشان بلندتر دیده شود.»

او افزود: «بخشی از هیاهو ها در مورد ورود پولهای کثیف به سینما ناشی از همین تفکر است و بخشی هم بخاطر مغشوش بودن محیط وب که اصول حرفه ای و اخلاقی را رعایت نمی کنند.»

به گفته این حقوقدان موضوع فساد اقتصادی در سینما و ورود پولهای آلوده در سینما پیش از آنکه یک واقعیت همه جانبه باشد یک بحثی است که مد شده و بدون استناد کافی گفته می شود که سازگاری با فضای سینمای مستقل ندارد: «ما وقتی ادعایی مطرح می کنیم باید دلیلی داشته باشیم و نمی شود به صرف فلان ادعا نظر داد. فرض بگیریم ادعای ورود پول کثیف توسط امامی و سریال شهرزاد درست باشد آیا قابل تعمیم است؟در ایران سالیانه بیش از صد فیلم سینمایی ساخته و اکران می شود ،دهها سریال خانگی ساخته و منتشر می شود، فرض بگیریم این یک مورد درست باشد، به استناد یک مورد نمی شود حکم کلی داد.هم غیر معقول است و هم غیر منصفانه و نه از لحاظ اخلاقی درست است و نه حقوقی.»
نوروزی با اشاره به روند محاکمات فساد اقتصادی گفت: «در ماجرای روند مبارزه با فساد درست است که دستگاه قضایی و محاکمه و مجازات ممکن است موثر باشد اما این برخورد یک برخورد ریشه ای نیست. هر جرمی زمینه ها و بسترهایی برای وقوع دارد. ما یکبار با بزهکار برخورد می کنیم ، یکبار با بزه.محاکمه و تنبیه و مجازات مبارزه با بزهکار است برای مبارزه با بزه باید زمینه های وقوع را شناسایی کنیم و از بین ببریم. فساد مالی دستگاهها با چند محاکمه و مجازات و اعدام درمان پذیر نیست.»

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها