کارگردان مستند «روز خون» گفت: اکرانهای «هنر و تجربه» باید به گونهای طراحی شود که مخاطب بتواند برای آن برنامهریزی کند.
به گزارش سینماسینما، کاوه مظاهری کارگردان سینما که تجربه اکران فیلم در گروه سینمایی «هنر و تجربه» را دارد، گفت: یکی از بهترین اتفاقهایی که میتواند در حوزه اکران فیلمهای «هنر و تجربه» رخ دهد، این است که بتوان یک فضای ثابتی را برای نمایش فیلمها در نظر گرفت، مانند سینمای «عصر جدید» که قرار بود چنین اتفاقی رخ دهد. در واقع میتوان گفت این نوع از اکران در بیشتر کشورهایی که سینمای خاص با مخاطب محدود دارد، وجود دارد که از جمله این کشورها میتوان به فرانسه و سوئیس اشاره کرد.
وی بیان کرد: من پیش از این تجربه اکران دو فیلم که شامل یک اثر کوتاه و یک سینمایی بلند است را در گروه «هنر و تجربه» داشتم. فیلم کوتاه «روتوش» در اولین باکس فیلمهای کوتاه قرار داشت که با توجه به اینکه فیلمهای این باکس آثاری بود که موفقیتهای بینالمللی قابل توجهی را به دست آورده بود، مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت و به روایت «هنر و تجربه» این باکس فیلم کوتاه توانست فروش بسیار خوبی را تجربه کند.
این کارگردان جوان توضیح داد: نباید این را فراموش کرد که مخاطب «هنر و تجربه» مخاطب خاص است و باید برنامه اکران مناسبی را برای آن فراهم کرد که این برنامه میتواند به نوعی به انتخاب فیلمها نیز بستگی داشته باشد. درباره تجربه اکران فیلم بلند خود نیز باید بگویم که «بوتاکس» در دوره کرونا به نمایش درآمد و در آن زمان بسیاری از مخاطبان به سینما نمیرفتند، البته فیلم توانست مخاطبان قابل توجهی به نسبت دوره کرونا، داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه اکران فعلی سینمای «هنر و تجربه» مشکلاتی را به همراه دارد که از نظر وی شامل پراکندگی و بینظمی سانسهای نمایش است، بیان کرد: به این معنا که مخاطب تصمیم میگیرد فیلم مورد نظر خود را ببیند اما به دلیل پراکندگی اکران نمیتواند سانس مناسب با زمان مورد نظر خود را پیدا کند. این درحالی است که مخاطب در اکران عمومی به راحتی میتواند با توجه به زمان خود سانس مورد نظرش را برای تماشای فیلم بیابد.
کارگردان فیلم کوتاه «شهربازی» ادامه داد: مساله این است که حتی با وجود یک پاتوق ثابت برای اکران، باید سانسهای مناسب نیز برای فیلمها در نظر بگیرند. در واقع سانس ثابت در جذب مخاطب فیلم تاثیرگذار باشد، هرچند در کل میتوان گفت «هنر و تجربه» مخاطب چندانی ندارد اما باز هم برای همین مخاطب نیز باید برنامه مناسبی در نظر گرفت. در واقع مخاطب «هنر و تجربه» مخاطبی است که تمایل چندانی به تماشای آثار سینمای بدنه ندارد و ترجیح میدهد فیلمهای هنری تماشا کند، اما متاسفانه برنامهریزی مناسبی برای تامین خوراک این گروه از مخاطبان نداریم.
مظاهری در پایان گفت: در واقع میتوان گفت اکرانهای «هنر و تجربه» به گونهای باشد که برای مخاطب قابل برنامهریزی باشد. مساله این است که برنامه اکران «هنر و تجربه» با نگاه مدیر این گروه چیده میشود اما اگر این برنامه با نگاه مخاطب چیده شود، بیشک اتفاق قابل توجهی رخ میدهد و فیلمها به خوبی دیده میشوند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- الهام حسینزاده: «هنر و تجربه» به تمرکز پایگاهی، نمایشی و تبلیغاتی نیاز دارد
- اعلام نامزدهای جشن کارگردانان در بخش «کارگردانان فیلم اولی»
- هنروتجربه، شاهرگ حیاتی ورود به سینمای جهان
- اطلاعیه موسسه هنروتجربه در واکنش به تصمیم سازمان سینمایی/ قدردانی از سینماگران، امید به آینده
- سِیر و سُلوک در دنیای زنانه/ نگاهی به فیلم «بوتاکس»
- افتتاح دومین دوره «نگاهی بر سینمای چین» با نمایش فیلم ژانگ ییمو
- اعلام اسامی فیلمهای حاضر در دومین دوره «نگاهی بر سینمای چین»
- به همت موسسه هنروتجربه و سفارت چین در ایران؛ دومین دوره «نگاهی بر سینمای چین» برگزار میشود
- کاوه مظاهری کارگردان «بوتاکس» مطرح کرد/ قوانین مربوط به فیلمساز اول باید تغییر کند
- «بوتاکس» در گروه هنروتجربه اکران میشود
- پوراسماعیلی: صداوسیما با فیلم کوتاه همراهی نمیکند/ مظاهری: راهیابی فیلم کوتاه به اسکار نیازمند استراتژی پخش است
- «دبورایانگ» از «بوتاکس» ایرانی نوشت
- آثار راه یافته به فستیوال سینمای ایران در شانتیئی فرانسه معرفی شدند
- اکران آنلاین دو فیلم از ۱۲ خرداد
- شور و شعور
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





