تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۲/۰۵ - ۱۵:۴۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 15070

کتاب جنگلفیلم «کتاب جنگل» محصول جدید کمپانی دیزنی با فروش ۲۳٫۸ میلیون دلاری در ۱۲ روز،‌ پرفروش‌ترین فیلم هالیوودی تاریخ سینمای هند نام گرفت.

به گزارش سینماسینما، رکورد پرفروش‌ترین فیلم هالیوودی تاریخ سینمای هند پیش از این در اختیار «سریع و خشن ۷» بود که سال گذشته توانسته بود در طول مدت مشابه فروش ۲۳٫۴ میلیون دلاری دست یابد.

«کتاب جنگل» به کارگردانی «جان فاوارو» اکران خود را در سینماهای هند از تاریخ ۸ آوریل و یک هفته قبل از اکران عمومی در سینماهای آمریکا آغاز کرد و در سه روز اول نمایش توانست ۸٫۴ میلیون دلار بفروشد و با فروش ۲٫۵ میلیون دلاری در روز سوم، رکورد فروش روزانه فیلم‌های هالیوودی در تاریخ سینمای هند را نیز به نام خود ثبت کرد.

فیلم «کتاب جنگل» که آمیزه‌ای از فیلم و جلوه‌های ویژه کامپیوتری است، دارای ارتباط فرهنگی عمیقی با مخاطبان هندی است چرا که «رودیارد کیپلینگ» نویسنده این رمان در هند زندگی می‌کرد و با الهامی که از این کشور دریافت کرد رمان‌های «کتاب جنگل» و «مردی که می‌خواست شاه باشد» را نوشت.

علاوه براین نسخه‌ای از فیلم «کتاب جنگل» که در سینمای هند اکران شده است، توسط ستاره‌های بالیوودی چون «پریانکا چوپرا»، «عرفان خان»، «نانا پاتیکر» و «شفالی شاه» دوبله شده است.

«آمیرتا پاندی»، نایب رئیس کمپانی دیزنی هند در این‌باره گفت: بسیاری از مردم هند با ماجراهای «کتاب جنگل» بزرگ شده‌اند؛ بنابراین عامل نوستالژی دلیل اصلی فروش موفق فیلم و استقبال مخاطبان سینمای هند بوده است. ما دوست داریم این فیلم نه تنها به زبان انگلیسی بلکه به زبان‌های دیگر نیز نمایش یابد و مخاطبان آن به اندازه فیلم‌های پرفروش هندی باشد. «کتاب جنگل» با ارتباطات عمیق فرهنگی که با مردم هند دارد توانسته خود را از شهرهای بزرگ به مخاطبان روستایی نیز برساند.

به گزارش اسکرین دیلی، نسخه دوبله شده هندی فیلم «کتاب جنگل» ۶۵ درصد از فروش و نسخه اصلی انگلیسی ۴۴ درصد از مجموع فروش این فیلم را به خود اختصاص داده است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها