در پی تقدیر ویژهی جایزه آسیاپاسفیک از فاطمه معتمدآریا برای بازی در فیلم «بهمن» در ادامه مروری بر حضور بازیگران سینمای ایران و موفقیتهایشان در این جایزهی استرالیایی داریم.
سال گذشته مریلا زارعی برای بازی در فیلم «شیار ۱۴۳ » مورد تقدیر جایزهی آسیاپاسفیک قرار گرفت.
در سالهای متمادی برگزاری این جایزه که از آن به عنوان «اسکار آسیایی» هم تعبیر میشود، بازیگران مختلفی از سینمای ایران نامزد شدند که پیش از این دو تقدیر ویژه؛ (معتمدآریا و زارعی) فقط رضا ناجی در سال ۸۷ برای بازی در «آواز گنجشکها» جایزه بهترین بازیگر مرد را گرفته است.
سال ۹۳؛ نوید محمدزاده برای «عصبانی نیستم»، در سال ۹۲ نگار جواهریان برای بازی در «حوض نقاشی»، سال ۹۰ پیمان معادی برای بازی در «جدایی نادر از سیمین» و شایسته ایرانی برای «آینههای روبرو» نامزد دریافت جایزه آسیاپاسفیک شدند.
و پیش تر هم در سال ۸۸ گلشیفته فراهانی برای بازی در «درباره الی» نامزد جایزه آسیاپاسفیک شد.
۵ آذر ماه مراسم اعطای جوایز نهمین دوره جوایز سینمایی آسیا پاسفیک در حالی در شهر «بریسبن» استرالیا برگزار شد که نگار جواهریان دیگر بازیگر ایرانی نیز امسال داور این جایزه بود.
امسال همچنین جایزه بهترین فیلم بلند این رویداد سینمایی به فیلم «گورستان شکوه و جلال» ساخته «آپیچاتپونگ ویراستاکول» کارگردان برنده نخل طلای اهل تایلند اعطا شد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با حضور کمرنگ سینمای ایران؛ نامزدهای هفدهمین جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک معرفی شدند
- از سوی معاون اول رئیس جمهور؛ اعضای شورای سینما منصوب شدند
- مریلا زارعی؛ واقعیترین مهدعلیا
- عاشقانهای خام از کارگردانی کاربلد/ نگاهی به سریال «جیران»
- شب حسرت ابراهیم حاتمیکیا و حضور مسعود کیمیایی در موزه سینما
- روز ششم: سفارشی هم میسازی خوبش را بساز! + تلاش برای فرهادی شدنِ یک حاتمیکیا!/ نگاهی به فیلمهای «هِناس» و «شب طلایی»
- ششمین روز چهلمین جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- یک عقبگرد بزرگ/ نگاهی به فیلم «هناس»
- پردیس احمدیه بازیگر سریال «نوبت لیلی» شد
- ادامه فیلمبرداری سریال «نوبت لیلی»/ معرفی عوامل
- رونمایی از مهدعلیا «جیران»/ مریلا زارعی در نقش مادر ناصرالدین شاه
- تصویربرداری سریال تاریخی-عاشقانه «جیران» ادامه دارد
- سینماسینما/ گزارشی از آن چه طی دو روز گذشته بر فیلم «خرس» ساخته خسرو معصومی رفت
- «کارو» با بازی مریلا زارعی به نیمه راه رسید
- مریلا زارعی به “کارو” پیوست
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





